Ruokakuvaketju

Voi hitsi että ruusukaali on hyvää!

Oikeastaan ikinä en ole sitä syönyt kun oon aina luullu etten tykkää (tyypillistä mun käytöstä.) Eilen kävin kaupassa ja siellä näin paketillisen ruusukaalta niin rupesi ihan hirveesti tekemään mieli. Seuraksi kanakastiketta (kevytkerma-valkosipulijuusto-kasvis). Eikä tarvi perunaa tai riisiä niin jää syömisestä kevyt olo. Harmi etten kuvaa ottanut, oli myös kauniin näköistä, vihreää.

(Tähän herkkuisuuteen saattaa vaikuttaa myös se, että ensimmäistä kertaa lapsi nukkuu päikkärit omassa sängyssään, siis ilman mua, ja mun ruokavalio on koostunut viimeaikoina tämän vuoksi lähinnä ranskalaisista ja nakeista. Yök.)

Ehkä vähän ot, mut olen vaan niin onnellinen oikeasta ruuasta :) :)

joj
[QUOTE="vieras";25714663]Tää ei nyt kuuluisi tähän ketjuun mutta kun "pisti silmään". Miksi sä olet ottanut nikin joka mukailee venakko milannaa? Ootko sä myös brummeliisa tms. ? Onks toi nyt olevinaan joku juttu?

Onko vähän huono mielikuvitus?[/QUOTE]

Sama tuli mieleen mutta sopiihan tuo nikki muuhunkin.
Luultavasti joku ah-niin-hauska *.

"kotikokki"
Leipää paloina, suklaaraleita tai jotain, täysmaitoa ja kermaa, munaa, hiukan sokeria. Laitetaan nuo leivät uunivuokaan, laitellaan suklaata väliin ja päälle ja sikinsokin paljon ja kaadetaan maito/kerma/muna/sokeri päälle ja painellaan niin, että "liemi" kostuttaa hyvin leivänpalat (tulee muuten liian kuivaa), jos haluaa niin fariinisokeria ja uuniin. Jos haluaa enemmän aikuiseen makuun niin voi lorauttaa vaikka jotain hyvää alkomaholia :) Mulla ei ole mittoja, määriä tai aikoja :ashamed: kokeilemalla vain...
Ohjeita tollaseen löytyy hakusanalla "leipävanukas" :)

Minni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25715140:
Sekaan keitettyä puuroriisiä ja marjoja ja/tai hedelmiä: kotitekoinen riisifrutti.
Viktorian (k:lla) kiisseli eli kylmä riisivanukas (ajankohtainenkin nyt ;)).
Tuota herkkua tehtiin kauan sitten kotitaloustunnilla.
Kylm

Meidän piti olla teinipojan kanssatänään kaksin ja pupeltaa eilisiä jämiä.
Pikkuhiljaa alkoi kuitenkin väkeä ilmiityä ja jouduin käyttämään luovuutta jotta sain olemattomista aineista lounaan kassan.
Oli lopulta ihan hyvääkin: rosmariinilla maustettuja uuniperunoita, sieni-jauhelihakastike ja leipäjuustolla ryyditetty salatti.

"bbbbbb"
Meidän piti olla teinipojan kanssatänään kaksin ja pupeltaa eilisiä jämiä.
Pikkuhiljaa alkoi kuitenkin väkeä ilmiityä ja jouduin käyttämään luovuutta jotta sain olemattomista aineista lounaan kassan.
Oli lopulta ihan hyvääkin: rosmariinilla maustettuja uuniperunoita, sieni-jauhelihakastike ja leipäjuustolla ryyditetty salatti.

Vähältä näyttää, tokkopa tuli mahaa täyteen kaikille. Mutta asiaan : olettaako muut perheenjäsenenne, vieraat sun muut että sä järkkäät aina pöperöä pöytään eivätkä itse esim. koskaan tuo tuliaisena mitään???

Yhteistyössä