Ruokahaaste vko.9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Metis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon pysynyt täältä pois, ruokahaastetta vaan seura ollut aina. Ei oo kyllä mieltä osallistua, niin paljon pjaskaa välissä näissä ketjussa, kiitos harmaan, jonka on aina pakko taukoa Scarletille, kun tietää, että se lähtee aina mukaan kaikkeen tappeluun... Ihan vinkkinä siis Scarletille, anna olla! Hittoako se asua haittaa, jos joku sulle täysin tuntematon idiootti, jota et edes livenä enää, aikoo täällä päätään? Oo huomioimatta, ei se montaa viikkoa jaksa yksinään riitaa hakea.

Just tuon ihmeellisen pään aukomisen takia mäkin olen lopettanut osallistumisen ruokahaasteisiin ja vähentänyt todella paljon muutenkin palstalla notkumista. Ruokahaaste on hauska idea, mutta siitä meni maku suunsoiton vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä harmaana;28132901:
Just tuon ihmeellisen pään aukomisen takia mäkin olen lopettanut osallistumisen ruokahaasteisiin ja vähentänyt todella paljon muutenkin palstalla notkumista. Ruokahaaste on hauska idea, mutta siitä meni maku suunsoiton vuoksi.

Ikävää, vaikka ymmärrän että noin siinä käy. :(

Itsekin ihmettelen tämän palstan löysää modelinjaa, muilla käymilläni palstoilla on kielletty moinen päänaukominen ja siihen aidosti puututaan, bannia jaetaan ja herjaavat viestit poistetaan.
Ryhtiliikettä kaipaisi palstan modet.

"Älä välitä"- on ihan turha ohje, eihän sitä nyt itseensä ota jos joku nimetön netissä haukkuu, mutta se pilaa mukavien ketjujen fiiliksen kaikilta lukijoilta!

Ruokaketju on niitä harvoja ketjuja joista tämä kettuilu on puuttunut ja sitä onkin ollut kiva lukea. :)
Älä kantojäärä luovuta, minä ainakin mielelläni aina seuraan sun kokkailuja kun teet kaikkea mielenkiintoista ja erilaista.

kaipaan entisiä osallistujjia haasteeseen mukaan, teitte ihanan näköisiä ruokia. en ole se tuttu harmaa haravalle päätä aukova mut täytyy munki nyt sanoa et tällä kertaa kuvassa oleva karjalanpaisti näyttää kyllä toooooooooooosi kuivalta

[QUOTE="vieras";28133068]kaipaan entisiä osallistujjia haasteeseen mukaan, teitte ihanan näköisiä ruokia. en ole se tuttu harmaa haravalle päätä aukova mut täytyy munki nyt sanoa et tällä kertaa kuvassa oleva karjalanpaisti näyttää kyllä toooooooooooosi kuivalta[/QUOTE]

tuohonkin on yks hyvä keino. otat ja teet seuraavalle kerralle jotain mikä miellyttää omaa silmää.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
[QUOTE="vieras";28133068]kaipaan entisiä osallistujjia haasteeseen mukaan, teitte ihanan näköisiä ruokia. en ole se tuttu harmaa haravalle päätä aukova mut täytyy munki nyt sanoa et tällä kertaa kuvassa oleva karjalanpaisti näyttää kyllä toooooooooooosi kuivalta[/QUOTE]

Mutta eipä ollu kuivaa. Sori ny vain.

Mutta eipä ollu kuivaa. Sori ny vain.

Niin just. Et sitten ymmärtänyt, mitä tässä liitettiin tarkoittaa? Onko pakko vastata aina noin helvetin riidanhalusesti? Tuo kommentti sulle oli ihan asiallinen. Olisit jättänyt vastaamatta, tai vastannut ihan ystävällisesti. Aina ei oo pakko tapella. Ja Kantojäärän kanssa koon ihan samaa mieltä ml kodeista ja muusta.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen harmaana;28134093:
Niin just. Et sitten ymmärtänyt, mitä tässä liitettiin tarkoittaa? Onko pakko vastata aina noin helvetin riidanhalusesti? Tuo kommentti sulle oli ihan asiallinen. Olisit jättänyt vastaamatta, tai vastannut ihan ystävällisesti. Aina ei oo pakko tapella. Ja Kantojäärän kanssa koon ihan samaa mieltä ml kodeista ja muusta.

