Ruikuttavan omegamiehen kosto. Älä katso videota, jos asiat jäävät pyörimään päähäsi ja olet herkkä.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Tämä ketju on myös täynnä keskustelua siitä miten kiusaaminen johtaa joukkosurmiin. Miltäköhän kiusatuista tuntuu lukea kuinka kiusaaminen tekee väkivaltaiseksi ja tollainen kamala teko laitetaan melkeinpä kokonaan kiusaamisen piikkiin.
Mutta miksi ketään ei mietitytä se miltä se kusipäistä tuntuu kun tuollainen teko pistetään melkein kokonaan kusipäisyyden piikkiin...
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ei muuten pääse. Todisteeksi voin vetää taas ne tapaukset, joissa hoitoa haluava ihminen on tappanut viattoman sivullisen sen takia, että pääsee sitten sinne haluamaansa hoitoon. Ollaan keskusteltu tästä ennenkin.
En ala vääntämään tästä. Voin sanoa sen verran, että lapsuudenystäväni sairastui skitsofreniaan ja monta kertaa laitettiin pakkohoitoon aika herkästi, mikä oli hyvä. Aina on aukkoja. Aina joku ei ole joskus saanut hyvää hoitoa ja riittävän ajoissa ja riittävän paljon. Mutta pääosin Suomen terveydenhuolto on loistavaa.
 
Oon kuullu sellasella olevan ihan joku nimityskin palstalla ootas.. oliko se kaksilla korteilla pelaamista?
Luultavasti olet ihan oikeassa, ei sitä tarvitse hävetä. Luulen että aika moni syyllistyy siihen että oppii jotakin uutta tai osaa nähdä asioita toiseltakin kantilta.:)

Mutta auta armias jos joku haistaa että nyt vähän hävettää, sitten kyllä tökitään.:D:xmas:
Ihan hauskaahan se vaan on, jos se on kujeilevasti ja hellällä kädellä, tehty.=)
 
vieras-
En ala vääntämään tästä. Voin sanoa sen verran, että lapsuudenystäväni sairastui skitsofreniaan ja monta kertaa laitettiin pakkohoitoon aika herkästi, mikä oli hyvä. Aina on aukkoja. Aina joku ei ole joskus saanut hyvää hoitoa ja riittävän ajoissa ja riittävän paljon. Mutta pääosin Suomen terveydenhuolto on loistavaa.
Mielenterveyspuolella ei voida hyvällä tahdollakaan puhua loistavasta. Lue asiantuntijoiden lausuntoja resurssien riittämättömyydestä jos et minua usko.
 
h0å
Luultavasti olet ihan oikeassa, ei sitä tarvitse hävetä. Luulen että aika moni syyllistyy siihen että oppii jotakin uutta tai osaa nähdä asioita toiseltakin kantilta.:)

Mutta auta armias jos joku haistaa että nyt vähän hävettää, sitten kyllä tökitään.:D:xmas:
Ihan hauskaahan se vaan on, jos se on kujeilevasti ja hellällä kädellä, tehty.=)
Joskus ehkä sitten tökitään siksi, jos se jota hävettää on ensin itse kovaan ääneen tuominnut muita. Ehkä se sitten taas tuntui niistä muista ikävältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h0å;29956613:
Joskus ehkä sitten tökitään siksi, jos se jota hävettää on ensin itse kovaan ääneen tuominnut muita. Ehkä se sitten taas tuntui niistä muista ikävältä.
Höh, pyydän anteeksi jos olet yksi heistä.:hug:
 
Jaa-a? Musta pakkien antaminen on kuitenkin vielä aika eri asia kuin ällöttäväksi, läskiksi, vastenmieliseksi tai miksikään muuksikaan nimittely. Kyllä pakkien antaminen ihmiselle, jonka kanssa ei halua olla luulisi olevan ihan oikeudenmukaista. Ja kaveritkin mielestäni sopii valita omien kriteerien mukaisesti. Luulen, että sellainen väkinäinen säälistä kaveria oleminen näkyisi läpi siinä määrin, että se tuskin kenenkään itsetuntoa vahvistaisi. Joidenkin ihmisten seurassa on vaan vaikea olla eikä sen tarvitse edes johtua mistään ikävästä adjektiivista.

Mutta jos sä haluat perustaa jonkun "kaveripillua kaikille" säätiön niin lupaan liittyä kuukausilahjoittajaksi. Vaikka 20€/kk.
Ai kauhee mä repesin tälle :LOL:

Kai tästäkin nyt joku vetää herneet ja saadaan uusi monen sivun väittely aikaiseksi :D

Jotkut jaksaa vängätä, joillekin se vänkääminen on elämäntehtävä jotta vois näyttää olevansa oikeassa. Eivät saa tyydytystä ennenkuin ovat oikeassa. Kai sekin jonkinsortin sairaus on. Off-topic, tiedän mutta ärsyttää tollaset vänkääjät, enkä tarkoita sua Pessimisti ;)

Olis upeaa että maailma olisi täydellinen, kukaan ei kiusaisi eikä sanoisi mitään pahaa toisille. Kaikki olis sovussa ja ah elämä olisi täydellistä harmoniaa.
Mut kun niin ei tule KOSKAAN olemaan. Ihan turha täällä yrittää kasvattaa jotain yksittäistä palstalaista tai parantaa maailmaa kun ei se tule koskaan paranemaan täysin.

