RUOKAHAASTE Vol: 21

RUOKAHAASTE Vol: 20
aiheena tällä kertaa sisäfilee, eläimen saa päättää itse.

Ja tässä siis aiemmasta kopioidut "säännöt":

* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys klo 20-21, joskus aika saattaa hiukan myöhästyä
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään maanantaina selvillä)

Tähän mennessä olleet aiheet:
kala
kahvi
kerma
peruna
sinihomejuusto
kinkku
punainen
jauheliha
aamiainen
kaali
hedelmä
katkarapu
porkkana
broileri
makkara
suklaa
punajuuri
muna
maksa

äänestyksen saa joku osaavampi tehdä ensviikolla :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
:ashamed: eikö se ookkin se pitkä kallis liha? lihojen kunkku?
Katotaan jos lampoo tarttuis perjantaina messiin kauppiaalta
(keittis: sörkasta hakeen kulmiksesta ja sitten hakikseen viivoaniin miso tarpeita)

[QUOTE="kokki";25705132]sisäfile täällä 6-7e kilo lihakaupassa. En pidä kalliina.[/QUOTE]

Onko minkä elikon sisäfile noin halpaa?
:ashamed: jostain syystä vaan se sisäfile kalskahtaa kalliilta..

[QUOTE="vieras";25705187]Possun. Naudan onkin sitten ihan eri hintaluokkaa. 20-40 euroa kilo.[/QUOTE]
:LOL: no sit ei oo ihmekkää et oon pitäny sitä kalliina :) mutta kyllä se taitaa olla lihojen kuningasta

pypylleröinen harmaana
Jes, mikä aihe! :) Pakkasesta löytyy hirveä, peuraa, nautaa ja possua. Hmm... Jospa arpois? XD

Eihän possu maksa mitään, se on halvempaa kun jauheliha, ainakin täällä. Välillä 4,90e kilohinta. Ja yks possupötkö painaa vajaa 500g...

Onnea taas, Päätön!

"kokki"
laittakaa ylös ostamanne lihan kilohinta ja paino ja mitä maksoitte siitä. Katotaan kuinka iso hinta ero tulee lihoille.
Meillä liha on pakkasessa niin sille ei ole hintaa.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Oskari Opettaja
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25704938:
RUOKAHAASTE Vol: 20
aiheena tällä kertaa sisäfile, eläimen saa päättää itse.

Ja tässä siis aiemmasta kopioidut "säännöt":

* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys klo 20-21, joskus aika saattaa hiukan myöhästyä
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-aineen (viimeistään maanantaina selvillä)

Tähän mennessä olleet aiheet:
kala
kahvi
kerma
peruna
sinihomejuusto
kinkku
punainen
jauheliha
aamiainen
kaali
hedelmä
katkarapu
porkkana
broileri
makkara
suklaa
punajuuri
muna
maksa

äänestyksen saa joku osaavampi tehdä ensviikolla :D
Voi, minun päiviäni! Tuo pirulainen ei osaa edes kirjoittaa filleetä oikein! Se on filee, filee, filee!

Eikös se oo niin, että saa kokata kokonaisuuden tyyliin pihvi ja lisäkkeet? Kun oon noita kuvia kattonu, niin ei niissä pelkästään ole sitä esim. pihviä tai maksakastiketta.

Tämä vois olla se eka ruokaprojekti mihin mä osallistun. On jo mieles osittain mitä teen. :)

Keittiönoita
Eikös se oo niin, että saa kokata kokonaisuuden tyyliin pihvi ja lisäkkeet? Kun oon noita kuvia kattonu, niin ei niissä pelkästään ole sitä esim. pihviä tai maksakastiketta.

Tämä vois olla se eka ruokaprojekti mihin mä osallistun. On jo mieles osittain mitä teen. :)
Hyvä kysymys. Mä olen ottanut näihin kuvan siitä annoksesta, joka on mennyt kuopuksen tai omaan kitaani. Esikoinen tosin hetki sitten arvosteli mun yhtä valokuvaani ja sanoi, että jos mun on tarkoitus kuvata pihviä, niin pitää jättää ainakin se salaattiläjä pois kuvasta :|

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25718223:
olisin kanssa sitä mieltä että kuva siitä lautasellisesta mitä aikoo syödä, ei haittaa vaikka olis salaattia samalla tai eri lautasella.
No mä oon ainaki jo osittain suunnitellu mielessäni lihan, kastikkeen, muusin/perunan ja lämpimän kasvislisäkkeen.

Yhteistyössä