Ruokakuvaketju

Turkilmas
Mä olen aivan ihastuksissani ihanasta leivontakirjasta, jonka löysin kirjastosta. Siitä lisää blogissani ja samasta paikasta kiinnostuneelle myös reseptit. Eli: mustikkametsän tarinoita: Leipomuksia

Tässä kuitenkin kuvat :). Eli bageleita ja juustopatonkeja. Jälkimmäiset tuli vähän turhan paksuiksi :D

Ja sitten roskaruokaa. Pakastekebabia ja ihan kaupan ranskalaisia. Punainen kastike ja majoneesi kotitekoiset. Annokseen tuli salaattiakin, mutta otin kuvan tarkoituksella noin kun oli pointtina esitellä majoneesia (joka on miehen lemppari) :)

Jauhelihapiirakka:

pohja:
-150 g margariinia
-3 dl vehnäjauhoja
-1 tt leivinjauhetta
-suolaa
-puoli dl vettä

Ensin nypitään muut aineet keskenään,lopuksi vesi joukkoon ja "sekoitetaan" kädellä tasaiseksi.Taikina jääkaappiin hetkeksi.

Täytteeksi laitoin
-100 g paistettua jauhelihaa
-paprikaa
-pienen sipulin
-valkosipulinkynnen

-1 muna
-2 dl ruokakermaa
-mausteet (suola,mustapippuri,valkopippuri,oregano,paprikajauhe)

ja päälle juustoraastetta

Käytän tota piirakkapohjan ohjetta moneen muuhunkin piirakkaan.. :)
Nopea tehdä ja hyvä tulloo.
Toivottavasti Tatuoitu jätkäkin tykkää. :)

"Olen tatuoitu jätkä!"
ilmoittelen sitten kun olen testannut, kiitti reseptistä :p

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;25765677:
Jauhelihapiirakka:

pohja:
-150 g margariinia
-3 dl vehnäjauhoja
-1 tt leivinjauhetta
-suolaa
-puoli dl vettä

Ensin nypitään muut aineet keskenään,lopuksi vesi joukkoon ja "sekoitetaan" kädellä tasaiseksi.Taikina jääkaappiin hetkeksi.

Täytteeksi laitoin
-100 g paistettua jauhelihaa
-paprikaa
-pienen sipulin
-valkosipulinkynnen

-1 muna
-2 dl ruokakermaa
-mausteet (suola,mustapippuri,valkopippuri,oregano,paprikajauhe)

ja päälle juustoraastetta

Käytän tota piirakkapohjan ohjetta moneen muuhunkin piirakkaan.. :)
Nopea tehdä ja hyvä tulloo.
Toivottavasti Tatuoitu jätkäkin tykkää. :)
Olen tatuoitu jätkä!

LIDL ranskiksia
Mä olen aivan ihastuksissani ihanasta leivontakirjasta, jonka löysin kirjastosta. Siitä lisää blogissani ja samasta paikasta kiinnostuneelle myös reseptit. Eli: mustikkametsän tarinoita: Leipomuksia

Tässä kuitenkin kuvat :). Eli bageleita ja juustopatonkeja. Jälkimmäiset tuli vähän turhan paksuiksi :D

Ja sitten roskaruokaa. Pakastekebabia ja ihan kaupan ranskalaisia. Punainen kastike ja majoneesi kotitekoiset. Annokseen tuli salaattiakin, mutta otin kuvan tarkoituksella noin kun oli pointtina esitellä majoneesia (joka on miehen lemppari) :)

Onhan nekin ihan hyviä mutta liian rasvattomia ja kaikki tietää että ilman rasvaa olevat ruuat maistuu rosklta.

Mä en oo taaskaan tehnyt ruokaa, vaan pelkästään jälkiruokaa.

Mansikkahillo-sitruunavaahto-täyte.

Suklaamousse-kermavaahto-täyte. Kaakaopohja.

Täytteenä kinuskia ja kermavaahtoa.

Sama täyte kuin ekassa kakussa.

"jojo"
Onneksi teidän ei tarvitse syödä, toiseksi meillä tykätään rapeasta pinnasta. Ei meistä kukaan tykkää kun pasta on löysää vettä, niin kuin yleensä aina kaikki tekee. Tuo ei sisältä ole yhtään kuivaa vain päällä on tuo rapea kerros.
Mun mielestä pinta on makaronilaatikon paras osa. Onneksi lapset eivät tykkää, niin voin napata heiltäkin kuoret lautaselleni :D

Yhteistyössä