No miten häntä nyt tässä kommentoitiin, tasainen luonne - aina pahalla tuulella. On niin totta. Ja todellakin, vaikka kuinka asiallisen kommentin laittaisi, niin vastaus on HaistaV -tasoa. Poistattaa sitten omia kommenttejaan modeilla...lapsellinen tyyppi.

Sorry, pakko sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen harmaana;28134093:

Ai ny mä en saisi enää kommentoida yhtää mitää? Mä vastasin kommenttiin ruuasta ja sillä selvä.

Ketkähän täs ny jatkuvalla syötöllä mussuttaa ohi aiheen...

[QUOTE="...";28134207]No miten häntä nyt tässä kommentoitiin, tasainen luonne - aina pahalla tuulella. On niin totta. Ja todellakin, vaikka kuinka asiallisen kommentin laittaisi, niin vastaus on HaistaV -tasoa. Poistattaa sitten omia kommenttejaan modeilla...lapsellinen tyyppi.

Sorry, pakko sanoa.[/QUOTE]

Älä kommentoi mun luonnetta ku et mua tunne. PISTE. Ja oonko mä tämän ketjun aihe???? No en!!!!

Juuh elikäs
Läskisoosi

laeskisoose.JPG

Ainekset:
1 sipuli silputtuna
300g siankylkisiivuja pilkottuna
~5dl vettä
1 lihaliemikuutio
2-3rkl vehnäjauhoja
pieni luraus kermaa
suolaa ja muutama maustepippuri

Laita kylkisiivut pannulle, anna kypsyä rapeaksi, jonka jälkeen lisää sipuli mukaan. Kun sipuli on myös muuttanut värinsä rusehtavaksi, ripottele jauhot sekaan, ruskista nekin. Lisää vesi ja sekoita, jonka jälkeen kaada homma kattilaan, lisää liemikuutio, suola ja maustepippurit. Anna kiehua hyvin hiljalleen 1,5h, lisää lopuksi kerma.

Perunamuusi on keitettyjä perunoita, jotka survottu voin, maidon ja suolan kanssa.
Lisäksi myös maustekurkkua.

[QUOTE="vieras";28143675]Eiku ajattelin vaan että karjalanpaisti mitä itse yleensä tehdään on kuitenkin aika suolaista ruokaa. Siihen kun ottaa lautaselle suolakukrkkuja 400g. päälle niin tuntuu että olisi aika turvottava olo, jokainen kuitenkin tyylillää. Ihan hyvän näköinen annos on. :)[/QUOTE]

No mun karjalanpaisti ei ollu mitenkää kovin suolaasta. En laittanu kauhiasti suolaa enkä muutenkaa käytä kauhiasti suolaa ruuanlaitos. Eikä noita maustekurkkuja kyllä mitää 400 grammaa ollu, ei edes 100g. :D Tuo lautanen ei muuten oo normiruokalautanen vaan pienempi.

Pakko kyllä ihmetellä, että mistä keksit tuon 400g?

Sovitaanko, että se, joka antaa aiheen haasteelle, on myös vastuussa äänestyksen toteuttamisesta? Ja jos ei ole mahdollisuutta olla sunnuntai-iltaisin sitä äänestystä väsäämässä, on velvollinen ilmoittamaan siitä ajoissa.

Vähän tympeää kun näin käy, ettei kukaan tee tai jos tekee, tulee se hyvin myöhään.

Eli tälle ei ole äänestystä tehty vielä?

En ollu eilen koneella kun oli menoa joten mulla se jäi tekemäti.. Teenkö sen sit tänään illalla "normaaliin" aikaan vai mitä työ haluutta?

Yhteistyössä