Paljon kulutatte ruokaan kk:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MARJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meitä on 2, joista toinen saa maksuttoman lounaan koulussa. Ryuokakauppaan (sisältää kyllä myös pesuaineet, vessapaperit jne), mun lounaaseeni (= 8 euroa päivässä ) ja muihin ravintolassa syömisiin menee kuukaudessa noin 800-900 euroa.

Alkuperäinen kirjoittaja MARJA:
Paljonko teidän perheellä menee rahaa ruokaan kuukaudessa noin? Meillä 4 henkinen perhe ja noin 1200 menee onkohan se paljon vai vähän?
jos tohon summaan ei todellakaan sisälly mitään muuta kuin ruoka, niin on aika paljon. meitä on 6 henkeä tällä hetkellä, ja kuukaudessa menee ruokaan, pesuaineisiin, lehtiin, vessapaperiin, lemmikkien ruokiin ja vaatteisiin sellaiset 1500 euroa. lisäksi tohon summaan viedään joskus ruokakassit kahden vanhemman pojan perheille.

Juu meilläkin tuohon 1200 sisältyy kaikki tälläset päivittäistavarat kuten pesuaineet. Mut kuulostaa siltä etten oo mikään talousihme... Sit meillä on 15v suur syömäri teini talossa ja sit millähän muulla vois vielä puolustautua :) Tuo olavan 200-300 kuulostaa kyllä aika maksalaatikkolinjalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja MARJA:
Juu meilläkin tuohon 1200 sisältyy kaikki tälläset päivittäistavarat kuten pesuaineet. Mut kuulostaa siltä etten oo mikään talousihme... Sit meillä on 15v suur syömäri teini talossa ja sit millähän muulla vois vielä puolustautua :) Tuo olavan 200-300 kuulostaa kyllä aika maksalaatikkolinjalta :)
Meilläkin on suursyömäri, 16 v :D Ja vaikka meitä tässä ruokakunnassa onkin virallisesti vain 2, yleensä täällä on junnun kavereitakin (niin ikään suursyömäreitä ) ruokinta-aikaan. Lisäksi ostan noin 75% elintarvikkeista luomuna. Ja on meillä iso koirakin.

no mä käyn kerran viikossa isoilla ostoksilla ja sillon menee 50-60e
ihan perus ruokaa
ei eineksiä
joitakin päiväystuotteita (-50%)
teen isoja määriä ja pakastan osan
leipää ei juurikan syödä,senkin leivon itse
puuroa kerran päivässä
mehuja en osta
enkä herkkuja

meitä minä ja tyttö 2v 8kk
ja max 300e menee kk ruokaan+shampoot-wc paperi

600-700e, mutta se sisältää sit myös marketista ostettavat sukkahousut, vessapaperit, saippuat ym päivittäistavarat. Ja se sisältää myös sen kun joskus käydään "ulkona" syömässä. Mutta siis kaikkien muiden kulujen - lainanlyhennykset, laskut, bensakulut, säästöön laittaminen yms - jälkeen meille jää 700-800e/kk, ja joskus tulee shoppailtuakin...

Meitä on 2 aikuista, lapsi ja koira ja jänis

Yhteistyössä