Rukoileminen ei tuo apua tilaani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taas itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22285448]Miksi minä alkaisin SINULLE todistella mitään?
Jos sinä et asoiden oikeaa laitaa tiedä, niin eihän se minun vikani ole. Se on sun kontolla etsiä itsellesi tieto, eikä minun, koska minä jo tiedän.[/QUOTE]

Hyvä että sulla on "tieto"... mihin me enää tarvitaan lääkäreitä tai sairaaloita tai hautaustoimistoja tarvitaan, sen kun ajatellaan vaan itsemme terveiksi huppista keikkaa. Ei ketään varmaan kuolekaan enää tämän jälkeen. Kyl on sitten kätevää! Heippa ja tervettä elämää!

[QUOTE="vieras";22285469]Ekkai nää ihan oikeesti tolleen aattele??? Haloooo?? Noh, vielä se kilahtaa sinunkin lähipiiriisi tai itseesi sillä joka kolmas sairastuu syöpään - siis nelihenkisestä perheestä aina yksi.
Saarnaa sitten noita ajatuksiasi heille.
Tuollaisesta ajatuksesta voisi jopa sanoa että - idiootti.[/QUOTE]

Positiivisesta ajattelusta ja sen vaikutuksista on jo vino pino kirjoja suomeksikin. Suosittelen tutustumaan. Eivät ole mitään new agea, vaan kuule ihan kirjoja psykologiasta. Mutta jos haluat pitää luutuneet käsityksesi, niin siitä vaan. Todellisuus on ihan muuta, kuin mitä meille on opetettu. =) Missä tynnyrissä sinä oikein elät, jos et ole positiivisesta ajattelusta ennen kuullut?

[QUOTE="vieras";22285507]Miten se liittyy siihen että joku läheisistäni sairastuu syöpään? Suvusta on kuollut jo usea syöpään.
Ei minun tehtäväni ole heille saarnata, kukin oppikoon itse.
Sen sijaan jos kerran voit minua idiootiksi nimittää, niin osaat varmasti kertoa miten kumoat ne kaikki asiat jotka kertovat siitä miten Jumalan voima ilmenee? Jos et voi niin itse olet idiootti, kun sellaisia väität.[/QUOTE]

Uskotko sinä tosissaan kirjaan joka on kirjoitettu 2000 vuotta sitten? Oletko tosissaan rakentanut elämäsi tuon kirjan pohjalta? En ymmärrä.

Mikä jumalan voima ilmenee eri asioissa? Kuka niistä asioista on kertonut?

[QUOTE="Lila";22285527]Positiivisesta ajattelusta ja sen vaikutuksista on jo vino pino kirjoja suomeksikin. Suosittelen tutustumaan. Eivät ole mitään new agea, vaan kuule ihan kirjoja psykologiasta. Mutta jos haluat pitää luutuneet käsityksesi, niin siitä vaan. Todellisuus on ihan muuta, kuin mitä meille on opetettu. =) Missä tynnyrissä sinä oikein elät, jos et ole positiivisesta ajattelusta ennen kuullut?[/QUOTE]

Tää viesti nyt ei ollu mulle, mutta vastaan kuitenkin. Positiivisesta ajattelusta ja ratkaisukeskeisyydetä olen lukenut paljonkin, ja sillä on varmasti paikkansa, ei pessimismi ja masennus kenenkään elämänlaatua paranna. Samoin uskon Jumalan voivan tahtoessaan parantaa sairauksia. Mutta, minusta tämän alkuperäisen "vieraan" ajatus oli, että syöpään sairastuu ja siitä ei parane koska ajattelee ja rukoilee väärin. Minusta peräti kovaa ja armotonta tekstiä, joka jättää sitä paitsi Jumalankin sätkyukon osaan. Että sätkyukko-Jumala parantaa kun painat oikealla tavalla oikeasta napista eli rukoilet ja ajattelet oikein. Eli kaikki on lopulta ihmisen itsensä rukous- ja ajatuskyvyistä kiinni eli oma vika jos kuolet syöpään. Läheisen ihmisen syöpään sairastuttua ja kuoltua tuollainen ajattelu kuulostaa kivikovalta, armottomalta ja kaiken lääketieteellisen tiedon vastaiselta.

