Ruokakuvaketju

7thHeaven
Herraisä, Keittiönoita!
Kerrotkos hieman, mitä tuossa punajuurikeitossa on :p
Ja paistoitko juurekset pannulla vai uunissa?

Huomenna olis suunnitelmissa tehdä joko punajuurisosekeitto, tai punajuuri-vuohenjuustopaistos + kauden kasviksia... tuppaa vaan noi kasvikset aina jäämään vähän mauttomiksi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mamma";27203466]Aivan ihania Keittiönoita nuo sinun ruoat, todella kaunista katsottavaa, kumpa pääsisi maistamaan :)[/QUOTE]
Kiitos :) Kun kuopuskin muuttaa pois kotoa, mun pitää varmaan alkaa järkkäämään kerran kuussa päivällinen palstalaisille :D Esikoinen puolisoineen oli tänään syömässä ja taas mietin, että kun aikanaan olen taas yksin, tuskin viitsin itselleni mitään kokkailla. Päivällisvieraat on siis erittäin jees :)
 
  • Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
7thHeaven
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27203525:
Kiitos :) Kun kuopuskin muuttaa pois kotoa, mun pitää varmaan alkaa järkkäämään kerran kuussa päivällinen palstalaisille :D Esikoinen puolisoineen oli tänään syömässä ja taas mietin, että kun aikanaan olen taas yksin, tuskin viitsin itselleni mitään kokkailla. Päivällisvieraat on siis erittäin jees :)
Mää tuun etunenäs :D
 
Keittiönoita
Herraisä, Keittiönoita!
Kerrotkos hieman, mitä tuossa punajuurikeitossa on :p
Ja paistoitko juurekset pannulla vai uunissa?

Huomenna olis suunnitelmissa tehdä joko punajuurisosekeitto, tai punajuuri-vuohenjuustopaistos + kauden kasviksia... tuppaa vaan noi kasvikset aina jäämään vähän mauttomiksi.
Punajuurikeitossa on 7 pienehköä punajuurta, 2 isoa jauhoista perunaa, 1 iso sipuli, litra vettä, 3/4 tl valkopippuria, ½ tl vastaraastettua muskottipähkinää, 1,5 dl juustoraastetta ja suolaa.

Juurekset paistoin pannulla voissa, sekaan hieman siirappia, suolaa ja kuivattua rakuunaa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27203549:
Punajuurikeitossa on 7 pienehköä punajuurta, 2 isoa jauhoista perunaa, 1 iso sipuli, litra vettä, 3/4 tl valkopippuria, ½ tl vastaraastettua muskottipähkinää, 1,5 dl juustoraastetta ja suolaa.

Juurekset paistoin pannulla voissa, sekaan hieman siirappia, suolaa ja kuivattua rakuunaa.
Esikypsensitkö juurekset?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27205250]Esikypsensitkö juurekset?[/QUOTE]
En esikypsentänyt. Kuumalla pannulla ensin voissa ruskistaa vähän, sitten siirappi, suola ja rakuuna, kansi päälle ja annetaan hautua miedolla lämmöllä.
 
"vieras"
mummeliisa kuiteen tekee ns kunnon ruokia, mut miksi ihmeessä suurin osa hänen salaatista on tyyliin tuo salaatinlehti jonka päällä tomaatti tai pari.. ei maistuis kenellekään moinen.
 
[QUOTE="vieras";27260544]mummeliisa kuiteen tekee ns kunnon ruokia, mut miksi ihmeessä suurin osa hänen salaatista on tyyliin tuo salaatinlehti jonka päällä tomaatti tai pari.. ei maistuis kenellekään moinen.[/QUOTE]

Suurin osa?
Ja juuri sain livessä kritiikkiä siitä, että meillä kasvisten ja vihannesten osuus on PALJON yli sen ehdotetun 50%.
:D
 

Yhteistyössä