Ruokakuvaketju

Oi, Bootyn näyttää hiton hyvälle! :)

Rakastan kaalilaatikkoa, niinkun ipanakin. Ja kaalikääryleitä. Mun mies ei suostu edes maistamaan. Ite en viitti alkaa tehdä, koska en vaan usko, että kukaan voi tehdä yhtä hyvää kaalilaatikkoa kun mun äiti. Joten se tekee sitä aina kauheen määrän, ja haen sit mulle ja ipanalle oman osan siitä :D Taivaallista... :p

Joku päivä soitin mun kaverille, että missä menee, tuleeko käymään teellä. Sanoi, että "oon just meen äitiltä hakemassa itelleni kaalilaatikkoa". Ei oo tullut ennen puheeksi, mut näemmä tällä ystävällä sama systeemi äitinsä kanssa :LOL: Me nyt kuitenki ollaan kohta 30v, mä vuoden päästä ja kaveri parin kuukauden päästä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;26817304:
Oi, Bootyn näyttää hiton hyvälle! :)

Rakastan kaalilaatikkoa, niinkun ipanakin. Ja kaalikääryleitä. Mun mies ei suostu edes maistamaan. Ite en viitti alkaa tehdä, koska en vaan usko, että kukaan voi tehdä yhtä hyvää kaalilaatikkoa kun mun äiti. Joten se tekee sitä aina kauheen määrän, ja haen sit mulle ja ipanalle oman osan siitä :D Taivaallista... :p

Joku päivä soitin mun kaverille, että missä menee, tuleeko käymään teellä. Sanoi, että "oon just meen äitiltä hakemassa itelleni kaalilaatikkoa". Ei oo tullut ennen puheeksi, mut näemmä tällä ystävällä sama systeemi äitinsä kanssa :LOL: Me nyt kuitenki ollaan kohta 30v, mä vuoden päästä ja kaveri parin kuukauden päästä... :)
Meikkä vetää tota lohta kaksin käsin kun nykyisin pystyn sitä syömään. Muut alkaa jo olla kyllästyneitä mut mä vaan syön :D

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Minni harmaana
Tänään tehtiin anopin kanssa MONTA kaalilataikkoa.Osa syötiin jo, osa menee huomisen luonaaksi ja pari pakastettiin odottamaan "ei jaksa kokata"-päivää:

Minä tein viime viikonloppuna kahen kilon kaalista laatikon ja siitä jäi jopa pakkaseen ottaen huomioon, että yksin sitä syön.

Tulee liian harvoin tehtyä vain itselleen. Hyvää oli :p
Tuossa kuva. Se ei näytä herkulliselta jostain syystä...

Johtuisko siitä, että laitan nesteeksi munamaito/lihaliemisekoituksen. Korppujauhoja päälle... Tai sitten kuvan ottajasta :)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"..."
Minä tein viime viikonloppuna kahen kilon kaalista laatikon ja siitä jäi jopa pakkaseen ottaen huomioon, että yksin sitä syön.

Tulee liian harvoin tehtyä vain itselleen. Hyvää oli :p
Tuossa kuva. Se ei näytä herkulliselta jostain syystä...

Johtuisko siitä, että laitan nesteeksi munamaito/lihaliemisekoituksen. Korppujauhoja päälle... Tai sitten kuvan ottajasta :)

herkun näköistä on! äläpä vähättele

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Keittiönoita
Tosi maukkaan näköistä toi "läskisoosi". Mistä sait reseptin?
Reseptin sain omasta päästäni. Tai no, varmaan jotain muistoja 60-luvulta, kun äiti teki läskisoosia. Mä leikkasin siansivusta kamarat pois, äitini laittoi nekin soossiin. Sillon vaan heiluvien maitohampaiden kanssa niiden syöminen oli kuin olisi jyystänyt ikuisesti kestävää purkkaa :D Mutta ne läskiviipaleet paloiksi ja sitten hyvin kuumalla valurautapannulla ilman lisättyä rasvaa palat ruskistetaan. Lisätään silputtu sipuli ja porkkanat. Sitten vehnäjauhot sekaan, sekoitetaan hetken ja kaadetaan vesi joukkoon. Mausteeksi jauhettua maustepippuria, suolaa ja kuivattua persiljaa. Annetaan hautua noin 20-30 min. Ei muuta.

*muoks* Ai niin... pari vuotta sitten äitini koitti tehdä pitkästä aikaa läskisoosia ja sanoi, että ei onnistu. Vaikka pannu olikin kuuma, lihasta irtosi pannulle rasvan sijasta VETTÄ. Vein äidilleni luomusiankylkeä ja hän totesi, että nyt liha ruskistuu niinkuin pitääkin ja lihasta irtoaa ainoastaan rasvaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: kantojäärä

Yhteistyössä