RUOKAMENOA 183.55. Aika vähän mielesäni,kun kuusipussia saatiin

vieras
Ja kun jotkut puolustatte , että ap saa ostaa kallista. Mun miellestä on väärin, että äiti laiskoottelee kotona miehensä kanssa, eikä tee itse mitään. Kuitenkin on kertonut täällä suunnilleen jatkavansa maidonkin vedellä, eli lapset saavat aika vähän energiaa... liha ja kala pitää riittää monelle aterialle.

Mielestäni jos tekee lapsia, pitäisi hieman nähdä vaivaa. Esim mennä töihin tai tehdä kotona työtä (ruokaa itse alusta loppuun jne)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kun jotkut puolustatte , että ap saa ostaa kallista. Mun miellestä on väärin, että äiti laiskoottelee kotona miehensä kanssa, eikä tee itse mitään. Kuitenkin on kertonut täällä suunnilleen jatkavansa maidonkin vedellä, eli lapset saavat aika vähän energiaa... liha ja kala pitää riittää monelle aterialle.

Mielestäni jos tekee lapsia, pitäisi hieman nähdä vaivaa. Esim mennä töihin tai tehdä kotona työtä (ruokaa itse alusta loppuun jne)
ap käytti 3 broileria 2 aterialle, vai miten se oli? siis melkoista säästämistä ja lapset kuitenkin jo koululaisia.

Jos olisi ahkera, saisi syödä kunnollista ruokaa. En oikein ymmärrä, että ei viitsi töissä käydä mutta ei viitsi myöskään edes laittaa ruokaa, vaikka on kokki.
 
niin
Me ostettiin eilen 4 kassillista ruokaa, laatikko kaljaa ja siihen päälle vielä melkein 7kg kinkku, eikä maksanut kun 94 euroa ja sentit päälle. Kuulostaa minusta aika kalliille.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Tässä lista:
jugurttia 1½ litraa
rasvaton maito 3 litraa
6 muovikassia
3 keittojuurespussia
3 kasvissuikalepussia
4 pientä akkoskarkkipussia
1 pikkuinen rainbow karkipussi
2 pussia ruispaloja
2 isoa vehnäpaatista
4minttusuklaavanukasta
piparkakkuja
6 kevytviiliä
spagettia
2 akettia kalakastikeaineksia
siitakesieniä
hernepussi
ketsuppia
500g raejuustoa
2* 500gvaniljarahka
silkakfileitä900g
riisikakkuja
ruisjauhoja
wetabix
kalapuikkoja
teetä100 pussia
vanupuikkoja
fairy
öljyä
kevyt ranskalainen salaatinkastike
kalkknaleiketä
5 pakettia kevyt broilernakeja
2 pakettia atrianpunainen lenkki
nauta sika jauheliha 700g
maustettu porsaan uunifile 1,57 kg
reisikoipia 9kpl
jääsalaatti
ruukusalaatti
2 punaista paprikaa
tomaateja
porkkanapussi
kurkku
puikula prunoita
banaaneja
ruskea suuruste
5 purkkiviiliä
3pakettia nikotiinipurkkaa
sinappimieto

lisäksi myös :
tikatak cd-levy
ikivihreät cd
lordi dvd /cd-levy
Levyille tuli yhtensä hintaa vain 18.90

2 pakettia röstiperunoita tee itse
pullapitko tee itse
2 pakettia ruskeakastikeaineksia voi herran jestas, tee itse
ja levyt... voi luoja, mitä sinä valitat
 