[QUOTE="mai";22285508]Hyvä että sulla on "tieto"... mihin me enää tarvitaan lääkäreitä tai sairaaloita tai hautaustoimistoja tarvitaan, sen kun ajatellaan vaan itsemme terveiksi huppista keikkaa. Ei ketään varmaan kuolekaan enää tämän jälkeen. Kyl on sitten kätevää! Heippa ja tervettä elämää![/QUOTE]

Niin, mihin lääkkeitä tarvitaan? Kerroppa miten viisasta on myrkyllä parantaa sairautta? Se ei sitä ole. Sen sijaan lääkkeet voivat tukea paranemista, mutta suuri merkitys on myös ihmisen omassa asenteessa. Masentunut negatiivinen ihminen paranee paljon huonommin kuin positiivinen elämänmyönteisen asenteen omaava. Kuten on myös näytetty toteen, että yksin huoneessa oleva paranee heikommin kuin sellainen jonka seurana on muuta porukkaa, koska se vaikuttaa ilmapiiriin ja toisilta saa tukea paranemiseen.
Mihin lääkäreitä tarvitaan? Kertomaan tietenkin miten paraneminen tapahtuu, ei tyrkyttämässä antibiootteja joka vaivaan. Sempä takia useampi lääkäri onkin ottanut tehtäväkseen sen mikä lääkäreillä oli ennenkuin mekaaninen ajattelutapa teki ihmisestä mekaanisen olion. On virheellinen tapa nähdä sairastuminen ja paraneminen puhtaasti objektiivisina prosesseina, joita voidaan mitata ja määritellä ja lopulta hallita. Potilaan mieliallalla ei muka ole merkitystä, vaan ainoa merkitys on lääkärin kyvyllä käsitellä lääkkeitä ja ruumiinosia kuin mekaanikko käsittelee autonosia.
Kyse on täysin vanhentuneesta käsityksestä, jonka juuret ovat keskiajalla.

Nykyään tiedetään että ihmisen mielialalla on suuri vaikutus paranemiseen. Viha, stressi, huoli ovat haitallisia sydämelle ja altistaa erilaisille sairauksille. Sen sijaan jos tuntee myötätuntoa, rakkautta ja huolenpitoa sydämen sähkömagneettinen koherenssi lisääntyy ja sen kunto paranee. Aivan kuten muinaiset viisaat ovat sanoneet, me todellakin rakastamme sydämellä.

"Mutta, minusta tämän alkuperäisen "vieraan" ajatus oli, että syöpään sairastuu ja siitä ei parane koska ajattelee ja rukoilee väärin. Minusta peräti kovaa ja armotonta tekstiä, joka jättää sitä paitsi Jumalankin sätkyukon osaan. Että sätkyukko-Jumala parantaa kun painat oikealla tavalla oikeasta napista eli rukoilet ja ajattelet oikein. Eli kaikki on lopulta ihmisen itsensä rukous- ja ajatuskyvyistä kiinni eli oma vika jos kuolet syöpään."

mai, luepas nyt ihan ajatuksella uudestaan alkuperäisen "vieras" kirjoitukset. Voisit oppia jotain todella tärkeää. Mutta en usko että opit, koska olet niin luutunut omaan ajattelutapaasi.

[QUOTE="vieras";22285540]Uskotko sinä tosissaan kirjaan joka on kirjoitettu 2000 vuotta sitten? Oletko tosissaan rakentanut elämäsi tuon kirjan pohjalta? En ymmärrä.

Mikä jumalan voima ilmenee eri asioissa? Kuka niistä asioista on kertonut?[/QUOTE]

Uskon kylläkin, koska se kuvaa totuutta. Ja tietenkin rakennan mieluummin elämäni lähimmäisen rakkaudelle, kuin tuollaiselle syyttävälle ja negatiiviselle asenteelle kuin itse tunnut ylläpitävän.
Sen sijaan se tieto mistä sanoin, ei pohjaudu yhteen krijaan tai yhteen henkilöön. Eikä siinä tiedossa ole mitään epäselvää sellaiselle joka sen ymmärtää. Asiat on todettu monta kertaa myös nykyaikana.
Jumalan voimalla tarkoitetaan sitä samaa voimaa mikä on rukouksissa, sama voima joka ilmenee kaiken taustalla. Sitä voisi kutsua liikkeeksi, energiaksi, kaiken kattavaksi tasoksi jonka kautta todellisuus ilmentyy. Siitä ovat kertoneet lukuisat tietäjät ja viisaat kautta aikojen, enkä tarkoita siis pelkästään Jeesusta vaan hän on ollut yksi monista.
Viime aikoina siitä ovat kertoneet fyysikot ja lukuisat muut tieteilijät, kuten myös monet lääkärit.

Se että itse et ole törmännyt tuohon, ei johdu siitä että olisit tyhmä, et vaan ole ollut asiasta tietoinen. Se ei silti tarkoita, että sinä voisit kumota kaiken tuon sanomalla että itse et siitä mitään tiedä. vielä vähemmän siihen vaikuttaa se että sinä et siihen usko.

