Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23581498]Näin off topic... Onkohan noita falafellejä vaikea valmistaa itse? Tänään katsoin pakastealtaasta niitä ihan valmiita, mut jätin ostamatta kun yhdessä pyörykässä olisi ollut 56 kaloria.[/QUOTE]
Ei ole vaikeaa. Mä olen tehnyt tällä tavalla:
3,5 dl yön yli liotettuja kahviherneitä
3 rkl sitruunamehua
1 rkl jauhettua korianteria
2 rkl jeeraa
2 rkl silputtua tuoretta persiljaa
3 valkosipulinkynttä murskattuna
1 tl suolaa
0,5 dl korppujauhoja
1 kananmuna
ruokaöljyä paistamiseen
Huuhtele kahviherneet ja valuta vesi pois. Laita kahviherneet monitoimikoneeseen ja jauha tasaisesi. Lisää muut aineet, sekoita tasaiseksi ja laita jääkaappiin maustumaan puoleksi tunniksi.
Muotoile kahvihernetaikinasta kylmällä vedellä kostutetuin käsin pyöryköitä ja paista ne ruokaöljyssä kuumalla pannulla kauniin ruskeiksi tai friteeraa. Tarjoa riisin, harissa-kastikkeen, sitruunamarinoitujen kahviherneiden, etikkaan säilöttyjen kasvisten ja peperonien sekä salaatin kera.
Ei ole vaikeaa. Mä olen tehnyt tällä tavalla:
3,5 dl yön yli liotettuja kahviherneitä
3 rkl sitruunamehua
1 rkl jauhettua korianteria
2 rkl jeeraa
2 rkl silputtua tuoretta persiljaa
3 valkosipulinkynttä murskattuna
1 tl suolaa
0,5 dl korppujauhoja
1 kananmuna
ruokaöljyä paistamiseen
Huuhtele kahviherneet ja valuta vesi pois. Laita kahviherneet monitoimikoneeseen ja jauha tasaisesi. Lisää muut aineet, sekoita tasaiseksi ja laita jääkaappiin maustumaan puoleksi tunniksi.
Muotoile kahvihernetaikinasta kylmällä vedellä kostutetuin käsin pyöryköitä ja paista ne ruokaöljyssä kuumalla pannulla kauniin ruskeiksi tai friteeraa. Tarjoa riisin, harissa-kastikkeen, sitruunamarinoitujen kahviherneiden, etikkaan säilöttyjen kasvisten ja peperonien sekä salaatin kera.