Ruoka-apua, kanasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Paistat sen ja pilkot sipulia joukkoon+yrttejä tai muuta mukavaa, esim. basilika sopii tosi hyvin. Sitten purkki ruokakermaa kastikkeeksi ja lisukkeena riisiä tai pastaa. Helppoa ja hyvää :p

Samoista suikaleista tein eilen broilerikiusausta. Kypsennetään broilerisuikaleet pannulla, sekoitetaan peruna-sipulisekoituksen kanssa, kaadetaan ruokakermaa päälle ja uuniin. Niin ja mausteita oman maun mukaan (itse laitoin vain sitruunapippuria).

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Samoista suikaleista tein eilen broilerikiusausta. Kypsennetään broilerisuikaleet pannulla, sekoitetaan peruna-sipulisekoituksen kanssa, kaadetaan ruokakermaa päälle ja uuniin. Niin ja mausteita oman maun mukaan (itse laitoin vain sitruunapippuria).

tai vaihda peruna-sipulisekoitus keitettyyn makaroniin, sitten vielä paloittelet paketin fetaa, heität uunivuokaan purkki ruokakermaa päälle, uunissa 225 15-30min. Välillä voi sekoittaa jos ei tykkää että päällimmäiset makaronit vähän kuivahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja eikös toi nyt ole:
sama elukka? toinen vähän lihotetumpi versio vaan
Sukupuoli ja ikä on eri.

Nimimerkki häh: Helsingissä saa Kauppahallista, Stockallakin olen nähnyt joskus pakastealtaassa ja kerran ainakin Sellon Citymarketin pakastealtaassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sukupuoli ja ikä on eri.

Nimimerkki häh: Helsingissä saa Kauppahallista, Stockallakin olen nähnyt joskus pakastealtaassa ja kerran ainakin Sellon Citymarketin pakastealtaassa.

Onko broilerit kukkoja vai?

Sukupuoli ja ikä on eri.

jaa, kauppahallin vois toki kokeilla, joensuussa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
kumpia vaan ne on, tehotuotettuja 7viikon ikäisenä teuraalle... :(
Tehotuotettuja. Olen koittanut löytää kaupoista luomukanaa tai luomubroiskua, mutta ei ole saatavilla. Ei tuoteta Suomessa. Siksipä meillä ei noita siivekkäitä syödäkään.

Tehotuotettuja. Olen koittanut löytää kaupoista luomukanaa tai luomubroiskua, mutta ei ole saatavilla. Ei tuoteta Suomessa. Siksipä meillä ei noita siivekkäitä syödäkään.

Siskoni just kertoi miten heillä ostetaan jostain luomukanoja, siis lihaksi kasvatettuja ja kertoili laveasti, miten ne laittaa englantilaiseen tapaan. Kysynkö mistä hän niitä pääkaupunkiseudulla saa, vai ymmärsinkö väärin asian? =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Siskoni just kertoi miten heillä ostetaan jostain luomukanoja, siis lihaksi kasvatettuja ja kertoili laveasti, miten ne laittaa englantilaiseen tapaan. Kysynkö mistä hän niitä pääkaupunkiseudulla saa, vai ymmärsinkö väärin asian? =)
Jos vaan viitsit kysyä, olisin ikionnellinen :flower: Mä olen täältä Stadin luomua myöten kysellyt kaikki kaupat ja ei saa. Jos selviäisi edes tuottaja, voisi pyytää tilaamaan.

Jos vaan viitsit kysyä, olisin ikionnellinen :flower: Mä olen täältä Stadin luomua myöten kysellyt kaikki kaupat ja ei saa. Jos selviäisi edes tuottaja, voisi pyytää tilaamaan.
Minäpä kysyn, mutta pahoittelen jo valmiiksi, jos olen ymmärtänyt asian väärin. Siskoni on kyllä kovin luomuruoan perään, on ruokapiirissä jne, joten siksikin käsitin, että kanat olisivat luomua. Pistän hänelle tänään heti postia ja laitan sulle yytä, kun kuulen vastauksen. =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minäpä kysyn, mutta pahoittelen jo valmiiksi, jos olen ymmärtänyt asian väärin. Siskoni on kyllä kovin luomuruoan perään, on ruokapiirissä jne, joten siksikin käsitin, että kanat olisivat luomua. Pistän hänelle tänään heti postia ja laitan sulle yytä, kun kuulen vastauksen. =)
Kiitoksia :flower: Mä luulen kyllä, että luomukanojakin kasvatetaan, muta ei varmaan niin paljoa, että niitä välttämättä kauppoihin asti tulisi. Tuottajalta suoraan tai sitten juuri tuollaisesta ruokapiiristä. Mutta kun saisi tiedon edes siitä tuottajasta, niin sen jälkeen olisikin jo helpompaa.

Kertokaa muutkin, jos tiedätte, mistä niitä luomukukkoja saa ostaa. Tarvisin sen tiedon tuonne. Karrageenia voidaan ruiskuttaa jo tehtaalla, joten ei semmosta. Se karrageenikin on luomusallittu, mut mun maha ei siedä sitä yhtään:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html

Mitään muuta ei kannata ostaa tilalle, vaan syö sitten vaikkpa niitä luomukanamunia vaan:-)
Aika hassua, et siinä numerossa, mikä on pakkauksessa, ei osattu sanoa, mitä niille luomukanoille tapahtuu, et miksi niitä ei voi ostaa. Kai ne elää ikuisesti, kun ei kannata lihana myydä;-)

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos tiedoista:
Aika hassua, et siinä numerossa, mikä on pakkauksessa, ei osattu sanoa, mitä niille luomukanoille tapahtuu, et miksi niitä ei voi ostaa. Kai ne elää ikuisesti, kun ei kannata lihana myydä;-)
Käsittääkseni luomumunien ja luomulihan tuotannolla on erilaiset kriteerit. Luultavasti jotkin EU-direktiivit.

Yhteistyössä