RUOKAMENOA 183.55. Aika vähän mielesäni,kun kuusipussia saatiin

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
6 muovikassia halvemmaksi tulisi kangaskassit
4 pientä akkoskarkkipussia täysin turha
2 pakettia röstiperunoita näitä on helppo tehdä itse
1 pikkuinen rainbow karkipussi turha
pullapitko puolet halvemmalla teet itse
2 isoa vehnäpaatistakuka edes tollasta leipää syö?
4minttusuklaavanukastaturha
piparkakkujasokeria ja jauhoja,ei kiitos
2 pakettia ruskeakastikeaineksiatekisin itse
2 akettia kalakastikeaineksiatekisin itse
siitakesieniäsienet voi kerätä itse syksyllä pakkaseen
silkakfileitä900g[/b]osta kokonaisia ja fileoi ne itse[/b]
fairy yhtä hyvää saa halvemmallakin
kevyt ranskalainen salaatinkastike helppo tehdä itse
puikula prunoita tavallisetkin on ok
tikatak cd-levy
ikivihreät cd radiokin on keksitty
lordi dvd /cd-levy

Näistä kun sä säästäisit mm. niin sulla ei olis mitään ongelmia ostaa esim uudet luistimet lapsellesi tai sitä lukkoa siihen pyörään ;)
mutta muovikasseista saa roskapusseja eikä ne muovikassit maksa ku 0,15 centtiä kappale.
Halvemmaksi tulee ostaa ne roskapussit isommissa erissä.
Ja käyttää kangaskasseja ostosreissulla.
Juu, ja se on myös huomattavasti ekologisempaa, mikäli ketään kiinnostaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
6 muovikassia halvemmaksi tulisi kangaskassit
4 pientä akkoskarkkipussia täysin turha
2 pakettia röstiperunoita näitä on helppo tehdä itse
1 pikkuinen rainbow karkipussi turha
pullapitko puolet halvemmalla teet itse
2 isoa vehnäpaatistakuka edes tollasta leipää syö?
4minttusuklaavanukastaturha
piparkakkujasokeria ja jauhoja,ei kiitos
2 pakettia ruskeakastikeaineksiatekisin itse
2 akettia kalakastikeaineksiatekisin itse
siitakesieniäsienet voi kerätä itse syksyllä pakkaseen
silkakfileitä900g[/b]osta kokonaisia ja fileoi ne itse[/b]
fairy yhtä hyvää saa halvemmallakin
kevyt ranskalainen salaatinkastike helppo tehdä itse
puikula prunoita tavallisetkin on ok
tikatak cd-levy
ikivihreät cd radiokin on keksitty
lordi dvd /cd-levy

Näistä kun sä säästäisit mm. niin sulla ei olis mitään ongelmia ostaa esim uudet luistimet lapsellesi tai sitä lukkoa siihen pyörään ;)
mutta muovikasseista saa roskapusseja eikä ne muovikassit maksa ku 0,15 centtiä kappale.
Halvemmaksi tulee ostaa ne roskapussit isommissa erissä.
Ja käyttää kangaskasseja ostosreissulla.
Juu, ja se on myös huomattavasti ekologisempaa, mikäli ketään kiinnostaa...
Mua kiinnostaa,ainakin vähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en ole sortunut muuta kuin kerran melkein töissä otin pari karkkia. Sitten onneksi muistin, että ei mun saakaan. :D Kyllä se helpottaa, kun pääsee pitemmälle. :xmas: Mä olen kyllä pullaa ja mehujäätelöitä syönyt, mutta niitäkin aika vähän.
Se on just paha, että kun ei muista että on herkkulakossa. Niinkuin minä. :kieh: Se on kyllä tosi, että kun on jonkun aikaa ollut syömättä herkkuja, niin ei tee niin mielikään. :) Kunhan nyt pääsisi niin pitkälle. :snotty:
 
