Vieras
Ei tuossa listassa ollut kyllä minun silmiini juuri mitään. Hemmetin kallis reissu kyllä minun silmiini! Ja kun kumminkin kokki kyseessä niin kumma ettei voi itse leipoa ja tehdä kastikkeita.
Eihän se broileri siinä vähennä yhtään sen kammotus "lihan" (eli kaiken ylijäämän) käyttöä siinä nakissa. Eikä se keveys tee siitä nakkimassasta yhtään sen parempaa ja houkuttelevampaa... Edelleen: jauhoja, ihraa, gramma lihaa..hmm ravitsevaaAlkuperäinen kirjoittaja hellalettas:Alkuperäinen kirjoittaja KylläOnHerkkua:Hmm..nakkeja..jauhoja, ihraa, gramma lihaa, hmm...ravitsevaa.Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:nää nakit oli puolen hintaan 80 senttiä paketi. kolmesta tehdään huomenna kastiketa kaks meni pakakseenAlkuperäinen kirjoittaja hei:minulla ei olisi koskaan varaa ostaa tuollaisia aineita (ei kyllä haluakaan) siis. valmiita kastikkeita, nakkeja 5pakettia, valmiita pitsoja, nautasikaa jne.
Meillä menee viikossa 80e ruokiin 4 henkeä ja pienituloinen perhe jonka täytyy miettiä tarkkaan ruokaostoksensa.
Broilernakeissa on broileria, huom!ja nää oli kevyt nakkeja, muuta kunmies ei voi syödä
Tuuliviiri rauhaton, se on kato mikä passaa millonki itselleAlkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Salaatinkastiketta?!
Eihän siitä ole pitkäkään aika, kun Hellalettas kävi kamalaa taistelua niitä vastaan, jotka ostavat moisia turhuuksia. Kun salaatinkastikkeen tekee itse, niin säästää vuodessa vaikka kuinka paljon :attn:
ja eihän kahdella työttömällä, joilla kaikki lapsetkin jo koulussa päivät, voi olla aikaa tehdä itse =)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tuuliviiri rauhaton, se on kato mikä passaa millonki itselleAlkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Salaatinkastiketta?!
Eihän siitä ole pitkäkään aika, kun Hellalettas kävi kamalaa taistelua niitä vastaan, jotka ostavat moisia turhuuksia. Kun salaatinkastikkeen tekee itse, niin säästää vuodessa vaikka kuinka paljon :attn:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Salaatinkastiketta?!
Äläs nyt vanhoja ..Alkuperäinen kirjoittaja plääh:jos ostaa kevytmaitoa tuon rasvattoman sijaan voi noista 3l tehdä 6l ja taas on säästöä :saint:
Täh?Alkuperäinen kirjoittaja plääh:jos ostaa kevytmaitoa tuon rasvattoman sijaan voi noista 3l tehdä 6l ja taas on säästöä :saint:
Entäs jos ostaa punaista maitoa? Hyi, nyt mä oon vähän ilkeä. :ashamed: :saint:Alkuperäinen kirjoittaja plääh:jos ostaa kevytmaitoa tuon rasvattoman sijaan voi noista 3l tehdä 6l ja taas on säästöä :saint:
täh. miksi et leivo itse. 2 tervettä ihmistä makaa kotona ja lapset isoja. Jotain rajaa laiskuudellekin.Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:ja käyhä ei saa koskaan herkutella vai?Alkuperäinen kirjoittaja maisihiiri:siis tossahan on ihan hirveesti kaikkee ihan ylimäärästä ja kaikkee herkkuu... esim. jos leipoisit pullan itse niin yhden pitkon hinnalla teet jo monta pitkoa...
En ole vielä koskaan ostanut valmista pullaa enkä valmista kastiketta. Sikakalliita. Mutta me maksammekin yhden palkalla omakotitaloa.Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Pikku hiljaa, kun lukee näitä juttuja, tulee sellainen olo, että tietää miksi jotkut pärjää paremmin ja toiset ei.
Jotkut vaan osaa käyttää rahaa.
Ja juu, meitä on 5, kauppaan menee rahaa viikossa maksimissaan 120 euroa, se sisältää kaikki pesuaineet ja hygieniatuotteet. Mutta selviän ulos kaupasta viikon ruokaostoksilla välillä 80 eurollakin, riippuen vähän siitä, mitä pitää ostaa.
Ja minä työssäkäyvä ihminen en ikinä osta esim. valmiita kastikepohjia, pullaa ja leipää ostan, koska niiden tekemiseen on harvoin aikaa.
Ja toki työtön saa herkutella, sitä en tosiaankaan kiellä. Mutta todellakin luulisi, että ap:n perheellä olisi rahaa vaikka mihin. Ja säästyvä rahakin voi olla kannuste, jolla pystyy tekemään sitten jotakin ylimääräistä.