[QUOTE="vieras";22285699]Uskon kylläkin, koska se kuvaa totuutta. Ja tietenkin rakennan mieluummin elämäni lähimmäisen rakkaudelle, kuin tuollaiselle syyttävälle ja negatiiviselle asenteelle kuin itse tunnut ylläpitävän.
Sen sijaan se tieto mistä sanoin, ei pohjaudu yhteen krijaan tai yhteen henkilöön. Eikä siinä tiedossa ole mitään epäselvää sellaiselle joka sen ymmärtää. Asiat on todettu monta kertaa myös nykyaikana.
Jumalan voimalla tarkoitetaan sitä samaa voimaa mikä on rukouksissa, sama voima joka ilmenee kaiken taustalla. Sitä voisi kutsua liikkeeksi, energiaksi, kaiken kattavaksi tasoksi jonka kautta todellisuus ilmentyy. Siitä ovat kertoneet lukuisat tietäjät ja viisaat kautta aikojen, enkä tarkoita siis pelkästään Jeesusta vaan hän on ollut yksi monista.
Viime aikoina siitä ovat kertoneet fyysikot ja lukuisat muut tieteilijät, kuten myös monet lääkärit.

Se että itse et ole törmännyt tuohon, ei johdu siitä että olisit tyhmä, et vaan ole ollut asiasta tietoinen. Se ei silti tarkoita, että sinä voisit kumota kaiken tuon sanomalla että itse et siitä mitään tiedä. vielä vähemmän siihen vaikuttaa se että sinä et siihen usko.[/QUOTE]

Aamen.

[QUOTE="vieras";22285699]Uskon kylläkin, koska se kuvaa totuutta. Ja tietenkin rakennan mieluummin elämäni lähimmäisen rakkaudelle, kuin tuollaiselle syyttävälle ja negatiiviselle asenteelle kuin itse tunnut ylläpitävän.

Se että itse et ole törmännyt tuohon, ei johdu siitä että olisit tyhmä, et vaan ole ollut asiasta tietoinen. Se ei silti tarkoita, että sinä voisit kumota kaiken tuon sanomalla että itse et siitä mitään tiedä. vielä vähemmän siihen vaikuttaa se että sinä et siihen usko.[/QUOTE]

Ai ei oo mitään new age juttua tämä? Ihan sitä itseään puhtaimmillaan näyttäis olevan.

[QUOTE="mai";22285605]Tää viesti nyt ei ollu mulle, mutta vastaan kuitenkin. Positiivisesta ajattelusta ja ratkaisukeskeisyydetä olen lukenut paljonkin, ja sillä on varmasti paikkansa, ei pessimismi ja masennus kenenkään elämänlaatua paranna. Samoin uskon Jumalan voivan tahtoessaan parantaa sairauksia. Mutta, minusta tämän alkuperäisen "vieraan" ajatus oli, että syöpään sairastuu ja siitä ei parane koska ajattelee ja rukoilee väärin. Minusta peräti kovaa ja armotonta tekstiä, joka jättää sitä paitsi Jumalankin sätkyukon osaan. Että sätkyukko-Jumala parantaa kun painat oikealla tavalla oikeasta napista eli rukoilet ja ajattelet oikein. Eli kaikki on lopulta ihmisen itsensä rukous- ja ajatuskyvyistä kiinni eli oma vika jos kuolet syöpään. Läheisen ihmisen syöpään sairastuttua ja kuoltua tuollainen ajattelu kuulostaa kivikovalta, armottomalta ja kaiken lääketieteellisen tiedon vastaiselta.[/QUOTE]

Mitä tunteet ovat? Ajatuksia.
Jos ajatukset vaikuttaa moneen asiaan, niin miksi ne eivät vaikuttaisi myös sairauteen?
En sanonut etteikö syövästä voisi parantua, vaan siitä paranemista heikentää se miten asiaan suhtautuu tai ajattelee. Ja kyse ei ollut MINUN ajatuksesta, siteerasin sitä mitä asiasta tiedetään.
Anteeksi jos olet saanut sellaisen käsityksen kirjoituksistani, että minä tuon olen keksinyt. Jos se oikeutti sinut herjaamaan ja toivomaan sairastumistani, niin olkoon. Kirjoitin siis liian epäselvästi, ettet asiaa tajunnut.

