Ruokakuvaketju

Näyttipäs nuo juusto-manteli leipäset ihanille... Ohjetta saiskos?
n.3dl mantelijauhetta
3 kananmunaa
2dl emmental juustoraastetta ( muukin juusto käy ).
1tl leivinjauhetta

Kaikki aineet sekaisin,tee kasoja n. 6-8kpl lusikalla uunipellille leivinpaperin päälle.
225 astetta kunnes saavat kauniin ruskean värin pintaan,ei mene kauan.Arviolta mulla ollut uunissa n.8-10min mutta kannattaa kurkkia niitä siinä välissä.

Karppisivustolta olen ohjeen löytänyt ja hiukan muunnellut sitä kun sen ohjeen mukaan tuli "taikinasta" liian löysähkö.

Nää on ihan parasta herkkua valkosipuli tuorejuuston,salaatinlehden ja tomaatin kera:p
 
n.3dl mantelijauhetta
3 kananmunaa
2dl emmental juustoraastetta ( muukin juusto käy ).
1tl leivinjauhetta

Kaikki aineet sekaisin,tee kasoja n. 6-8kpl lusikalla uunipellille leivinpaperin päälle.
225 astetta kunnes saavat kauniin ruskean värin pintaan,ei mene kauan.Arviolta mulla ollut uunissa n.8-10min mutta kannattaa kurkkia niitä siinä välissä.

Karppisivustolta olen ohjeen löytänyt ja hiukan muunnellut sitä kun sen ohjeen mukaan tuli "taikinasta" liian löysähkö.

Nää on ihan parasta herkkua valkosipuli tuorejuuston,salaatinlehden ja tomaatin kera:p
Tätä täytyy kokeilla, oon tässä yrittänyt syödä karppimaisesti, vaikka leipä ei ole heikkouteni niin joskus varmasti olis kiva syödä jotain iltapalaleipää...
 
Keittiönoita
Muutaman viime päivänn sapuskoita...torstaina possu-kasvis-pata


Jälkkäriksi mansikkariisi


Perjantaina chili con carne


Lauantaiaamuksi leivoin vuokaleivän


ja sitä sekä paprika-lihapateeta aamiaiseksi


Lauantain päivällinen Lähi-idän tapaan eli naudanlihavartaita, taboullehia, sitruunamarinoituja oliiveja, grillattua ja marinoitua paprikaa, kesäkurpitsaa ja sipulia, jugurttikastike ja salaattia:


Tän päivän päivälliseksi tulee sitruunalla ja rosmariinilla maustettua maalaiskanaa, joka on tässä valmiina lähdössä uuniin:


*muoks* Ja tän aamun aamiainen eli salaattia, sitä samaa paprika-lihapateeta ja kotitekoista mansikkajugurttia:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23503878:
Auts :D Montakos päivää pääsiäiseen vielä on?
24.4 syödään sit oikein kunnolla kaikkia herkkuja, eli on tässä näitä päiviä. Mut mies tekee tosi hyviä egyptiläisiä kasvis ruokia. Lapset tietty syö normisti, ja mulla vain osittainen paasto raskauden takia.
 
JaZ
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23506197:
Oih!! Teitkö leivän itse? Jos teit, niin oisko sulla antaa reseptiä?
TällaIsella reseptillä oon sitä tehnyt:

n. 2 dl vettä
n. 6 dl jauhoja
1 tl kuivahiivaa
1 tl suolaa
1 tl sokeria
ripaus ruokasoodaa
2 rkl öljyä
3 rkl maustamatonta jogurttia

Sekoita kuivahiiva kädenlämpöiseen veteen. Sekoita toisessa kulhossa jauhot, sokeri, suola ja ripaus ruokasooda. Lisää jauhoihin öljy ja sekoita hyvin. Lisää sitten jogurtti ja sekoita taas hyvin. Lisää lopuksi jauhot ja vaivaa taikinaa niin, että se irtoaa kulhon reunoilta. Anna kohota noin neljä tuntia. Jaa kuuteen palloon ja taputtele/venytä leiviksi. Paista 300 asteessa pizzakiven päällä muutama minuutti. Voitele kirkastetulla voilla (tavallinenkin käy).
 
Keittiönoita
TällaIsella reseptillä oon sitä tehnyt:

n. 2 dl vettä
n. 6 dl jauhoja
1 tl kuivahiivaa
1 tl suolaa
1 tl sokeria
ripaus ruokasoodaa
2 rkl öljyä
3 rkl maustamatonta jogurttia

Sekoita kuivahiiva kädenlämpöiseen veteen. Sekoita toisessa kulhossa jauhot, sokeri, suola ja ripaus ruokasooda. Lisää jauhoihin öljy ja sekoita hyvin. Lisää sitten jogurtti ja sekoita taas hyvin. Lisää lopuksi jauhot ja vaivaa taikinaa niin, että se irtoaa kulhon reunoilta. Anna kohota noin neljä tuntia. Jaa kuuteen palloon ja taputtele/venytä leiviksi. Paista 300 asteessa pizzakiven päällä muutama minuutti. Voitele kirkastetulla voilla (tavallinenkin käy).
Kiitos :flower: Mulla taitaa löytyä tykötarpeet intialaiseen ruokaan, joten huomenna siis sitä.
 

Yhteistyössä