Mekkoasiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hoh, mikä mekko :D

Mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen niin en. Jos todella haluaisin panostaa johonkin juhla-asuun, niin 200 e voisin laittaa asuun. Just ostin kesän juhliin ebaysta mekon 30 eurolla (kuljetuksineen), melkein hävettää kuinka halvan ostin, mutta toisaalta oon ostanut myös uudet kengät (50 e), käyn kampaajalla, ehkä kosmetologilla, ehkä ostan jonkun uuden korun, sopiva laukku pitäisi ostaa (jos en saa lainaan), joten ei se mekko oo se ainut...

[QUOTE="tii-";26217871]Hoh, mikä mekko :D

Mutta jos palataan alkuperäiseen kysymykseen niin en. Jos todella haluaisin panostaa johonkin juhla-asuun, niin 200 e voisin laittaa asuun. Just ostin kesän juhliin ebaysta mekon 30 eurolla (kuljetuksineen), melkein hävettää kuinka halvan ostin, mutta toisaalta oon ostanut myös uudet kengät (50 e), käyn kampaajalla, ehkä kosmetologilla, ehkä ostan jonkun uuden korun, sopiva laukku pitäisi ostaa (jos en saa lainaan), joten ei se mekko oo se ainut...[/QUOTE]

Olen ostamassa tämän mekon ihan arkikäyttöön eli minulle ei tule kuluja esim. juhlakoruista yms. ja mielestäni tätä voi käyttää paljon eri laukkujen ja kenkien kanssa eli ei tule sitä ongelmaa että pitäisi ostaa erikseen kengät ja laukut tähän asuun!

Elikäs löysin netistä aivan upean mekon kesäksi. Se D&G:n mekko joten hintaa on jonkin verran (618e). Haluaisin kerrankin jotain mitä ei ole ihan joka vastaan tulijalla. En ole ostanut itselleni mitään vaatteita pariin kuukauteen, joten olisi mukava käyttää välillä rahaa itseenikin :) Mitä olette mieltä, maksaisitteko tuon verran merkkimekosta? :))

Pisteet täältä kolmikymppiseltä mieheltä :D

[QUOTE="mies";26218179]Pisteet täältä kolmikymppiseltä mieheltä :D[/QUOTE]

Mistä ne pisteet tuli?
Kivalle mekolle?
Hinnalle?
Merkkivaatteelle?
Siitä ettei naishenkilö ole ostanut vaatteita pariin kuukauteen?

En. Kauniita vaatteita löytyy halvemmallakin. Mieluummin pistäisin koko vaatevaraston halvemmilla vaatteilla uusiksi jos pitäis johonkin tuhlata 618€ :D Nojoo, mun koko vaatevaraston hinta ei kyllä ole varmaan edes 500€:n arvoinen... mutta no enivei :D

Vau! Olen mies ja vaatteeni maksavat varmaan lähes 2500! 1600 euroa laitoin just uusiin kuteisiin, toki pitkällä aikavälillä.

En näe mitään huonoa siinä, jos ihmiset satsaavat estetiikkaan. Bisnespukeutuminen on kuitenkin eri asia kuin tyylikkäästi tai hienostuneesti pukeutuminen. Tuulipukunaiset eivät ole kauniita kuin tosi harvoin. Naisen "kuuluu" mielestäni satsata itseensä, koska itsekin teen niin jonkin verran. Mutta ei tämän tarvitse tarkoittaa mitään bisnes- tai prostituutiomeininkiä.

[QUOTE="vieras";26218189]Mistä ne pisteet tuli?
Kivalle mekolle?
Hinnalle?
Merkkivaatteelle?
Siitä ettei naishenkilö ole ostanut vaatteita pariin kuukauteen?[/QUOTE]

Halusta erottautua suomalaiskansallisesta harmaavarpus-menosta. Minusta se on tosi tylsää.

[QUOTE="mies";26218207]Halusta erottautua suomalaiskansallisesta harmaavarpus-menosta. Minusta se on tosi tylsää.[/QUOTE]

Ai siitä. No tuo aihe on jo niin moneen kertaan käsitelty ja ympäri pyöritetty, etten jaksa kommentoida.