Lisäksi olet ymmärtänyt lukemasi väärin, vaikka selvästi toin ilmi ettei Jumala paranna, vaan mahdollistaa paranemisen. Siten sätkynykkejumala vertauksesi on väärä. En tiedä miten asia pitäisi kirjoittaa siten että sinä sen ymmärtäisit oikein. Voisitko tulla asiasa yhtään vastaan, niin saisimme yhteisen ymmärryksen?
Lisäksi tuo syöpä oli edelleen vain esimerkki, kirjoitin sen vaan niin huonosti että et sitä ymmärtänyt. Kun kirjoitetaan esim. sillä tarkoitetaan että kyse on esimerkistä.
Yritän kirjoittaa selkeämmin, kun pääsen perille siitä miten ymmärrät lukemasi, enhän voi tietää onko sinulla lukihäiriötä tai muuta joka vaikuttaisi tuohon ymmärtämiseen

[QUOTE="vieras";22284147]Ota huomioon että kaikki vaivat ovat lähtöisin sinusta itsestäsi.
Esim. syövän tapauksessa useat eivät siitä parane, koska heidän elämän asenteensa on väärä. Heidän ajatuksensa kiinnittyvät kokoajan syöpään tai vastaavaan ongelmaan ja siten estävät sitä parantumasta, he ikäänkuin lukittavat sen paikalleen. Sama tapahtuu jos rukouksessa rukoilet syövän paranemista, koska silloin rukous vahvistaa syövän olemassa oloa, lujittaa sitä.
Sen sijaan rukous kuin ajatuksetkin pitäisi keskittää terveyteen ja toipumiseen.
Rukous on voimallinen, mutta pitää osata rukoilla oikein, siten kuin Jeesus opetti.[/QUOTE]

"Ota huomioon että kaikki vaivat ovat klähtöisin sinusta itsestäsi". Ai ei syyllistä? Mitä useammin luen vieraan kirjoitukset, sen kamalammilta tuntuvat. Ja ihan alkuperäiselle ketjun aloittajalle sanoisin, että tämän vieraan ajatukset ovat tosi kaukana kristinuskosta, joka on paljon armollisempi kuin tällainen ajattelutapa. Jumalan rakkaus ja armo ei TODELLAKAAN riipu siitä osaatko rukoilla oikein. Kaikki viestintä sinulta Jumalalle on oikein ja kuullaan varmasti.

[QUOTE="mai";22285730]Ai ei oo mitään new age juttua tämä? Ihan sitä itseään puhtaimmillaan näyttäis olevan.[/QUOTE]

Ei ole, new agella on filosofinen perusta joka pohjautuu lähimäisen rakkauteen. Kyse ei ole pelkästään siitä vaan paljon laajemmin.
Tottakai filosofiana new age ei ole mitään uutta. Samansuuntaisia ajatuksia on mahdollista poimia useiden suurten filosofien maailmankatsomuksista. Moni antiikin ajattelija voitaisiin siten tänä päivänä leimata new age ajattelijaksi. Mutta yhä enemmän vanhojen viisaus on saanut väistyä tieteellis-teknologis-materialistisen pinta-ajattelun alle.
New age korostaa yksilön vapautta ja jokaisen perusoikeutta tehdä omat ratkaisunsa ja päästä sen kautta omassa oppimisprosessissaan yksilöllistä kehitystä vastaavalle tasolle. Se ei siten kumoa mitenkään sitä mikä todellisuudessa on tärkeää ja jos saatoin tietoon sellaista mistä itse et ollut aiemmin tiennyt, niin en tarkoita sillä sitä että yrittäisin estää sinua tekemästä omia valintoja. Silti new age ajattelu olisi sinulle hyväksi, koska tuo viha ei tee sinusta parempaa henkilöä muita kohtaan.

[QUOTE="vieras";22285772]Mitä tunteet ovat? Ajatuksia.
Jos ajatukset vaikuttaa moneen asiaan, niin miksi ne eivät vaikuttaisi myös sairauteen?
En sanonut etteikö syövästä voisi parantua, vaan siitä paranemista heikentää se miten asiaan suhtautuu tai ajattelee. Ja kyse ei ollut MINUN ajatuksesta, siteerasin sitä mitä asiasta tiedetään.
Anteeksi jos olet saanut sellaisen käsityksen kirjoituksistani, että minä tuon olen keksinyt. Jos se oikeutti sinut herjaamaan ja toivomaan sairastumistani, niin olkoon. Kirjoitin siis liian epäselvästi, ettet asiaa tajunnut.

