Minä olen melkein kasvattanut itseeni kiinni esiliinanAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23465112:
Minä olen melkein kasvattanut itseeni kiinni esiliinanAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23465112:
ihan tota tommosta espanjalaista vihreetà ja tulista (niità oli kahta laatua, tulista ja miedompaa) . etsin semmosta punasta, muttei ollut kaupassa. tosta tulee niin ytyà ettà varmaan yks neljànnesosa lusikallinen kastiketta riittàà suuren pasta-annoksen maustamiseenMitä chiliä nuo on ? Tulinen ruoka on hyvää.
Mie oon käyttäny yleensä tulista peperonia tai piripiriä.
Oi voi, OI VOI!!!!
Kuinka kauan tämä säilyy, vai ehtiikö aina loppua niin, ettei ehdi säilyvyyttä miettiä?=) Kuulostaa hyvältä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23472914:- noin puoli kiloa tomaatteja
- 1 punainen paprika
- 1 isohko sipuli
- 1 dl sokeria
- 2 valkosipulinkynttä
- 1 dl valkoviinietikkaa
- 1 tl suolaa
- 2 rkl siirappia
- 1 tl chilijauhetta
- ripaus cayennepippuria ja kanelia
Tomaatit kaltataan ja otetaan siemenet pois. Sipuli kuoritaan ja silputaan. Paprikasta poistetaan siemenet ja paloitellaan. Laitetaan kaikki aineet kattilaan. Keitetään miedolla lämmöllä noin tunti ja soseutetaan.
Ehtii loppua Etikka ja sokeri pitää sen kyllä ihan hyvänä sen viikon pari, mitä meillä tuo kestää. Lopullinen määrä tuossa on ehkä sellanen 3,5 - 4 dl.Kuinka kauan tämä säilyy, vai ehtiikö aina loppua niin, ettei ehdi säilyvyyttä miettiä?=) Kuulostaa hyvältä.
No hyvä. Minulla on yhdessä englantilaisessa keittokirjassa hyvin samantapainen ohje ja siinä sanottiin, että säilyy jääkaapissa oikein kolmekin päivää:O En viitsisi tehdä niin lyhyttä käyttöaikaa varten, pitäisi tehdä niin pieni määrä, ettei maksa vaivaa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23472945:Ehtii loppua Etikka ja sokeri pitää sen kyllä ihan hyvänä sen viikon pari, mitä meillä tuo kestää. Lopullinen määrä tuossa on ehkä sellanen 3,5 - 4 dl.
:O Jopas on lyhyt säilyvyysaika. Samalla periaatteella mä keittelen chutneytkin ja kyllä ne kylmässä säilyvät avattuina viikon pari.No hyvä. Minulla on yhdessä englantilaisessa keittokirjassa hyvin samantapainen ohje ja siinä sanottiin, että säilyy jääkaapissa oikein kolmekin päivää:O En viitsisi tehdä niin lyhyttä käyttöaikaa varten, pitäisi tehdä niin pieni määrä, ettei maksa vaivaa.
Ehkä se on hätävarjelun liioittelua vaan. Ainesosistahan näkee, että kyllä se kylmässä säilyy.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23472994::O Jopas on lyhyt säilyvyysaika. Samalla periaatteella mä keittelen chutneytkin ja kyllä ne kylmässä säilyvät avattuina viikon pari.
- 1,5 dl vehnäjauhojaKeittis, saisinko herkkusieni-pekonipiirakan ohjeen? Varsinkin pohjan (oletan et teet sen itse)?