No ei täällä tommosta kannata kysyä! Kunnon kotiäiti ruokkii tolla rahalla perheensä kaksi kuukautta, ja ostaa vielä, kantoliinan, kuukupin ja parit kestovaipatkin.
Muhun toi mekko ei oikein iskenyt, mutta voisin maksaa ehkä 300-400 sellaisesta kesämekosta, johon "rakastuisin" todella.

Olen täysin samaa mieltä tuosta harmaavarpus-menosta! Ja tottahan se on että lapsille tällä rahalla saisi vaikka ja mitä, mutta niin kuin olen jo sanonut niin välillä myös itselle!

[QUOTE="alma";26218245]No ei täällä tommosta kannata kysyä! Kunnon kotiäiti ruokkii tolla rahalla perheensä kaksi kuukautta, ja ostaa vielä, kantoliinan, kuukupin ja parit kestovaipatkin.
Muhun toi mekko ei oikein iskenyt, mutta voisin maksaa ehkä 300-400 sellaisesta kesämekosta, johon "rakastuisin" todella.[/QUOTE]

Suomalaisäidit ovat ilmeisesti usein hyvin käytännöllisiä. Nimittäin eivät vaatteet ym. nyt niin kalliita ole, etteikö niihin olisi rahaa perheelliselläkin. Jos vain halua on kaunistautua ja näyttää hyvältä. Tuntuu että moni suomalainen nainen ei jotenkin halua tai jaksa olla kaunis kuten taas monissa muissa maissa naiset ovat. Oma äitini oli käytännössä duunari, mutta silti panosti ulkonäköönsä kohtuullisesti ja kasvatti lapset hyvin.

Ihmettelen vähän tätä, koska saahan siitä itsekin hyvää oloa, sukupuolesta riippumatta, jos näyttää hyvältä ja tyylikkäältä. Kansana kaipaisimme ehkä vähän enemmän suureleistä "draamaa" katukuvaan.

Kamala!
Vaatteen pitää näyttää laadukkaalta. Ja tuo ei näytä, vaikka sitä kai onkin.
Näyttää vaan halvalta..
Miten miltei 700 € mekko voikaan näyttää noin halvalta?!

En usko, että ihan noin paljoa maksaisin mekosta, vaikka mieluinen olisikin. Parisataa on normihinta ja siitä ylöspäin on jo kallis. Kyllä mä väliin käytän reilumminkin rahaa, mutta en ihan noin paljon. Laadukkaita ja kivoja vaatteita saa kyllä kohtuuhinnallakin ja luksuksesta mä en ole valmis maksamaan ihan noin paljoa :)

Kiva mekko sinänsä. Mä vaan varmaan äkkiä kyllästyisin.

Kamala!
Vaatteen pitää näyttää laadukkaalta. Ja tuo ei näytä, vaikka sitä kai onkin.
Näyttää vaan halvalta..
Miten miltei 700 € mekko voikaan näyttää noin halvalta?!

Ei toi näytä halvalta, sä et vaan tajuu :-)
Ja kyllä ne hyvät materiaalit ja leikkaukset luonnossa erottuu halvemmista, vaikka kuvissa kaikki halpisrievutkin saadaan näyttämään ihan hyville.

En avannut vielä linkkiä niin en tiedä millaisesta mekosta puhutaan. Mutta jos olisin löytänyt mekon joka todella istuu, joka on melko monikäyttöinen ja laadukas, niin saattaisin maksaa tuollaisenkin summan vaatteesta.

En siis sano suoraan ei, mutta en suoraan kylläkään. Laukusta taas voisinkin maksaa enemmänkin tai takista tai iltapuvusta, mutta pelkkä mekko... pitäisi miettiä todella tarkkaan. Ja säästää :D

Okei. Joo. Itseasiassa toihan olis loistosijotus. Menee nyt jos sattuu olemaan "persoonallinen" ja sietää aikaa eli menee vielä eläkeläisten kudontapiirissäkin. Ainoa miinus lievästä keittiöpyyhemielleyhtymästä.

:flower:

En ostaisi melkein millään hinnalla arkikäyttöön silkkimekkoa, joka vaatii kemiallista pesua.

On kyllä aika kiva mekko, mutta ei - en missään nimessä pulittaisi siitä tuollaista hintaa. Ihan jo tuon materiaalin takia.

Yhteistyössä