Haluaisin tässä hieman jakaa omia kokemuksiani uskosta ja lapsettomuudesta, josko niistä voisi olla jollekulle toiselle tukea tämän kaiken surun ja tuskan keskellä mitä lapsettomuus elämään tuo... Minä olen näiden vuosien aikana saanut valtavasti voimaa raamatun kertomuksista naisista jotka myöskin kärsivät lapsettomuudesta. Silloin kun tulin uskoon muutamia vuosia sitten, oikein ahmin noita kertomuksia, ja sain niistä uutta uskoa ja toivoa siihen, että joku ihmeellinen "tarkoitus" myös lapsettomuudella kuitenkin on ollut noidenkin naisten elämässä. Se, että mikä se tarkoitus on ollut omassa elämässäni, sitä en ole todellakaan voi sanoa täysin ymmärtäneeni, mutta ehkä kuitenkin jotakin pientä olen näiden vuosien aikana omasta elämästäni löytänyt. Jo pelkästään se, että Raamatussa ylipäätään puhutaan lapsettomuudesta niin monen ns. tärkeän henkilön kohdalla, on luonut minuun valtavasti toivoa. Esimerkiksi Saara Iisakin äiti, Rebekka Eesaun ja Jaakobin äiti, Raakel Joosefin äiti, Hanna Samuelini äiti, Elisabet Johannes Kastajan äiti olivat kaikki lapsettomia naisia, kunnes Jumala muutti heidän elämänsä suunnan. En nyt tässä tarkoita ketään loukata, kaikelle ei tietenkään millään löydy raamatustakaan selitystä, on olemassa ihan käsittämätöntä kärsimystä mitä ei voi niin millään ymmärtää, ja jokaisen elämä on ainutlaatuinen, kukaan toinen ei voi täysin ymmärtää sitä tuskaa mitä itse kukin joutuu kokemaan lapsettomuuden vuoksi. Mutta ainakin omalla kohdallani Jumalan Sana on ollut se joka on antanut minulle luottamusta siihen, että tästä kaikesta vuosien ja vuosien pettymyksistä huolimatta, joku ihmeellinen tarkoitus näillä minunkin pettymyksillä ja surulla on. Sitä en täysin ymmärrä mikä tuo tarkoitus on, ja saanko sitä koskaan täällä maan päällä tietääkään, mutta yritän kuitenkin joka ikinen päivä jättää oman elämäni ja kaiken lapsettomuuden aiheuttaman tuskan Jeesukselle ja luottaa siihen, että Hän kantaa kaiken lävitse mitä elämä eteen tuo.
Toivotan kaikille Taivaan Isän runsasta siunausta ja voimia tähän päivään ja kaikkiin hoitoihin mitä itse kukin tällä hetkellä läpi käy. Toivottavasti kirjoitukseni ei loukkaa ketään, vaan tuo ehkä jollekulle hieman toivoa tähän päivään. Olette myös minun rukouksissani =)