Lastenhoitajaksi kotiin!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töitä tarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töitä tarvitseva

Vieras
Eli haluaisin kesäksi osa-aikaisen työn ja mieluiten menisin hoitamaan jonkun lapsia heidän kotiinsa muutamana päivänä viikossa.
Eron tultua olisi pieni lisätienisti muutaman kerran viikossa plussaa!

Ajattelinkin kysyä teiltä, hyvät vanhemmat, että mistä te ootte löytäneet lapsillenne hoitajan kotiin? Tietäisi sitten vähän, että missä voisi itse itsestään ilmoittaa.
Millainen palkka tämmöisessä työssä yleensä on, tai mitä te olisitte valmis maksamaan?

Kokemusta löytyy nyt ainakin omien lasten verran, eli minulla pojat 3v. ja 9kk.

Me tarvittais kesäksi täysi-ikäinen hoitaja, joka ryhtyisi yrittäjänä (vaikka toiminimellä) hoitamaan lapsiamme, mutta sellaista ei ole vielä löytynyt... Kesätyötä hakevia 16-18 vuotiaita löytyisi kyllä montakin, mutta sitten ei saatais yksityisen hoidon tukea ja niin moninkertaiseksi tulisi hoitomaksut, että ennemmin kannattaa vielä lapset päiväkotiin. Näin ainakin Pirkanmaalla.

Puskaradio :) ihan tutuilta kyselemällä löytyy ja jos on jotain muskari tms. juttuja niin sieläkin joku voi tietää jonkun jolla olisi tarvetta :) Mainitset tarpeeksi monelle asiasta ohimennen.
Näin ainakin itse sain kolmisen vuotta sitten lisätöitä kun kaverin tuttu kaipaili lapselleen hoitajaa.

pii, paljonko päiväkotimaksut sitten kustantaisi? Mietin vaan, että kesätyöntekijöillä nyt yleensäkään kovin suuria palkkoja ole. Velvoittaanko täälä Pirkanmaalla tosiaan hoitajan olla yrittäjä saadaksenne tukea? Eikö tuo toiminimen saaminen vaadi alan koulutusta? Se meinaan rajaa taatusti tarjontaa. Meitä täysi-ikäisiä, joilla on kokemusta muttei koulutusta varmasti löytyy, mutta tosiaan tuo puuttuva koulutus alalle voi toimia esteenä toiminimen saannille. Tämä siis omaa olettamusta :)

y-tunnuksen saa ilmaiseksi, eikä koulutusta vaadita.
sen ideahan on se, että työntekijä maksaa itse yellit yms. ku muutenhan työnantajan pitää hoitaa vakuutukset jne.. helpompi palkata joku jolla y-tunnus.

ja ja.. itse löysin mahdollisen hoitajan suomi24 ilmoituksella. sit on myös hoitajat.net tai jotain siihen suuntaan. googlaamalla löytyy. siellä haetaan sekä hoitajaa, että hoitotyötä.

Yksityisen hoidon tukea saa, jos työnantaja hoitaa vakuutus yms. maksut palkan lisäksi. Ja koskee myös Pirkanmaata.
Ei ole mikään pakko olla työntekijällä sitä y-tunnusta. Ja tää on ihan faktatietoa.

Ei mitään y-tunnusta tarvitse.
Menet työsopimussuhteiseksi hoitajaksi jolloin perhe maksaa vakuutukset ja tellit,lellit.
Yksityisenhoidontukea saa hoitajan palkkaamiseen kelasta.
Ota huomioon,että työsopimuksessa lukee kaikki tarvittava(kannattaa ottaa selvää).
Alalla ei ole nimittäin työehtosopimusta.

Hoitolapsia en halua kotiini, kivempi käydä esim. lasten omassa kodissa hoitamassa. Omat lapset olisi omalla äidilläni ja isälläni sen aikaa kun olisin töissä. Ja siis voisin käydä hoitamassa muiden lapsia pari-kolme krt./vko.
Itselläni on ikää 23v ja pk-seutu.

yksityisen hoidon tuen saaminen kai edellyttää että hoitotunteja olisi vähintään 30 viikossa, eli et ehkä siihen sovellu. TIETYSTI se on sinun ja työnantajan välinen asia minkälaiset työtunnit ilmoitatte kelaan ja minkälaiset työtunnit toteutuu.

jos ei ota tota yksityisen hoidon tukea niin (työnantajan) kotona tapahtuvasta lasten hoidosta on mahdollista saada kotitalousvähennys, jolloin palkkakustannauksiin saa aika hyvän tuen siihen tiettyyn kattosummaan saakka.

itse olin ihan kunnan kautta perhepäivähoitajan nimikkeellä hoitamassa lapsia heidän omassa kodissaan useammassakin perheessä vuosien ajan. kunta maksoi palkan.

Kommentoin vain noita tukiasioita: yksi vaihtoehtohan on sekin, että perhe nostaa kotihoidontukea ja käyttää sen rahan hoitajan palkan maksuun. Riippuu esim. lasten lukumäärästä ja mahdollisista kuntalisistä, onko yksityisen hoidon tuki vai kotihoidon tuki kannattavampi vaihtoehto.

Yhteistyössä