vieras
Näinpä, elämä on kallista, Suomessa varsinkin.
Musta te ootte aivan bimboja kun jaksatte ruotia yhden ihmisen ostoksia.
Me ostettiin tänään viisi pussia irtokarkkia ja siideriä ja sipsejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
6 muovikassia halvemmaksi tulisi kangaskassit
4 pientä akkoskarkkipussia täysin turha
2 pakettia röstiperunoita näitä on helppo tehdä itse
1 pikkuinen rainbow karkipussi turha
pullapitko puolet halvemmalla teet itse
2 isoa vehnäpaatistakuka edes tollasta leipää syö?
4minttusuklaavanukastaturha
piparkakkujasokeria ja jauhoja,ei kiitos
2 pakettia ruskeakastikeaineksiatekisin itse
2 akettia kalakastikeaineksiatekisin itse
siitakesieniäsienet voi kerätä itse syksyllä pakkaseen
silkakfileitä900g[/b]osta kokonaisia ja fileoi ne itse[/b]
fairy yhtä hyvää saa halvemmallakin
kevyt ranskalainen salaatinkastike helppo tehdä itse
puikula prunoita tavallisetkin on ok
tikatak cd-levy
ikivihreät cd radiokin on keksitty
lordi dvd /cd-levy

Näistä kun sä säästäisit mm. niin sulla ei olis mitään ongelmia ostaa esim uudet luistimet lapsellesi tai sitä lukkoa siihen pyörään ;)
Ja nuo karkitkin, jos välttämättä haluaa vähän herkutella joskus, niin ostaa yhden ison jumbopussin mikä maksaa 2?. Ei neljää pientä pussia mitkä maksaa yli euron kappale, saman määrän karkkia saa siis puolet halvemmalla isosta pussista.

nää pussit oli 95 senttiä kappale ja jumbopussia ei saa kyllä 2e
Mutta tajuatko sä paljon siinä jumbopussissa on karkkia verrattuna kahteen pikkupussiin,paljon enemmän..
ei ole jumbopuissista tlee noin 30 karkkia/ syöjä, kun jaetaan neljälle pikkupusissa on enemmän.
Sulle on varmaan turha mistään kilohinnoista puhua :saint:
Tähän on pakko kommentoida. Ap jos ostat 5 pientä karkkipussia kpl hinta 95senttiä eli 5x95=474 eli 4? 74senttiä, tuolla hinnalla ei ihan kahta jumbopussia saa, mutta melkein kyllä ja niistä ihan varmasti tulee enemmän karkkia per henkilö kuin noista pienistä pusseista! Ja oikeesti jumbo pussit on niin isoja että yhdestäkin riittää herkkua noitten kaikkien muiden pullien yms lisäksi!
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Musta ois kivaa jos noin voisin ostella sossun rahoilla :/ Ite olen nyt työttömänä, hakemuksia joka puolella tosin, työkkäri ei ole tehnyt lausuntoa eli sieltä en saa eikä toimeentulotukihakemuksia kuulemma käsitellä vielä piiiitkään aikaan, kun on niin paljon jonoa että meidän on melkein siellä hännillä. Lapsilisä menee lapsen isälle, sinänsä tällä hetkellä kai oikein kun lapsi on nyt siellä, mulla ei nimittäin ole edes rahaa ruokaan.

Joulukuun tt-tuesta maksettiin joulu- JA tammikuun vuokra valmiiksi ja tähän asti ollaan pärjätty mutta nyt kusessa. 3 euroa ja sillä pitäisi pärjätä ties kuinka kauan - ainakin 2 viikkoa.

Että eipä niitä pahemmin ainakaan palkita jotka yrittää töitä saada ja sitä kautta päästä jaloilleen. Anteeksi, en tarkoita mitenkään arvostella kenenkään ostoksia mutta tulee todella kurja olo että joku ostelee toimeentulotuella (? ) CD-levyjä ym, kun itse ei saa enää edes maitopurkkia...
WHAT?
Meille on kyllä tullut´tänään miehen ansiosidonnaiset päivärahat, joten sillä saa ostaa mitä haluaa, vaikka pieniä kiviä jos haluaa......
Niin tai sit vois säästää tytön rippijuhliin, ootko oikeesti noin tauno vai näytteletkö vaan?
 
