Ruokamenot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhlaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhlaaja

Vieras
Kyselisin että paljonko teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?!

Minä olen kahdestaan 4 vuotiaan lapsen kanssa ja meillä menee noin 200-300/kk.

Pärjäisikö vähemmällä!!!??

Meillä menee nykyisin varmaan joku 800-1000 e/kk. Se on minusta paljon neljältä hengeltä, tosin välillä on kuukausia jolloin menee vähemmän. Pelkästään työpaikkalounaisiin menee aikuisilla lähes 300 e/kk.

Mulla meni syyskuussa ruokakauppaan rahaa n. 75€, johon kuului wc- ja talouspaperit ja mahdollisesti jotkin pesuaineet. Yllätyin miten vähän meni, mutta näköjään pystyy elämään halvalla ja ihan monipuolisestikin, jos vain haluaa. :)

[QUOTE="...";25015111]Mulla meni syyskuussa ruokakauppaan rahaa n. 75€, johon kuului wc- ja talouspaperit ja mahdollisesti jotkin pesuaineet. Yllätyin miten vähän meni, mutta näköjään pystyy elämään halvalla ja ihan monipuolisestikin, jos vain haluaa. :)[/QUOTE]

Saako kysyä että mitä söitte? Ja monta henkilöä?

Ei kannata yrittää pärjätä vähemmällä, koska sitten joutuu tinkimään terveellisyydestä. Kasvikset, hedelmät ja täysjyvä eivät ole turhia. Toki jo nyt menee jonnekin huonoon syömiseen rahaa, niin laatua voi parantaa, mutta vähemmällä ei kannata yrittää tulla toimeen.

[QUOTE="...";25015163]Niin siis mulla, eli 1 henkilö. :)
Haluatko silti tietää mitä söin? :D[/QUOTE]

On se minusta ihan hyvin yhdeltä hengeltä, ainakin jos syö kalaa ja lihaa. Ja kuten sanoin, minulla menee melkein 150 e pelkkiin työpaikkalounaisiin kuussa.

No, täytyy myöntää, että syön aika vähän lihaa/kanaa/kalaa, mutta muuten terveellisesti. Vain täysjyvätuotteita, joka päivä ainakin 600grammaa kasviksia/hedelmiä, maitotuotteita jne... Inhoan eineksiä, jonka vuoksi joka päivä syön itse tehtyä ruokaa, mutta eipä yksi ihminen hirveitä määriä ruokaa kulutakaan. :)

OK!!! :) eli ei kai sit meillä niin hirveen paha oo ja mitenkään ylipaljo mene ...?!!?

Ärsyttää vaa välillä ku tulee ostettua herkkuja vähän liikaa ni turhaa rahaa menee....ku mieluummin sit vaik ostais jotain muuta niillä rahoilla!!!

[QUOTE="vieras";25015182]Ei kannata yrittää pärjätä vähemmällä, koska sitten joutuu tinkimään terveellisyydestä. Kasvikset, hedelmät ja täysjyvä eivät ole turhia. Toki jo nyt menee jonnekin huonoon syömiseen rahaa, niin laatua voi parantaa, mutta vähemmällä ei kannata yrittää tulla toimeen.[/QUOTE]

Kasvisruokaa on mahdollista syödä liharuokaa halvemmalla :)

Yhteistyössä