RUOKAMENOA 183.55. Aika vähän mielesäni,kun kuusipussia saatiin

elämä on.........
mun mielessä tuossa listassa oli aikas vähän lihatuotteita jos kerta noin isolle porukalle meil ainakn teini syö aikas paljon.
nuo broilerinakit on kalliita.
tämän päivän kauppalista
-2x700gr jauheliha
- 500gr juustoraastepussi
-2xriisifrutti
-2xproreel cottifrutti
-viola tuorejuusto
-2kpl kermaviiliä
-6kpl 8kk lihasosetta
-4 isoa nan maitoa
-4 8kk drinksua
-vaippapaketti
-2pack natusanin puhdistuspyyhkeitä
-nuk nokkamuki
-4 muksu puuroa (ei kelpaa muu puuro tällä hetkellä)
70e meni kauppaan........kallista on
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä te ootte kans...:
huh,huh taas! koko palsta iloisesti yhden kimpussa! oliko täällä aikuisia vai kakaroita palstailemassa,?? tommoiset lynkkaamiset ei kuulu enää aikuisikään.
Jep, tunnut tuntevan ap:n, hän ei ikinä ketään "lynkkaa" , puhas on kun pulmunen, eikä ikinä ketään neuvo kuinka säästää rahaa tai pummia sossusta tai..tai.. lista on loputon.Eikä yleensä kovin kauniin sanoin. Itellä vaan toi rahan käyttö ei tunnu hällä olevan hanskassa... Sääliksi vaan käy, ei häntä vaan enemmänkin perettättään
=) perettättään = perettään. Joo, nukkumaan menen
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Minus tuo oli kallis kaupassakäynti :eek: Myö saatiin just pari päivää sitten neljä muovikassillista ruokaa 48e marketista. Ne ruuat meillä kestää kyllä viikon eli meidänkin pitää vaan välissä ehkä käydä jotain maitoa ja jukurttia hakemassa. Meitä on tosin vaan kolme, että jos teitä on enemmän niin ei tuo varmaan sit niin kovin kallista teidän perheelle ollut.
Jos tuolla hinnalla neljä kassia saitte niin taitaa kaikki olla puolen hinnan tuotteita, olsipa mielenkiintoista nähdä lista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Huh huh. Meidän nelihenkinen perhe käyttää kuussa ruokaan ja pesuaineisiin/papereihin 200 euroa. Tiedän, että teillä isompi perhe, ap, mutta kuitenkin!
Mitähän te syötte? Kyllä meillä neljälle hengelle menee kuussa ruokakauppaan reilu 500e.
 
,,
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Minus tuo oli kallis kaupassakäynti :eek: Myö saatiin just pari päivää sitten neljä muovikassillista ruokaa 48e marketista. Ne ruuat meillä kestää kyllä viikon eli meidänkin pitää vaan välissä ehkä käydä jotain maitoa ja jukurttia hakemassa. Meitä on tosin vaan kolme, että jos teitä on enemmän niin ei tuo varmaan sit niin kovin kallista teidän perheelle ollut.
Jos tuolla hinnalla neljä kassia saitte niin taitaa kaikki olla puolen hinnan tuotteita, olsipa mielenkiintoista nähdä lista.
Mä en tajua tätä että mitataan saadun ruuan määrään kassien määrällä.. Sehän riippuu tosi paljon pakkaustaidosta ja siitä minkä muotoisia tuotteita on ostanut. Voisin mäkin sanoa että sain tooosi halvalla kun 20 eurolla saatiin kahdeksan kassia. Ja oikeesti mulla olisikin vaan 1-2 tuotetta/kassi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Nitten valmiskastikeaineiden kohdalla voisi vähän säästää, itte kun saa tehtyä paljon paremman makuisia kastikkeita. Parin kilon jauhopussi tulee suhteessa huomattavasti halvemmaksi. Mä hyvin harvoin ostan valmista kastikeainetta, koska ne ei edes ole mitään kovin hyviä.

Mutta onhan köyhälläkin oikeus joskus ostaa karkkia yms. Mulla on nyt se hyvä homma, että olen karkki- ja sipsilakossa ja muutenkin herkkuja vähentänyt niin ei niihin mene rahaa. :D Likalle jotakin voi ostaa.

Pitäisköhän munkin laittaa tänne lista mitä tänään ostan kaupasta? Rahaa menee varmaan n. 20?. :whistle:
nuo valmiit kastikeainekset ovat miestä varten. Hän osaa laittaa ruoka, mutta kastikkeet haluaa tehdä valmiista pussista.


Ja muen aiak monessa ravintolassa ja kouluissakin ruskea kastike tehdfään pussista. se amustetaan vaan hyvin nimene täydestä.

etkö olekuulut sanontaa että se joka on paras pussinlämmittäjä,on paras kokki :D
No kyllä mä nyt sen tiedän, että ravintoloissa ja kouluissa monessa paikassa käytetään valmiita kastikepohjia. Mitäs alaa mä nyt opiskelinkaan.... :whistle:

Mutta nyt onkin kyse yksityistaloudesta ja siitä mikä on taloudellista. Opeta se mies tekemään kaikkia hienoja kastikkeita. :D
ja terveellistä!!

