Ruokaideoita kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Sanokaas mitä sapuskaa sitä hommaisi ke-pe ajalle? Tänään ja huomenna on jauhelihakeittoa, joten keitot on poissuljettu. Keskiviikkona pitäisi kuitenkin olla jotain suht. nopeasti valmistuvaa, mistä riittäisi kahdeksi päiväksi. Ja perjantaina taas jotain nopeaa.

keitä makaronia ja paita pannulla makkaraa ja sipulia. Laita sekaan esim. suolakurkkua. Joukkoon vielä kermaa ja lihalientä+vähän ketsuppia ja sinappia. Sitten soosi makaronien kanssa sekasin. Tee kerralla iso satsi. Hyvää =) Sitten perjantaina kaupan pasta-mozzarellapussi+jauheliha sekaan.Lisäksi molempiin tuoresalaattia!

lohikiusaus: 500g peruna-sipulisekoitusta, 300g lohisuikaleita ja 2dl kermaa + mausteita maun mukaan. Päälle juustoraastetta. Uuniin 225 asteessa 40min. Tuo annos 4hlölle. Lisäksi salaatti. *nam*

Selaa keittokirjaa ja kokeile jotain jota et ole ikinä ennen tehnyt :) Mä teen niin aika usein nykyään ja olen siksi alkanut jopa tykätä ruuanlaitosta :p Kun lopputulos on yleensä onnistunut kun seuraa tarkkaan reseptiä ja kuitenkin lopputulos on myös jonkinlainen yllätys, se motivoi! Toisin kuin se iankaikkinen makaronilaatikon väsääminen.

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptihaku/hakutulokset/?page=1&name=&time=3&sc[3][0]=18_4&sc[3][3]=1&sc[3][5]=1&sc[3][6]=1&sc[3][7]=1&sc[3][8]=1&sc[3][9]=1&sc[3][10]=1&sc[3][11]=1&sc[3][12]=1&sc[3][4]=1&sc[3][13]=1&sc[3][14]=1&sc[3][15]=1&sc[3][16]=1&hae.x=71&hae.y=3&hae=Hae

Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Selaa keittokirjaa ja kokeile jotain jota et ole ikinä ennen tehnyt :) Mä teen niin aika usein nykyään ja olen siksi alkanut jopa tykätä ruuanlaitosta :p Kun lopputulos on yleensä onnistunut kun seuraa tarkkaan reseptiä ja kuitenkin lopputulos on myös jonkinlainen yllätys, se motivoi! Toisin kuin se iankaikkinen makaronilaatikon väsääminen.
Tuosta voi kuitenkin olla se seuraus, että jossain vaiheessa tuskailee sen kanssa, että ihmisen elämä on liian lyhyt tehdäkseen kaikki ne ruuat, mitä haluaisi tehdä :D

Mutta joo, suosittelen lämpimästi Minttuhirviön neuvoa. Telkkarista tulee muuten nykyisin varsin paljon ruokaohjelmia, joista voi ammentaa uusia ideoita.

Yhteistyössä