Lisäksi olet ymmärtänyt lukemasi väärin, vaikka selvästi toin ilmi ettei Jumala paranna, vaan mahdollistaa paranemisen. Siten sätkynykkejumala vertauksesi on väärä. En tiedä miten asia pitäisi kirjoittaa siten että sinä sen ymmärtäisit oikein. Voisitko tulla asiasa yhtään vastaan, niin saisimme yhteisen ymmärryksen?
Lisäksi tuo syöpä oli edelleen vain esimerkki, kirjoitin sen vaan niin huonosti että et sitä ymmärtänyt. Kun kirjoitetaan esim. sillä tarkoitetaan että kyse on esimerkistä.
Yritän kirjoittaa selkeämmin, kun pääsen perille siitä miten ymmärrät lukemasi, enhän voi tietää onko sinulla lukihäiriötä tai muuta joka vaikuttaisi tuohon ymmärtämiseen[/QUOTE]

Ei ole lukihäiriötä ja veikkaisin, että myös äo on ihan kohtalaisen korkea. Meillä on näköjään täysin eri käsitys siitä mikä on Jumala tai jumala (niinkuin sinä kirjoitat). Minulle Jumala on persoona, itsenäisesti toimiva subjekti, jota voin rukoilla,ja johon minulla on henkilökohtainen suhde, mutta jota en voi määräillä millään tempuilla tai ajatuksillani. Sinulle jumaluus on hyvä maailmanhenki siellä ja täällä ja joka paikassa, jota voi manipuloida ajatuksen voimalla. Täysin erilaiset maailmankatsomukset siis.

Olen edelleen sitä mieltä, kuten edellisessä kommentissani lainasin tekstiäsi (sairaudet lähtöisin meistä itsestämme) että maailmankuvasi ja kirjoituksesi on todella armotonta ja syyllistävää luettavaa sairaille ihmisille. Vakava sairaus ei ole kenenkään omalla ajattelullaan saama, tosin voihan sairastumista edesauttaa huonoilla elämäntavoilla, joihin voinee laskea myös murehtimisen turhasta. Silti myös positiivisimmat meistä sairastuvat ja kuolevat aikanaan, ja sairaiden ihmisten taakkaa on ihan tarpeetonta lisätä syyttämällä heitä sairaudestaan.

[QUOTE="mai";22285789]"Ota huomioon että kaikki vaivat ovat klähtöisin sinusta itsestäsi". Ai ei syyllistä? Mitä useammin luen vieraan kirjoitukset, sen kamalammilta tuntuvat. Ja ihan alkuperäiselle ketjun aloittajalle sanoisin, että tämän vieraan ajatukset ovat tosi kaukana kristinuskosta, joka on paljon armollisempi kuin tällainen ajattelutapa. Jumalan rakkaus ja armo ei TODELLAKAAN riipu siitä osaatko rukoilla oikein. Kaikki viestintä sinulta Jumalalle on oikein ja kuullaan varmasti.[/QUOTE]

Ei syyllistä. Miten voisin syyllistää toista siitä mitä hän ei tiedä? Ei tietämättömyys ole syntiä, sen opettaa Jeesuskin. Jeesus toi tiedon, jonka tarkoitus on poistaa tuo tietämättömyys. Tiedon Jumalasta.
Olet ymmärtänyt väärin kuten sanoinkin, toivottavasti nyt ymmärrät mitä tarkoitin.

Uskontoja tuntemattomalle on varmasti hämäävää että jatkuvasti sotket Jeesuksen mukaan new age -uskontosi mukaisiin kommentteihin, saa ihmiset kuvittelemaan että puhut kristinuskon Jumalasta vaikkei siitä ole kyse.

Ota asiat asioina. Lopeta luisuminen ja pysähdy. Totea itsellesi että asiat ovat nyt näin, näillä eväillä jatketaan eteen päin. Ota vastuu elämästäsi ja teoistasi. Yritä parhaasi. Maksa aina vähintään vuokra.

[QUOTE="mai";22285886]Ei ole lukihäiriötä ja veikkaisin, että myös äo on ihan kohtalaisen korkea. Meillä on näköjään täysin eri käsitys siitä mikä on Jumala tai jumala (niinkuin sinä kirjoitat). Minulle Jumala on persoona, itsenäisesti toimiva subjekti, jota voin rukoilla,ja johon minulla on henkilökohtainen suhde, mutta jota en voi määräillä millään tempuilla tai ajatuksillani. Sinulle jumaluus on hyvä maailmanhenki siellä ja täällä ja joka paikassa, jota voi manipuloida ajatuksen voimalla. Täysin erilaiset maailmankatsomukset siis.

