Ruoasta kieltäytyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti64
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti64

Vieras
Onko kenenkään lapsella ollut vastaavaa? Poikani 1 v 3 kk on ollut
aina kaikki ruokainen (paitsi kananmuna), mutta eilisestä iltaruoasta
kieltäytyi ja samoin nyt päiväruoasta. Maitoa joisi vaikka kuinka paljon. Kaurapuuroa ei ole muutamana iltana suostunut syömään. Tarjoamani pääruoat ovat olleet sellaisia mitä on aikaisemminkin syönyt mielellään. Äsken tarjosin oman maan perunoita ja lihapullakastiketta. Pari kertaa aikaisemmin olen tehnyt sen, että olen kaivanut purkkiruoan esille ja tarjonnut sitä. Mten tässä tosiaan pitää toimia. Olenko tehnyt sen virheen, jos kieltäytyy kaivan toisen ruoan esille???????

Lapsilla tulee välillä noita syömättömyys kausia. Omallakin on ollut niitä matkan varrella. On nyt 1v10 kk. Minusta pääasia että syö, sitten vanhempana kun on lähes 3v ja yli voi kiristää että jos et syö niin ei tule muutakaan. Sillon ne ei enää muutenkaan sitä maitoa niin paljon lipitä.
Tuossa iässä heillä on niin lyhyt muisti, että jos tarjoat jotain ruokaa ja ei syö etkä anna muutakaan, niin ei hän sitä seuraavalla ruokakerralla muista.

Varmaan menee ohi. Meillä on aina kestänyt noita syömättömyyskausia parista päivästä-viikkoon eri ikäkausina.Puuroa ei ole koskaan syönyt mielellään vaan juo vellin.

Meillä samanikäinen tyttö kieltäytyi ruoasta päivällä ja illalla sit nousi kuume ja loppujen lopuks oli vauvarokko. Tämä siis muutama viikko takaperin. Et oisko tulossa kipeäks...(toivottavasti ei) :)

meilläon nyt kieltäydytty KOKONAAN KAIKISTA puuroista(1w 5kk).. on se ikävää kun ei syökun herää sit yöllä huutamaan nälkäänsä..ja päivällä saattaa syödä jotain ..yhen purkillisen.. miten pikkuneiti ees jaksaa ees leikkiä :'( mutta toivottavasti tuo ns vaihe loppuu pian =)

Meillä 1v 9kk ja todella harvoin menee ekalla yrityksellä lusikka suuhun. Kääntää pään pois ja kitisee vain. Välillä auttaa se, että saa vahingossa taikka puoliväkisin ruokaa muksun suuhun. Kun on huomannut, että ruoka on hyvää, menee sitten loputkin. Ei tosin aina, mutta silti. ;) Ollaan annettu pitää lelua pöydässä, se auttaa välillä myös. Muksu on niin keskittynyt leluunsa, että saattaa huolia lusikallisen siinä sivussa. Tehtiin toki päätös, ettei leluja pöytään, mutta hitto... Muksu olisi pitempiäkin aikoja syömättä juuri mitään, jos ei käytettäisi kepulikonsteja ja jaksettaisi yrittää. Outoa on se, että ensin kieltäytyy syömästä, mutta sitten kun sen ekan lusikallisen syö, saattaa syödä melkein puoli kiloa ruokaa kerralla. :o Eli jos on nälkä, niin miksihän ei heti syö...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2005 klo 04:05 poppo kirjoitti:
meilläon nyt kieltäydytty KOKONAAN KAIKISTA puuroista(1w 5kk).. on se ikävää kun ei syökun herää sit yöllä huutamaan nälkäänsä..ja päivällä saattaa syödä jotain ..yhen purkillisen.. miten pikkuneiti ees jaksaa ees leikkiä :'( mutta toivottavasti tuo ns vaihe loppuu pian =)

Meillä tyttö on 1v4kk ja sama juttu alkoi n.2vkoa sitten :( En paljoa liioittele, jos väitän tytyn syöneen ton parin viikon aikana n.5purkillista ruokaa (omaa tai pilttiä) ja muutaman puuron \|O Maito kelpaa kyllä, vaik ei enää ole pulloa tarvinnu, ku nukkumaan mennessä..
Kuinkahan kauan tällaista voi katella? Neiti on muutenkin pienikokoinen ja meinaa jo kovasti huolestuttaa, kun ei mitään syö :'(

Taas on alkanut syömään. Eilen oli kinkkukiusausta ja tänään hernekeittoa pääruokina. Puuroa ei syö. Kokeilin aamulla riisimuroja maidon kerra sekä hiukan mansikkahilloa. Sylki pois. Tarjoan uudellaan huomenna niin, että ovat liuonneet maitoon. Tästä tää nirsoilu sitten alkaa. Tähän asti on syönyt vaikka pieniä kiviä ja paljon.

mun poikanikin välillá kieltäytyy syömástä ja yleensä se on mulle merkki että on uusi hammas puhjennut( ei itke eikä kiukuttele hampaitten takia).Silloin joskus kun avopuolisoni oli taapero iässä.Hän päätti ettei syö enään ikinä vihanneksia eikä hedelmiä eikä oo siitä päivÄstÄ lähtien syönnyt niitä vaikka äitinsä kuinka yritti antaa.Ja nyt on pelko että poikamme ryhtyy samalle linjalle jonain päivänä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.08.2005 klo 14:48 tiitiäisen äiti kirjoitti:
mun poikanikin välillá kieltäytyy syömástä ja yleensä se on mulle merkki että on uusi hammas puhjennut( ei itke eikä kiukuttele hampaitten takia).Silloin joskus kun avopuolisoni oli taapero iässä.Hän päätti ettei syö enään ikinä vihanneksia eikä hedelmiä eikä oo siitä päivÄstÄ lähtien syönnyt niitä vaikka äitinsä kuinka yritti antaa.Ja nyt on pelko että poikamme ryhtyy samalle linjalle jonain päivänä

HMMMMMMMM...... Taidat puhua mun avokista.. :\| :laugh: :laugh:

Meillä on kieltäydytty perunasta kokonaan. Ei äitin tekemät perunat ruuat kelpaa missään muodossa, paitsi ranskalaiset kyllä menee, riisi ja pasta ruuat kyllä uppoaa. Onks jotain haittaa jos ei syö perunaa? Neitillä ikää 1v6kk.

Meillä neiti 1v2kk ja syö vain jos saa itse omalla lusikalla hämmentää ruokaa. Tämmöstä ollu nyt pari viikkoa ja pikku hiljaa taidot alkaa kehittyä ja pöydälle/lattialle päätyy vain "vähän" ruokaa. Nyt kuitenki ruoka taas maistuu ja neiti jaksaa leikkiä. :)

Meillä 1v tyttö, joka muutenkin erittäin pikkuinen. Allergioiden takia ruokavalio suppea ja nyt kieltäytyy syömästä. Ainoat mitkä maistuu ovat hänelle sopiva maito sekä riisimurot!!! Eipä niillä tämän ikäinen oikein jaksa kasvaa... huolestuttaa jo, tänään yritän soitella neuvolaan punnitukseen, kun näyttää että tyttö laihtuu silmissä (vaipat ja vaatteet käyvät isoiksi) :(

Yhteistyössä