Ei kovin hyvä syöttää lapsille lisäainelastikkeita.
 
En lukenut muiden kommentteja. Listaa katsellessani en yhtään ihmettele kun meillä ei mene älyttömyyksiä ruokiin... :p Tuolla summalla kävisi hakemaan pariin kolmeen otteeseen Prismasta viikon ruuat meille.. Ei tulisi mieleenkään ostalle kaikkia noita mitä listassa nyt on ostettu.. Mutta toki perhekoko on meill tosi pikkuruinen..
 
Aika vähällä mäkin tänään selvisin, kirjoittelenpa listan huvikseni tähän:

-rasvaton maito 1,5 l 2prk 2,80
-riisimuro 500g 2,79
-1% viili 200g 4prk 1,56 (0,39/kpl)
-norjan lohifile n. 700g 4,33 (6,00?/kg)
-oltermanni 1kg 6,99
-banaaneja 1,151kg 2,06
-spelttihiutale 600g 2,89
-karjalanpaisti 800g 4,00
-appelsiini 1,131kg 1,12
-kevyt meetvusti 370g 3,99
-klementiini 1,5kg 1,99
-setsuuriviipaleet 1,29
-jugurtteja 8 prk yht. 2,00
-sininen lenkki 2kpl yht. 3,00

Yhteensä 40,81
 
Lokki
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
6 muovikassia halvemmaksi tulisi kangaskassit
4 pientä akkoskarkkipussia täysin turha
2 pakettia röstiperunoita näitä on helppo tehdä itse
1 pikkuinen rainbow karkipussi turha
pullapitko puolet halvemmalla teet itse
2 isoa vehnäpaatistakuka edes tollasta leipää syö?
4minttusuklaavanukastaturha
piparkakkujasokeria ja jauhoja,ei kiitos
2 pakettia ruskeakastikeaineksiatekisin itse
2 akettia kalakastikeaineksiatekisin itse
siitakesieniäsienet voi kerätä itse syksyllä pakkaseen
silkakfileitä900g[/b]osta kokonaisia ja fileoi ne itse[/b]
fairy yhtä hyvää saa halvemmallakin
kevyt ranskalainen salaatinkastike helppo tehdä itse
puikula prunoita tavallisetkin on ok
tikatak cd-levy
ikivihreät cd radiokin on keksitty
lordi dvd /cd-levy

Näistä kun sä säästäisit mm. niin sulla ei olis mitään ongelmia ostaa esim uudet luistimet lapsellesi tai sitä lukkoa siihen pyörään ;)
Pyörän vaijerilukko maksoi 4.90e.

 
vieras
Laitanpa vertailun vuoksi huvikseni myös oman kauppalistani tältä päivältä:
-makaroni 200g x3
-ruispalat 12kpl
-felix ketsuppi, iso purkki
-kalapuikkoja 12kpl
-seiti, pakaste
-rasvaton maito 1l
-hedelmäcoctail, 300g
-kananmunat 10 kpl
-tonnikala x 3
-porkkanapussi
-mansikkajogurtti 2dl x 4
-metsämarjajogurtti 2dl x 4
-sipuli, 2kpl
-klementiini 600g
-lohimedaljonki, ruodoton 430g
-muovikassi 2kpl
-nauta-sika jauheliha 20%, 450g
-peruna 1,3 kg
-broilerin ohut leike, hunajamarinoitu
-tomaatti 500g
-ruokakerma 15% 2dl x 2
-edam juusto pieni paketti
-kurkku
-fetajuusto, Apetit, 8%
-raejuusto, iso paketti

yhteensä: 43,18 Prismasta
 
äly hoi
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
6 muovikassia halvemmaksi tulisi kangaskassit
4 pientä akkoskarkkipussia täysin turha
2 pakettia röstiperunoita näitä on helppo tehdä itse
1 pikkuinen rainbow karkipussi turha
pullapitko puolet halvemmalla teet itse
2 isoa vehnäpaatistakuka edes tollasta leipää syö?
4minttusuklaavanukastaturha
piparkakkujasokeria ja jauhoja,ei kiitos
2 pakettia ruskeakastikeaineksiatekisin itse
2 akettia kalakastikeaineksiatekisin itse
siitakesieniäsienet voi kerätä itse syksyllä pakkaseen
silkakfileitä900g[/b]osta kokonaisia ja fileoi ne itse[/b]
fairy yhtä hyvää saa halvemmallakin
kevyt ranskalainen salaatinkastike helppo tehdä itse
puikula prunoita tavallisetkin on ok
tikatak cd-levy
ikivihreät cd radiokin on keksitty
lordi dvd /cd-levy

Näistä kun sä säästäisit mm. niin sulla ei olis mitään ongelmia ostaa esim uudet luistimet lapsellesi tai sitä lukkoa siihen pyörään ;)
Pyörän vaijerilukko maksoi 4.90e.
siis ei ole varaa ostaa lukkoa pyörään, mutta ostetaan lähes 200 eurolla karkkia, eineksiä ja cd-levyjä?
 

Yhteistyössä