hei
minulla ei olisi koskaan varaa ostaa tuollaisia aineita (ei kyllä haluakaan) siis. valmiita kastikkeita, nakkeja 5pakettia, valmiita pitsoja, nautasikaa jne.
Meillä menee viikossa 80e ruokiin 4 henkeä ja pienituloinen perhe jonka täytyy miettiä tarkkaan ruokaostoksensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Haluutteko joskus nähdä mun kauppalaskun :LOL: :snotty:
Joo. :D Varsinkin nyt, kun olet raskaana. :whistle: ;)
Mulla alko nyt viikon karkki/herkkulakko :kieh:
Mulla on 21. päivä menossa karkittomana ja sipsittömänä. :D B)
eikö oikeasti aikusiet pysty olemaan ilman karkkia muutaman päivän?
No ei tietenkään. :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Musta ois kivaa jos noin voisin ostella sossun rahoilla :/ Ite olen nyt työttömänä, hakemuksia joka puolella tosin, työkkäri ei ole tehnyt lausuntoa eli sieltä en saa eikä toimeentulotukihakemuksia kuulemma käsitellä vielä piiiitkään aikaan, kun on niin paljon jonoa että meidän on melkein siellä hännillä. Lapsilisä menee lapsen isälle, sinänsä tällä hetkellä kai oikein kun lapsi on nyt siellä, mulla ei nimittäin ole edes rahaa ruokaan.

Joulukuun tt-tuesta maksettiin joulu- JA tammikuun vuokra valmiiksi ja tähän asti ollaan pärjätty mutta nyt kusessa. 3 euroa ja sillä pitäisi pärjätä ties kuinka kauan - ainakin 2 viikkoa.

Että eipä niitä pahemmin ainakaan palkita jotka yrittää töitä saada ja sitä kautta päästä jaloilleen. Anteeksi, en tarkoita mitenkään arvostella kenenkään ostoksia mutta tulee todella kurja olo että joku ostelee toimeentulotuella (? ) CD-levyjä ym, kun itse ei saa enää edes maitopurkkia...
Nyt sulla taitaa olla sellanen tilanne, että kannattaa ottaa jo ihan seurakunnan diakoniatyöhön yhteyttä, että saat tilanteesees edes jotain apua. Ja sitten jos se sun tt-hakemus sossussa on kestänyt jo yli kaks viikkoa mikä on niiden normi käsittelyaika ainakin 03-alueella eli sen kauempaa ei sais kestää, niin soita sille oman alueesi johtavalle sosiaalityöntekijälle ja selitä tilanne et saat vähän apuja. Meillä ollut joskus vastaava tilanne ja ylemmille tahoille soittamalla on tullut rahat seuraavana päivänä tilille, mut vaikuttanut siihen on toki sekin, että meillä oli silloin vauvaikäinen lapsi.
Kiitos, tuosta diakoniatyöstä onkin jo vinkattu ja huomenna olen menossa, toivottavasti saa jotain apua. Nyt juuri on niin synkkä olo, etten jaksa uskoa mihinkään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Mie tein viikon ruoka ostoksen kolmelle hengelle, maksoi 41.90.
- 2pkt maksapihvejä
- 2pkt hk sinistä
-2pkt kalapuikkoja
-1kg porkkanoita
-400g possunsuikaleita
-400g jauhelihaa
-4kpl broilerin filepihviä
-kananmunarasia
-mannaryynejä
-kahvipaketti
-kiinankaali
-keräkaali
-5 banaania
-rasia viinirypäleitä
-4prk jugurttia
-3kpl 1½l kevytmaitoa
-1prk rasvatonta piimää
-2pkt ruispaloja
paljon olet saanut vain 42 eurolla



ja mitä ap:hen tulee niinjotenkin tuntuu ei uskottavalta että olis mennyt noin paljoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
minulla ei olisi koskaan varaa ostaa tuollaisia aineita (ei kyllä haluakaan) siis. valmiita kastikkeita, nakkeja 5pakettia, valmiita pitsoja, nautasikaa jne.
Meillä menee viikossa 80e ruokiin 4 henkeä ja pienituloinen perhe jonka täytyy miettiä tarkkaan ruokaostoksensa.
nää nakit oli puolen hintaan 80 senttiä paketi. kolmesta tehdään huomenna kastiketa kaks meni pakakseen
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Salaatinkastike = aivan turhaa, turha tapa, helppo poisoppia.
Salaatinkastike ei muuten ole turhaa, sitä ei suositella käytettäväksi pelkän maun takia.
Joo pehmeitä rasvoja ja sitä rataa. En mä siinä mitään muuta hyötyä löydä. Salaatti menee paremmin alas? Mutta kai niitä pehmeitä rasvoja löytyy muualtakin kuin salaatinkastikeesta? Vai tarkoititko jotain muuta hyötyä tästä rasvaliemestä?
 
