Rumat ovat ilkeitä

• Viestiketjun aloittaja "Teea"
  • Ensimmäinen viesti
peesi
[QUOTE="Teea";24449493]Olen huomannut niin monta kertaa normaalielämässäkin kuten tällä palstallakin, että ne rumat ja itseensä tyytymättömät ovat niitä kaikista ilkeimpiä ja teräväkielisimpiä.
Pullonpohjalasit, ylipaino, huono iho, surkea ryhti yms. ovat varmoja kiukuttelun laukaisijoita ja nämähän sitten "saavat" kenkkuilla ja sanoa muille mitä lystää. Mutta meneppä sanomaan sitten heille takaisin; sitten oletkin pahanluokan kiusaaja![/QUOTE]

peesi.myös tavikset ovat usei ilkeitä ja pahansuopia. Kauniit ovat usein yksinäisiä ja kiusattuja. elämän huomioita.

[QUOTE="Teea";24449493]Olen huomannut niin monta kertaa normaalielämässäkin kuten tällä palstallakin, että ne rumat ja itseensä tyytymättömät ovat niitä kaikista ilkeimpiä ja teräväkielisimpiä.
Pullonpohjalasit, ylipaino, huono iho, surkea ryhti yms. ovat varmoja kiukuttelun laukaisijoita ja nämähän sitten "saavat" kenkkuilla ja sanoa muille mitä lystää. Mutta meneppä sanomaan sitten heille takaisin; sitten oletkin pahanluokan kiusaaja![/QUOTE]

Tummennettu osa pitää paikkaansa.

[QUOTE="Teea";24455605]En todellakaan ajattele ihmisestä tuntematta "Onpa ruma" tms. Mutta lopulta kun alkaa ketutuskäyrä nousta kun tulee kakkaa niskaan, alan pitämään näitä ilkeitä ihmisiä rumina, heidän kaikki huonot piirteensä korostuvat potenssiin sata kun luonne on tuollainen hankala ja inhottava.[/QUOTE]

Jolloin itse asiassa ruma ei ole ilkeä, vaan ilkeä ruma. Siinä on eroa.

"Manttu"
Mä tiedän rumia ihmisiä joita ihanempia ihmisiä saa etsiä ja eivät tekisi pahaa kärpäsellekään. Tiedän kauniita jotka ovat äärettömän veemäisiä ihmisiä ja haukkuvat surutta kaikki. Tiedän rumia jotka ovat todella ilkeitä sääliä tuntematta. Tiedän kauniita jotka ovat myös sisäisesti kauniita ja ystävällisiä kaikille.

Eli ei se rumuus/kauneus automaattisesti tarkoita tiettyä luonnetta. Sen pitäisi järkikin sanoa.

"Teea"
[QUOTE="kukka";24451489]Yhtä hyvin voidaan yleistää että kauniit on tyhmiä. Siitähän on pilvin pimein esimerkkejäkin, vallankin nämä pintaliito "seiska"-julkimot. Moni heistä on kyllä äärimmäisen kaunis, tai ainakin jokseenkin kaunis. Mutta kun se on ainoa sisältä mitä pää pystyy kantamaan.

Mun mielestä ihmisen ilkeyttä ei voi päätellä ulkomuodollisesti, noin pää piirteittäin. Voihan olla niinkin että vaikkapa ap käytäytyy jo tiedostamattaan, jollain muotoa alentavasti näitä rumina pitämiään kohtaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Itse olen huomannut että kun olet ystävällinen ja kunnioittava toista ihmistä kohtaan - täysin riippumatta hänen ulkomuodostaan - saa vastaavaa takaisin. Tää toimii noin 90% varmuudella. Täytynee myös muistaa että maailmassa vaan on ihmisiä joiden kanssa ei kemiat kohtaa. So be it.

Ja muistakaa myös se että sen ilkeyden takana voi olla vaikka ja mitä. Kaltoikohtelua, itsetunnon murskaajia ym ym. Kaikki eivät laula yksityisasioitaan jokaiselle työkaverilla. Eivätkä kaikki jaksa myöskään ylläpitää mukavan-roolia jos arki sen työpaikan ulkopuolella on pieni helvetti.[/QUOTE]

Vaikka olisi kokenut mitä tahansa shaibaa elämässään niin se ei ole uusien ja asiaankuulumattomien ihmisten vika. Jos vaikka kaunis nainen on kiusannut joskus aikoinaan "rumaa" naista, se ei tarkoita että jokainen kaunis olisi potentiaalinen kiusaaja. Siksi ikäviin kokemuksiin vetoaminen on ihan typerää.

"Teea"
[QUOTE="totuus on";24460421]Ihmisiä on erilaisia. Eri asia hyväksyykö kaikenlaiset ihmiset vai ei. Omasta asenteestasi on kiinni kuinka toinen ihminen sinuun suhtautuu.[/QUOTE]

Ai että se on ihan mun omasta asenteesta kiinni??? Kuinkahan paljon olen yrittänyt että tämä kiukkuilija pitäisi minusta tai edes puhuisi minulle? Kenenkään muun kanssa mulla ei ole ikinä ollut ongelmia sosiaalisissa kanssakäymisissä mutta näiden työpaikkojen mököttäjien hampaisiin olen joutunut. Syystä että... ainiin en tiedä.

Yhteistyössä