Olen edelleen sitä mieltä, kuten edellisessä kommentissani lainasin tekstiäsi (sairaudet lähtöisin meistä itsestämme) että maailmankuvasi ja kirjoituksesi on todella armotonta ja syyllistävää luettavaa sairaille ihmisille. Vakava sairaus ei ole kenenkään omalla ajattelullaan saama, tosin voihan sairastumista edesauttaa huonoilla elämäntavoilla, joihin voinee laskea myös murehtimisen turhasta. Silti myös positiivisimmat meistä sairastuvat ja kuolevat aikanaan, ja sairaiden ihmisten taakkaa on ihan tarpeetonta lisätä syyttämällä heitä sairaudestaan.[/QUOTE]

En kirjoita Jumalaa pienellä, kuten voit teksitstäni lukea. Jos puutut siihenkohtaan, jossa kirjoitin siitä sätkynukkejumalasta jonka mainitsit, niin kirjoitin sen pienellä, koska en katso sen kuvaavan sitä absoluuttia jota Jumala nimitys tarkoittaa. Hienoa, jos kaikista kohdista juuri tuo saa sinut yleistämään, että kirjoitan sen pienellä.

Se että sinä rajoitat Jumalan, teet hänestä persoonan, olennon, voimiltaan vajavaisen. Se on sinun henkilökohtainen asiasi. En sitä yritä muuttaa, eikä tekstini ollut sinulle henkilökohtaisesti tarkoitettu vaan yleiseen tietoon niille, jotka eivät asioista ole tienneet.
Miksi otat sen henkilökohtaisena loukkauksena, vaikka varmasti tajuat ettei se sitä ollut? se että tieto sotii vastoin sinun ymmärrystäsi, ei tarkoita että sinun pitäisi muuttaa ymmärrystäsi mitenkään. Saat elää siinä uskossa mikä sinulla on. Mutta jos et koskaan saisi tietää mitään vaihtoehtoja, tietoa oikeasta, niin mihin voit suhteuttaa uskosi kun vertailukohdat puuttuu.
Eikö silloin ole tärkeää että saat tiedon jostain ja voit muuttaa ymmärrystäsi, jos koet todellisuuden paremmaksi ja katsot että sillä on suurempi merkitys sinulle, kuin sen hetkinen uskosi?
Jos saat tiedon siitä mistä Jumala löytyy ja miten hän vaikuttaa todellisuuteen, voit sitä tietoa hyväksikäyttämällä kasvaa henkilönä yhä enemmän, kuin jos olisit jäänyt hämärään.

Saahan lapsikin turvaa siitä kun rutistaa pehmolelua ja rakastaa sitä kuin se olisi elävä, eikä se ei ole hänelle pahasta, mutta hän kuitenkin tulee ymmärtämään ettei se ole oikea asia. Hänellä on kuitenkin henkilökohtainen suhde leluun ja se tuo hänen elämäänsä positiivista sisältöä joka muutoin kenties siitä puuttuisi.
Silti se mikä on Jumaluus, ei muutu uskomusten myötä. Ei sinun tarvitse tietää miten rukous toimii voidaksesi nähdä sen vaikutukset. Silti jos tiedät asioista enemmän yksityiskohtia, voit käyttää niitä elämän luomisessa paljon tehokkaammin ja vaikuttaa asioihin paljon laajemmin.

Kaikki on meistä lähtöisin, niin sairaudet kuin kaikki muukin. Ei kyse ole armottomuudesta tai minusta. Kyse onkin siitä miten toimimme sellaisessa maailmassa. Miten luomme maailmasta paremman paikan meille kaikille ja miten kasvamme yksilöinä.
Toistelet sitä että olisin sanonut sairauden olevan jonkin ajatuksilla saama...Se jos sanon asioiden olevan meistä lähtöisin, en tarkoita että se olisi meidän aikaan saama tässä tilassa. Kuten sanoin aiemmin, jumala tietää mikä kaikille on parhaaksi ja siten kaikki asiat menee hänen tahtonsa mukaisesti. silloin myös sairaudella on syynsä, vaikka se voi näyttää huonolta asialta ruohonjuuritasolla, niin jos asiaa tarkasteltaisiin Jumalan tasolta, se ei sitä olisi. Ei tietenkään, koska Jumala on Rakkaus, eikä halua pahaa kennellekään. Hän haluaa antaa vain rajatonta rakkautta.

Kaikki kuolevat aikanaan. Kaikki joka on maasta tullut on myös maaksi jälleen tuleman. Se minkä ihminen on luonut tulee jossain välissä tuhoutumaan. Sen sijaan se mikä on jumalasta lähtöisin, ei koskaan tuhoudu vaan on ikuinen. Se mielessä pitäen elämän raskaus hellittää. jumala ei milloinkaan lastaan hylkää.

