ruohonleikkuun hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja volvodriver
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

volvodriver

Vieras
naapurin teini olisi kuulemma halukas tulemaan kesäksi leikkaamaan meidänkin nurmikon, korvausta vastaan tietenkin. nurmikkoa on jonkun verran. mitä itse maksaisitte moisesta palvelusta?

Kuinka usein kävis? Ja onko vaikea vai helppo leikata? Tarkoitan siis, että onko paljon istutuksia, kukkamaita ym, joiden reunukset ym ehkä pitäisi siistiä tms?

Kyl mä oisin sitä mieltä, et 10e/kerta ois hyvä. Varmaan nuori haluaa vähän taskurahaa, eikä se kyl oikeen tunnu missään, jos saa esim 2e/kerta. Mutta tosta jo vähän kertyiskin, 5 kertaa ois 50e. Ja voit kuitenkin säädellä itse leikkuiden määrää, eihän sitä kai ihan 2krt/vko ole pakko leikata...

Siis 10 € per kerta tunnin työstä?

Johan bensiiniin menee 1-2 €, ja kyllä nuorenkin pitää oppia, että tehdystä työstä maksetaan kunnon palkka!
Urakoija ottaa ruohonleikkuusta vähintään 40 €/tunti, joten nuorelle 12-17 € tunti on aika matala, mutta mukava korvaus!

tunnin hommasta kymppi on OK korvaus jos leikkuri ja bensat on talon puolesta

mun duunissa käy yhden työntekijän poika leikkaamassa nurmikot ja hän saa noin 9,50€ tunnilta

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="HUH";26400055]Siis 10 € per kerta tunnin työstä?

Johan bensiiniin menee 1-2 €, ja kyllä nuorenkin pitää oppia, että tehdystä työstä maksetaan kunnon palkka!
Urakoija ottaa ruohonleikkuusta vähintään 40 €/tunti, joten nuorelle 12-17 € tunti on aika matala, mutta mukava korvaus![/QUOTE]

Siis oikeesti, paljonko sun oma palkkas on? Aika moni suomalainen tekee ihan vaki-työtä reilu 10€ tuntiliksalla. En todellakaan maksais jollekin naapurin klopille enempää palkkaa kuin itse saan.

[QUOTE="Josa";26400089]Siis oikeesti, paljonko sun oma palkkas on? Aika moni suomalainen tekee ihan vaki-työtä reilu 10€ tuntiliksalla. En todellakaan maksais jollekin naapurin klopille enempää palkkaa kuin itse saan.[/QUOTE]

Kuka tekee mitään nykyään kympillä? Konetöissä palkka 15-24 € tunti.

Kuinka vieraantuneita tosielämästä nämä 40euroo tunnilta, laukovat tyypit ovat?

Monet ammattilaiset ovat neljäsosalla tuosta töissä, ja niin nuorisoa, että vanhempaakin väestöä passitetaan "ilmaiseksi" työvoimaksi juuri ruohonleikkuuseen/pihahommiin työharjoitteluun. 9 euron päiväpalkalla. huom PÄIVÄPALKALLA!

Alkuperäinen kirjoittaja Kiinteistönhoitaja;26400520:
Ai 40e/tunti?

9,15e/h

Silläkö katat ruohonleikkurin ostohinnan, vakuutukset, huollot, bensiinit tai dieselit, maksat itsellesi palkan, työeläkkeen, vakuutukset itsellesi ja alvari päälle. Lisäksi katetta pitäisi jäädä 10-20 % yritykseen.

Olette vieraantuneita, mitä työ suomessa oikeasti maksaa kun kaikki tehdään oikein.

Itse leikkaan naapurin nurmikon, enkä tee sitä rahasta, vaan pelkästä auttamisesta. Käytän meidän leikkuria siihen, kun naapurin leikkuri on rikki. Saan siittä 20e/kerta, josta oikeastaan suurin osa menee bensoihin. Mutta mielestäni 10 euroa on täydellinen hinta, jos leikataan, naapurin omalla leikkurilla ja bensoilla. Auttamalla saa itselle ja autettavalle paljon paremman mielen, kun siittä että maksetaan hirveästi että joku voisi käydä leikkaamassa nurmikon, mitä ei itse sillä hetkellä voi tehdä. Ei tämä maailma pyöri vain rahan ympärillä!!

Ruohonleikkauksissa pitäisi muistaa että leikataanko ruoho omalla koneella vai yrittäjän koneella. Jos ruohoa leikkaa oma teini on 10e tunti ok, koska kone on yleensä vanhempien. Jos kone on yrittäjän ja palkkaatte yrittäjän töihin hinta on 40-50e tunti

Ruohonleikkauksissa pitäisi muistaa että leikataanko ruoho omalla koneella vai yrittäjän koneella. Jos ruohoa leikkaa oma teini on 10e tunti ok, koska kone on yleensä vanhempien. Jos kone on yrittäjän ja palkkaatte yrittäjän töihin hinta on 40-50e tunti
Plus kun päälle tulee verot, työeläkemaksut ja muut ylimääräiset maksut ja henkilöstökulut, niin summa on ihan ymmärrettävä.

[QUOTE="HUH";26400055]Siis 10 per kerta tunnin työstä?

Johan bensiiniin menee 1-2 , ja kyllä nuorenkin pitää oppia, että tehdystä työstä maksetaan kunnon palkka!
Urakoija ottaa ruohonleikkuusta vähintään 40 /tunti, joten nuorelle 12-17 tunti on aika matala, mutta mukava korvaus!

Siis oikeesti, paljonko sun oma palkkas on? Aika moni suomalainen tekee ihan vaki-työtä reilu 10 tuntiliksalla. En todellakaan maksais jollekin naapurin klopille enempää palkkaa kuin itse saan.
[/QUOTE]
Oletko vähän yksinkertainen?
Katos kun yrittäjä ei ole palkkatyöläinen. Yrittäjä kun maksaa ennakot,alvit, yellit, vakuutukset ja muutkin yrityksen juoksevat kulut joten se 40€/h ei ole hänen PALKKA

Yhteistyössä