RUOKAMENOA 183.55. Aika vähän mielesäni,kun kuusipussia saatiin

Vieras
Ei tuossa listassa ollut kyllä minun silmiini juuri mitään. Hemmetin kallis reissu kyllä minun silmiini! Ja kun kumminkin kokki kyseessä niin kumma ettei voi itse leipoa ja tehdä kastikkeita.

 
NakkimikäNakki
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja KylläOnHerkkua:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
minulla ei olisi koskaan varaa ostaa tuollaisia aineita (ei kyllä haluakaan) siis. valmiita kastikkeita, nakkeja 5pakettia, valmiita pitsoja, nautasikaa jne.
Meillä menee viikossa 80e ruokiin 4 henkeä ja pienituloinen perhe jonka täytyy miettiä tarkkaan ruokaostoksensa.
nää nakit oli puolen hintaan 80 senttiä paketi. kolmesta tehdään huomenna kastiketa kaks meni pakakseen
Hmm..nakkeja..jauhoja, ihraa, gramma lihaa, hmm...ravitsevaa.

Broilernakeissa on broileria, huom!ja nää oli kevyt nakkeja, muuta kunmies ei voi syödä
Eihän se broileri siinä vähennä yhtään sen kammotus "lihan" (eli kaiken ylijäämän) käyttöä siinä nakissa. Eikä se keveys tee siitä nakkimassasta yhtään sen parempaa ja houkuttelevampaa... Edelleen: jauhoja, ihraa, gramma lihaa..hmm ravitsevaa
 
vieras
aivan sairaan kallis kauppareissu. Mä en oo mikään hyvä ruuanlaittaja, mutta en koskaan ole ostanut valmiita kastikkeita tai valmista salaatinkastiketta, jopa mä osaan tehdä ne itekin.
 
hei
siis oikeasti tiedän miten tärkeitä ne on kun lopettaa! Mutta oletko siis kokki? Miten käytät valmiita kastikkeita? Vanukkaita? Karkitkin voi tehdä itse ja murkut voi hyvin leipoa jne.
Jos rahasta pulaa niin on aika hävytön lasku tosiaan ja miten kauan tällä selviitte?
 
vieras
Mä hoksasin just, että käsitin tuon otsikon just toisin päin, anteeksi hellalettas!
Luulin sun valittavan, miten vähän tuolla summalla sai, mutta sä "hehkutit" pientä loppusummaa, jolla sai paljon tavaraa.
Pyydän siis anteeksi kommenttejani, joissa ihmettelin, miksi valitat. Anteeksi!!!!
Voisin siis itse pudotella vaikka päähäni niitä isoja kiviä....
Ja juu, nyt kun tajuan, mitä tarkoitin, olen samaa mieltä, ihan edullinen kasa. Meidän kunnasta toi lasku olis ollu melkein puolta isompi.
 
hehehe
joo ja ompelija ei saa ostaa vaatteita, suutari ei kenkiä, kampaaja ei saa käydä muualla laitattamassa hiuksiaan, .. jne jne. jos kerran kokki ei saa ostaa valmiskastikkeita esim.

seonmoro.
 
Salaatinkastiketta?!

Eihän siitä ole pitkäkään aika, kun Hellalettas kävi kamalaa taistelua niitä vastaan, jotka ostavat moisia turhuuksia. Kun salaatinkastikkeen tekee itse, niin säästää vuodessa vaikka kuinka paljon :attn: :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Salaatinkastiketta?!

Eihän siitä ole pitkäkään aika, kun Hellalettas kävi kamalaa taistelua niitä vastaan, jotka ostavat moisia turhuuksia. Kun salaatinkastikkeen tekee itse, niin säästää vuodessa vaikka kuinka paljon :attn: :D
Tuuliviiri rauhaton, se on kato mikä passaa millonki itselle :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Salaatinkastiketta?!

Eihän siitä ole pitkäkään aika, kun Hellalettas kävi kamalaa taistelua niitä vastaan, jotka ostavat moisia turhuuksia. Kun salaatinkastikkeen tekee itse, niin säästää vuodessa vaikka kuinka paljon :attn: :D
Tuuliviiri rauhaton, se on kato mikä passaa millonki itselle :LOL:
ja eihän kahdella työttömällä, joilla kaikki lapsetkin jo koulussa päivät, voi olla aikaa tehdä itse =)
 
Siis??
Oliko tuo hellalettaksen mielestä niinku halpa reissu vai muuten vaa laittoi listan tänne? Kun mun mielestä se ei ollu halpa reissu ja paljon sellasta mitä en itse ostais. Varsinkin jos tilanne on se että aikuiset on kotona ja lapset koulussa...
 
poikia3
Pikku hiljaa, kun lukee näitä juttuja, tulee sellainen olo, että tietää miksi jotkut pärjää paremmin ja toiset ei.