[QUOTE="mai";22285922]Uskontoja tuntemattomalle on varmasti hämäävää että jatkuvasti sotket Jeesuksen mukaan new age -uskontosi mukaisiin kommentteihin, saa ihmiset kuvittelemaan että puhut kristinuskon Jumalasta vaikkei siitä ole kyse.[/QUOTE]

new age ei ole uskonto ja minä en ole new agessa mukana kuin en missään muussakaan. Miksi syyllistät minua kokoajan, vaikka en mielestäni ole sinulle mitään tehnyt väärin?
En yritä saada ketään uskomaan mihinkään, kuten sanoin toin tietoon asioita joita ei välttämättä kaikki tiennyt. Jokainen itse saa päättää sen miten elämänsä elää.
Se että jotain hämää se miten asiat ovat, niin eikö ole hyvä asia että he saavat nyt vapaammin pohtia, kun tietoisuus on laajentunut?
Ei ole kuin yksi Jumala, sinä saat nimetä hänet ihan miten tahdot. En ole kertaakaan tuonut Hänen nimeään ilmi, koska Hänellä ei nimeä ole. Eikä hän ole kenenkään Jumala yksin, vaan kaikki on Hänestä lähtöisin ja siten Hän on kaikkien Jumala. Et voi rajoittaa Hänen olemustaan joidenkin ideologioiden tai käsitteiden alle. Koska Hänen olemuksellaan ei ole rajoja, ylipäätänsä Hän ei vaadi olemassaoloa.

Voi sua, vieras hyvä. Viisastelet toisen uskolle ja ymmärrykselle vakaasti siinä uskossa, että JUURI SINUN uskosi ja tietosi on oikein, paras, valaistunein, korkein, kiistämättömin ja kaiken arvioinnin yläpuolella, ja toivot meille maan matosille, jotka hämäryydessä elämme, voivasi tuoda suuren valaistuksen omaa suurta tietoasi jakamalla. Voi sua. Kun sun uskosi ja uskomuksesi on yhtä pieniä tai suuria kuin meidän kaikkien kuuden miljardin muunkin. Eikä sulla yhtään kirjoittaessa tule mieleen mitä kirjoitat ja miten naivilta kuulostat?

Nyt mulla on parempaa tekemistä loppupäivälle, mutta kirjoituksesi hengessä toivotan sinulle vaikka totuuden löytymistä :) Ja sori piikittely, mutta oikeasti nauroin niin ääneen tälle viimeiselle kirjoituksellesi. Ei mua olekaan noin pontevasti holhottu pitkään aikaan :) Ja kiitos kun lupasit kuitenkin että saan edellen elää omassa pienessä ja väärässä uskossani! valaistusta odotellessa :) :) :)

Itsekin olen joskus kokenut että en saa vastausta rukouksiini. Elämässä on myös tapahtunut paskoja asioita joista en vieläkään käsitä mikä niiden tarkoitus on ollut. Joskun rukouksiin on tullut vastaus paljon myöhemmin kuin olen toivonut mutta aika on osoittautunut kuitenkin sitten juuri oikeaksi. Joskus vastaus ei ole ollut sellainen kuin olisin toivonut ja joskus senkään tarkoitus ei ole minulle selvinnyt miksi näin.
Jotenkin hahmotan silti elämässäni tietyn suunnan ja että Jumala pitää huolta ja ohjaa tällä tielläni.

Synninpäästö = ihminen pääsee synneistään
Syntien julistaminen anteeksi annetuiksi = synninpäästö = ihminen pääsee synneistään

sama asia. Eikä kukaan ihminen ota niitä valtuuksia itselleen. Synninpäästössä julistetaan sitä Jeesuksen sovitustyötä. Että usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja hänen maahan vuotaneessa sovintoveressään. Jeesus on syntien sovittaja ja Jumala Isänä taivaassa antaa synnit anteeksi hänelle, kenelle ihmisen suulla ne synnit anteeksi julistetaan (=tapahtuu synninpäästö).

Meikäläiset uskoo että USKON KAUTTA Jeesukseen saa synnit anteeksi, kun taas "teikäläiset" tai jotkut muut... julistaa "USKO syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä".

Enkä sanonut että vain helluntailai- tai vapaaseurakunnassa saa synnit anteeksi, mut toki jokainen suosittelee sitä seurakuntaa jonka/jotka kokee läheiseksi itselleen.

[QUOTE="mai";22286122]Voi sua, vieras hyvä. Viisastelet toisen uskolle ja ymmärrykselle vakaasti siinä uskossa, että JUURI SINUN uskosi ja tietosi on oikein, paras, valaistunein, korkein, kiistämättömin ja kaiken arvioinnin yläpuolella, ja toivot meille maan matosille, jotka hämäryydessä elämme, voivasi tuoda suuren valaistuksen omaa suurta tietoasi jakamalla. Voi sua. Kun sun uskosi ja uskomuksesi on yhtä pieniä tai suuria kuin meidän kaikkien kuuden miljardin muunkin. Eikä sulla yhtään kirjoittaessa tule mieleen mitä kirjoitat ja miten naivilta kuulostat?

