RUOKAHAASTE Vol: 22

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
RUOKAHAASTE Vol: 22
aiheena tällä kertaa maitorahka.

Ja tässä siis aiemmasta kopioidut "säännöt":

* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys klo 20-21, joskus aika saattaa hiukan myöhästyä
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään maanantaina selvillä)

Tähän mennessä olleet aiheet:
kala
kahvi
kerma
peruna
sinihomejuusto
kinkku
punainen
jauheliha
aamiainen
kaali
hedelmä
katkarapu
porkkana
broileri
makkara
suklaa
punajuuri
muna
maksa
sisäfile

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25751778:
no melkee. ei siitä voi ruokaa laittaa, jälkiruokia ja välipaloja vissiin.
tai kerro joku esimerkki ?
Oma vikas, kun kielsit laittamasta kasvisjuttua. Olisin muuten valinnut raaka-aineeksi appelsiinin. Ja sitä olisi voinut käyttää liharuuissakin. Mutta oma vikas :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25751791:
Oma vikas, kun kielsit laittamasta kasvisjuttua. Olisin muuten valinnut raaka-aineeksi appelsiinin. Ja sitä olisi voinut käyttää liharuuissakin. Mutta oma vikas :xmas:
no voi v****. olisin laittanu kiinalaista appelsiiniankkaa. :headwall:

seuraavalla kerralla oon ihan hiljaa :saint:

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="eee";25751878]Voihan siitä tehdä vaikka voileipäkakun![/QUOTE]

hyvää seki on, en vaan ala opettelemaan. mutta käsitän ruokana semmoset pääruuat mitä syödään päivällisellä tai lounaalla. :p

Mä sekoilin käsityöketjussa, mutta, mutta... Jos mä liitän ne tähän, ne kun oli tarkotus tulla tänne? :p

Eikö tämä ketju voisi olla tuolla NOSTO-tunnuksella aina tuossa etusivulla?
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25757176:
Ei hitto, mä teen piirakan!! :p

Nyt heti. Mä en tiedä mikä mulla on, mut mun on koko päivän, töissäkin, tehnyt koko aika mieli jotain hyvää. Kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Meinasin käydä kaupassa heti töitten jälkeen hakemassa jotain, mutten saanut aikaseks. Nyt taidan kipasta... Rahkapiirakkaa... :p

Eli siis, saisko/oisko kiva, kun tääkin ois tuolla nostoissa? MOOOOOOODEEET!!

Nii, ja hellalla on jäähtymässä mustikka-vadelmarahkapiirakka.

Pohja on ihan suht perus muropohja, tarkkaa ohjetta en voi antaa, kun teen pohjan aina sillain kun hyvälle tuntuu...
Täytteessä 3prk rahkaa, sokeria, vaniljaa, 3 munaa, mustikoita varmaan pari-kolme desiä, vadelmaa tuplamäärä. Kuva myöhemmin, kunhan jäähtyy vähän.

• Tykkää
Reactions: ticotico
Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25757829:
Mä sekoilin käsityöketjussa, mutta, mutta... Jos mä liitän ne tähän, ne kun oli tarkotus tulla tänne? :p

Eli siis, saisko/oisko kiva, kun tääkin ois tuolla nostoissa? MOOOOOOODEEET!!
Meinaako se sitten sitä, että kaikki kuvat laitettais aina tähän samaan aloitukseen? Otsikko vaan vaihtuis, niinkö? Ketjun aloittajahan pystyy vaan tuota ekaa postausta muokkaamaan, siis lisäillä sinne vanhat aiheet...

Ja mä oon kyl nii malttamaton ton miun rävellyksen kanssa, että kohta nappaan siitä kyllä kuvia :D

Meinaako se sitten sitä, että kaikki kuvat laitettais aina tähän samaan aloitukseen? Otsikko vaan vaihtuis, niinkö? Ketjun aloittajahan pystyy vaan tuota ekaa postausta muokkaamaan, siis lisäillä sinne vanhat aiheet...

Ja mä oon kyl nii malttamaton ton miun rävellyksen kanssa, että kohta nappaan siitä kyllä kuvia :D
Nii, en mä tiedä :xmas: Se nyt vaan ois näppärää, että se ois aina tossa tyrkyllä, ensinnäkin saatais varmaan lisää osallistujia, toiseksi, sitä ei tarvis aina ettiä monta kertaa viikossa... Pitäiskö se olla aina sama ketju? Vai onko se modeille paha homma laittaa joka viikko uus?

Joo, pakko munkin kohta käydä räpsäämässä kuva ja pala lautaselle... :p

Lakritsi Charlotte Russe :p

tekovaihetta

valmista on!

Ensimmäiset palat aina vaikeimpia :D

Kääretorttu:
4 munaa
1 dl sokeria
1,5 dl jauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 rk kaakaojauhetta

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi, lisää joukkoon jauhot, leivinjauhe ja kaakao. Kaada taikina uunipellille ja paista 200 asteessa 7-10min. kumoa sokeroidulle leivinpellille. Anna jäähtyä

Kääretortun täyte:
1 dl mansikkasurvosta
1 dl lakritsikastiketta

Levitä täytteet ohueksi kerrokseksi, rullaa tiukaksi rullaksi, jätä sauma alaspäin.

Lakritsitäyte:
8 liivatelehteä
4 dl kuohukermaa
0,5 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
2 dl lakritsikastiketta
400 g maitorahkaa

Liota liivatteita kylmässä vedessä noin 10 min. Sill aikaa kerma vaahdoksi, mausta sokerilla. Kuumenna 0,5 dl lakritsikastiketta (esim mikrossa) kiehuvaksi. purista liivatteista ylimääränen vesi pois ja sulata kuumaan kastikkeeseen. Yhdistä rahkan ja lopun kastikkeen kanssa. Lisää seokseen lopuksi varosvasti kermavaahto.

Vuoraa pyöreä kulho kelmulla. Leikkaa kääretortusta n. 1,5 cm levyisiä paloja ja asettele tiiviisti kulhon reunoille. Lopuksi täyte. Saapi jäähtyä kylmässä hyvän aikaa, mulla oli n. 6h jääkaapissa.

Tää oli kyllä taivaallista! Yleensä en tällasten päälle perusta, mutta :p

Osallistun tolla keskimmäisellä kuvalla :)

Yhteistyössä