Jotkut vaan osaa käyttää rahaa.

Ja juu, meitä on 5, kauppaan menee rahaa viikossa maksimissaan 120 euroa, se sisältää kaikki pesuaineet ja hygieniatuotteet. Mutta selviän ulos kaupasta viikon ruokaostoksilla välillä 80 eurollakin, riippuen vähän siitä, mitä pitää ostaa.

Ja minä työssäkäyvä ihminen en ikinä osta esim. valmiita kastikepohjia, pullaa ja leipää ostan, koska niiden tekemiseen on harvoin aikaa.

Ja toki työtön saa herkutella, sitä en tosiaankaan kiellä. Mutta todellakin luulisi, että ap:n perheellä olisi rahaa vaikka mihin. Ja säästyvä rahakin voi olla kannuste, jolla pystyy tekemään sitten jotakin ylimääräistä.
 
Mä ostin eilen myös 6 pussillista ruokaa, mutta listassa ei ollut kuin jääsalaatti, tomaaatit ja banaanit samoja noin pikaisesti katsottuna. Juu ja mun sapuskat tulivat maksamaan 120 ja jotain päälle. Niin ja hintaa vielä normaalista nosti, kun ostin joitain eineksiä evääksi kuten lihapiirakoita.
 
Gluteus maximus
minua jäi ihmetyttämään "oikean" ruuan vähyys tuossa listassa. Lihat, kalat jne. tuolla summalla olisi saanut enemmän ja halvemmallakin jos olisi tehnyt parempia valintoja.
 
Omituinen ketju... Aika monikin ostaa turhuuksia, vaikka olis tiukkaa rahasta. Tuskin ap joka kauppareissulla ostaa salaatinkastikkeita, ja mitä siellä nyt olikaan näitä turhiksi tuomittuja. Ja niille joiden mielestä nikotiinipurkat on turhaa, niin tiedoksi vaan, että toinen vaihtoehto ois ostaa tupakkaa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja maisihiiri:
siis tossahan on ihan hirveesti kaikkee ihan ylimäärästä ja kaikkee herkkuu... esim. jos leipoisit pullan itse niin yhden pitkon hinnalla teet jo monta pitkoa...
ja käyhä ei saa koskaan herkutella vai?
täh. miksi et leivo itse. 2 tervettä ihmistä makaa kotona ja lapset isoja. Jotain rajaa laiskuudellekin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Pikku hiljaa, kun lukee näitä juttuja, tulee sellainen olo, että tietää miksi jotkut pärjää paremmin ja toiset ei.

Jotkut vaan osaa käyttää rahaa.

Ja juu, meitä on 5, kauppaan menee rahaa viikossa maksimissaan 120 euroa, se sisältää kaikki pesuaineet ja hygieniatuotteet. Mutta selviän ulos kaupasta viikon ruokaostoksilla välillä 80 eurollakin, riippuen vähän siitä, mitä pitää ostaa.

Ja minä työssäkäyvä ihminen en ikinä osta esim. valmiita kastikepohjia, pullaa ja leipää ostan, koska niiden tekemiseen on harvoin aikaa.

Ja toki työtön saa herkutella, sitä en tosiaankaan kiellä. Mutta todellakin luulisi, että ap:n perheellä olisi rahaa vaikka mihin. Ja säästyvä rahakin voi olla kannuste, jolla pystyy tekemään sitten jotakin ylimääräistä.
En ole vielä koskaan ostanut valmista pullaa enkä valmista kastiketta. Sikakalliita. Mutta me maksammekin yhden palkalla omakotitaloa.

Pärjää kun tekee hirmuisen määrän työtä, mitä laiskat eivät halua. En ymmärrä että törsätään noin. Mutta ehkä ap kuuluu niihin, jotka hakevat toiementulotukeaa ja siellä tilin pitää näyttää nollaa... ei kannata säästää...
 

Yhteistyössä