Nyt mulla on parempaa tekemistä loppupäivälle, mutta kirjoituksesi hengessä toivotan sinulle vaikka totuuden löytymistä :) Ja sori piikittely, mutta oikeasti nauroin niin ääneen tälle viimeiselle kirjoituksellesi. Ei mua olekaan noin pontevasti holhottu pitkään aikaan :) Ja kiitos kun lupasit kuitenkin että saan edellen elää omassa pienessä ja väärässä uskossani! valaistusta odotellessa :) :) :)[/QUOTE]

En ole viisastellut kenenkään uskolle! Ei kyse ole uskonnonsta ylipäätänsä. Ei Jumalan olemassaolo ole uskosta kiinni eikä se tarvi tuokseen uskontoa.
En ole itseäni ylentänyt, enkä tajua miksi sellaista edes väität?
Kerroin miten asioiden tiedetään olevan, jos sillä astuin noin pahoin sinun varpaillesi niin anna anteeksi. Silti minun syyllistäminen ja herjaaminen tuntuu musta hyvinkin typerältä. Miksi sinun asenteesi on noin negatiivinen ja vihamielinen?
Vaikuttaa kuin sinulla olisi todella huono itsetunto "Ja kiitos kun lupasit kuitenkin että saan edellen elää omassa pienessä ja väärässä uskossani!" Siksi sanot jotain tuollaista.

Hengitä syvään ja mene ulkoilemaan, ei sinun olemuksesi tai uskosi ole mitenkään pieni tai väärä, koska ne toimii kohdallasi. Silti jos ne saa sinut noin vihamieliseksi ja piikitteleväksi, niin kenties sinun kannattaisi niiden perusolemusta hieman miettiä. Kenties olet ymmärtänyt väärin mitä Jeesus on opettanut lähimmäisen rakkaudesta.

Se on muuten sillä tavalla että jumalia saatika sitten syntejä ei ole olemassa muualla kuin päidenne sisässä. Sama kun kinastelisitte siitä voittaako Hulk Teräsmiehen kädenväännössä. Itse arvelisin että vääntö kestäisi pitkään mutta loppuisi Teräsmiehen käden katkeamiseen. Hulkhan on mm. pysäyttänyt pysäyttämättömän Juggernautin ja nostanut ilmaan miljardien tonnien painoisen vuoren. Miehen voimat kasvavat jatkuvasti gammasäteilyn imeytymisen kautta ja suuttuminen liene vie voiman äärettömyyksiin.

[QUOTE="vieras";22286215]En ole viisastellut kenenkään uskolle! Ei kyse ole uskonnonsta ylipäätänsä. Ei Jumalan olemassaolo ole uskosta kiinni eikä se tarvi tuokseen uskontoa.
En ole itseäni ylentänyt, enkä tajua miksi sellaista edes väität?
Kerroin miten asioiden tiedetään olevan, jos sillä astuin noin pahoin sinun varpaillesi niin anna anteeksi. Silti minun syyllistäminen ja herjaaminen tuntuu musta hyvinkin typerältä. Miksi sinun asenteesi on noin negatiivinen ja vihamielinen?
Vaikuttaa kuin sinulla olisi todella huono itsetunto "Ja kiitos kun lupasit kuitenkin että saan edellen elää omassa pienessä ja väärässä uskossani!" Siksi sanot jotain tuollaista.

Hengitä syvään ja mene ulkoilemaan, ei sinun olemuksesi tai uskosi ole mitenkään pieni tai väärä, koska ne toimii kohdallasi. Silti jos ne saa sinut noin vihamieliseksi ja piikitteleväksi, niin kenties sinun kannattaisi niiden perusolemusta hieman miettiä. Kenties olet ymmärtänyt väärin mitä Jeesus on opettanut lähimmäisen rakkaudesta.[/QUOTE]

Vihon viimeinen kommenttini: KOKO AJAN väität tietäväsi miten asiat oikeasti ovat, "miten asioiden tiedetään olevan". Tämä uskonnollinen näkemys jota esittelet teksteissäsi ei rakas hyvä ihminen ole ihmiskunnan kiistaton totuus, yritä nyt edes se ymmärtää. sinä koet sen olevan totuus, mutta kuulut aika pieneen vähemmistöön eikä sinulla ole uskosi tueksi sen parempia tai huonompia perusteita kuin meillä muillakaan. Mulla on hyvä itsetunto mutta huono typeryyden ja "minätiedänlopullisentotuuden"- ihmisten sietokyky. Sori!