IhanaValo
Aika kalliilta kuulostaa..
En enää muista mitä kaikkea siinä listassa oli,mut pari kysymystä:
- Miksi miehes ei voi tehdä ruuanlaittovuoroinaan jotain minkä osaa tehdä ilman kastikepusseja?
- Ostatteko joka kerta kaupasta vanukkaita ja karkkia?
 
KylläOnHerkkua
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
minulla ei olisi koskaan varaa ostaa tuollaisia aineita (ei kyllä haluakaan) siis. valmiita kastikkeita, nakkeja 5pakettia, valmiita pitsoja, nautasikaa jne.
Meillä menee viikossa 80e ruokiin 4 henkeä ja pienituloinen perhe jonka täytyy miettiä tarkkaan ruokaostoksensa.
nää nakit oli puolen hintaan 80 senttiä paketi. kolmesta tehdään huomenna kastiketa kaks meni pakakseen
Hmm..nakkeja..jauhoja, ihraa, gramma lihaa, hmm...ravitsevaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KylläOnHerkkua:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
minulla ei olisi koskaan varaa ostaa tuollaisia aineita (ei kyllä haluakaan) siis. valmiita kastikkeita, nakkeja 5pakettia, valmiita pitsoja, nautasikaa jne.
Meillä menee viikossa 80e ruokiin 4 henkeä ja pienituloinen perhe jonka täytyy miettiä tarkkaan ruokaostoksensa.
nää nakit oli puolen hintaan 80 senttiä paketi. kolmesta tehdään huomenna kastiketa kaks meni pakakseen
Hmm..nakkeja..jauhoja, ihraa, gramma lihaa, hmm...ravitsevaa.

Broilernakeissa on broileria, huom!ja nää oli kevyt nakkeja, muuta kunmies ei voi syödä
 
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Aika kalliilta kuulostaa..
En enää muista mitä kaikkea siinä listassa oli,mut pari kysymystä:
- Miksi miehes ei voi tehdä ruuanlaittovuoroinaan jotain minkä osaa tehdä ilman kastikepusseja?
- Ostatteko joka kerta kaupasta vanukkaita ja karkkia?
ei todellakaan osteta joka kerta karkia,noin kerran viikossa, yleensä saunaäivänä,mutta nyt ostettin tänään nii saunapäivänä ei sit o karkkia.
vanukkaita syödään harvoin, ne on limääräistää herkkua.
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Aika kalliilta kuulostaa..
En enää muista mitä kaikkea siinä listassa oli,mut pari kysymystä:
- Miksi miehes ei voi tehdä ruuanlaittovuoroinaan jotain minkä osaa tehdä ilman kastikepusseja?
- Ostatteko joka kerta kaupasta vanukkaita ja karkkia?
ei todellakaan osteta joka kerta karkia,noin kerran viikossa, yleensä saunaäivänä,mutta nyt ostettin tänään nii saunapäivänä ei sit o karkkia.
vanukkaita syödään harvoin, ne on limääräistää herkkua.
Ok.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Salaatinkastike = aivan turhaa, turha tapa, helppo poisoppia.
Salaatinkastike ei muuten ole turhaa, sitä ei suositella käytettäväksi pelkän maun takia.
Joo pehmeitä rasvoja ja sitä rataa. En mä siinä mitään muuta hyötyä löydä. Salaatti menee paremmin alas? Mutta kai niitä pehmeitä rasvoja löytyy muualtakin kuin salaatinkastikeesta? Vai tarkoititko jotain muuta hyötyä tästä rasvaliemestä?
niinpä. terveellisintä olisi laitta vaikka öliiviöljyä ja rouhia vähän pippuria kastikkeeksi.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja KylläOnHerkkua:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
minulla ei olisi koskaan varaa ostaa tuollaisia aineita (ei kyllä haluakaan) siis. valmiita kastikkeita, nakkeja 5pakettia, valmiita pitsoja, nautasikaa jne.
Meillä menee viikossa 80e ruokiin 4 henkeä ja pienituloinen perhe jonka täytyy miettiä tarkkaan ruokaostoksensa.
nää nakit oli puolen hintaan 80 senttiä paketi. kolmesta tehdään huomenna kastiketa kaks meni pakakseen
Hmm..nakkeja..jauhoja, ihraa, gramma lihaa, hmm...ravitsevaa.

Broilernakeissa on broileria, huom!ja nää oli kevyt nakkeja, muuta kunmies ei voi syödä
nakit onkin oikein terveysruokaa..
 

Yhteistyössä