vieras
alan ymmärtää miksi ap saa kakkaa niskaan. todellakin: lapsen fillariin ei raskita lukkoa ostaa eikä luistimia, mutta karkkia, pullaa, vanukkaita, ruskeakastikeaineksia ja levyjä, niihin rahaa löytyy.

muistan samaisen ihmisen puhuneen ruuan terveellisyydestäkin jotain joskus? nuo karkit ja pullat, ne ne on tärkeitä ja terveellisiä, eikö totta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
6 muovikassia halvemmaksi tulisi kangaskassit
4 pientä akkoskarkkipussia täysin turha
2 pakettia röstiperunoita näitä on helppo tehdä itse
1 pikkuinen rainbow karkipussi turha
pullapitko puolet halvemmalla teet itse
2 isoa vehnäpaatistakuka edes tollasta leipää syö?
4minttusuklaavanukastaturha
piparkakkujasokeria ja jauhoja,ei kiitos
2 pakettia ruskeakastikeaineksiatekisin itse
2 akettia kalakastikeaineksiatekisin itse
siitakesieniäsienet voi kerätä itse syksyllä pakkaseen
silkakfileitä900g[/b]osta kokonaisia ja fileoi ne itse[/b]
fairy yhtä hyvää saa halvemmallakin
kevyt ranskalainen salaatinkastike helppo tehdä itse
puikula prunoita tavallisetkin on ok
tikatak cd-levy
ikivihreät cd radiokin on keksitty
lordi dvd /cd-levy

Näistä kun sä säästäisit mm. niin sulla ei olis mitään ongelmia ostaa esim uudet luistimet lapsellesi tai sitä lukkoa siihen pyörään ;)
Ei jumalesson, kokki koulutukseltaan j(tms)a ostaa jotain valmiskastikkeita.... OK! Näillä mennään eteenpäin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jokainenhan saa ostaa mitä vaan, ja joskus jotain extraakin, mutta siltikin tulee nieleen, että olisko tuosta osa voinu mennä säästöön?
No KYLLÄ; MUTTA VOIKO SILLOIN VALITTAA VÄHÄN VÄLIÄ JOSTAIN PUUTTEESTA: ei ole varaa juhlia lapsen ripillepääsyä, ei varaa kulkea töissä, ei varaa fillarin lukkoon, ei varaa lapsen luistimiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jokainenhan saa ostaa mitä vaan, ja joskus jotain extraakin, mutta siltikin tulee nieleen, että olisko tuosta osa voinu mennä säästöön?
No KYLLÄ; MUTTA VOIKO SILLOIN VALITTAA VÄHÄN VÄLIÄ JOSTAIN PUUTTEESTA: ei ole varaa juhlia lapsen ripillepääsyä, ei varaa kulkea töissä, ei varaa fillarin lukkoon, ei varaa lapsen luistimiin...
Niin niin, just tuota tarkoitinkin. Mutta mä luulen, ettei Hernis oikeesti mikään köyhä edes ole, kunhan provoillakseen meille kauppalistojaan kirjoittaa

:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jokainenhan saa ostaa mitä vaan, ja joskus jotain extraakin, mutta siltikin tulee nieleen, että olisko tuosta osa voinu mennä säästöön?
No KYLLÄ; MUTTA VOIKO SILLOIN VALITTAA VÄHÄN VÄLIÄ JOSTAIN PUUTTEESTA: ei ole varaa juhlia lapsen ripillepääsyä, ei varaa kulkea töissä, ei varaa fillarin lukkoon, ei varaa lapsen luistimiin...
Niin niin, just tuota tarkoitinkin. Mutta mä luulen, ettei Hernis oikeesti mikään köyhä edes ole, kunhan provoillakseen meille kauppalistojaan kirjoittaa

:D
Mä taas uskon vahvasti, että se on ihan oikeesti köyhä ja lisäksi todella yksinkertanen =)
 

Yhteistyössä