Kiusaamista ja asiattomuuksia on ollut kautta aikojen ja sellaisena pysyy eikä siihen auta muuta kuin yrittää omalta osaltaan tehdä parhaansa ja kasvattaa lapsensa sellaisiksi etteivät kiusaa tai puhu ilkeästi muille.

Edelleen, se tärkein hengissäselviämiskortti taitaa olla se että elämän pettymyksiä, rankkojakin, pitää vaan oppia sietämään. Pitää nousta ylös ja jatkaa ja koota se itsetunto muista asioista.

Ja mitä tähän ketjun aiheena olleeseen poikaan tulee, niin sillä ei ollut toleranssia kestää pettymyksiä. Ja se tais olla sen perinpohjimmainen ongelma kateuden lisäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Pessimisti
vieras-
Selvä, on se paljon huonompi mitä Usa:ssa. Mene pöllö käymään siellä niin silmät aukeaa.
Missä päin Usa:ta itse asuit, kun tutkin Usa:n tilannetta?

En väittänyt, että siellä asiat olisivat sen paremmin. Rahalla siellä toki saa enemmän kuin Suomessa. Mutta ei Suomenkaan tilanne missään nimessä ole hyvä, loistavasta nyt puhumattakaan.
 
vierasa
Ei pidä paikkaansa. Usa:ssa monet yh-perheet näkee nälkää, sosiaaliturva ei pelaa, koulutus maksaa ja sairaalaan pääsykin on kiinni rahasta. Eli kyllä Suomi on mitä parhain maa asua näiltä osin. Pakkohoitoon pääsee kyllä jos on vaaraksi itselle, muille ja/tai ympäristölle.
Nyt ei ollut puhe koulutuksesta tai nälästä vaan mielenterveyspalveluista. Suomessa(kin) on ajettu alas mielenterveyspalveluja ja resurssipulan takia hoitoa voi olla vaikea saada. Pakkohoitoon pääsee kyllä periaattessa, jos on vaaraksi muille, mutta sekin pitäisi jotenkin pystyä todistamaan. Kyllä USA:ssakin pääsee pakkohoitoon, jos on vaaraksi muille, mutta oikeusvaltioissa siihen pitää olla todisteet. Ei ketä tahansa voi laittaa pakkohoitoon vaan sen perusteella, että joku sanoo hänen olevansa vaaraksi muille. Kyseisen pojan vanhemmat olivat huolissaan pojastaan ja olivat yhteydessä poliisiin, mutta poliisi ei voinut tehdä muuta kuin haastatella poikaa ja haastattelussa ei käynyt ilmi, että hän olisi vaaraksi itselleen tai muille.
 
Nyt ei ollut puhe koulutuksesta tai nälästä vaan mielenterveyspalveluista. Suomessa(kin) on ajettu alas mielenterveyspalveluja ja resurssipulan takia hoitoa voi olla vaikea saada. Pakkohoitoon pääsee kyllä periaattessa, jos on vaaraksi muille, mutta sekin pitäisi jotenkin pystyä todistamaan. Kyllä USA:ssakin pääsee pakkohoitoon, jos on vaaraksi muille, mutta oikeusvaltioissa siihen pitää olla todisteet. Ei ketä tahansa voi laittaa pakkohoitoon vaan sen perusteella, että joku sanoo hänen olevansa vaaraksi muille. Kyseisen pojan vanhemmat olivat huolissaan pojastaan ja olivat yhteydessä poliisiin, mutta poliisi ei voinut tehdä muuta kuin haastatella poikaa ja haastattelussa ei käynyt ilmi, että hän olisi vaaraksi itselleen tai muille.
Mielenterveys, syrjäytymis ja sosiaaliongelmia ehkäistään parhaiten hyvällä koulutuksella ja sosiaaliturvalla, ettei lasten tarvitse nähdä nälkää perheissä ja vanhempien stressata siitä että pystyvätkö antamaan kaiken mitä lapset tarvitsevat. Suomessa kaikki ihmiset lähtökohtaisesti saavat samat mahdollisuudet yhteiskunnalta, eli koulutuksen, sosiaaliturvan ja terveydenhuollon riippumatta lompakosta ja postiosoitteesta.
 
Missä päin Usa:ta itse asuit, kun tutkin Usa:n tilannetta?

En väittänyt, että siellä asiat olisivat sen paremmin. Rahalla siellä toki saa enemmän kuin Suomessa. Mutta ei Suomenkaan tilanne missään nimessä ole hyvä, loistavasta nyt puhumattakaan.
En ole asunut Usa:ssa, mutta siellä ei tarvitse itse asua jotta tietää mitkä heidän ongelmansa ovat.
 
vierasa
Mielenterveys, syrjäytymis ja sosiaaliongelmia ehkäistään parhaiten hyvällä koulutuksella ja sosiaaliturvalla, ettei lasten tarvitse nähdä nälkää perheissä ja vanhempien stressata siitä että pystyvätkö antamaan kaiken mitä lapset tarvitsevat. Suomessa kaikki ihmiset lähtökohtaisesti saavat samat mahdollisuudet yhteiskunnalta, eli koulutuksen, sosiaaliturvan ja terveydenhuollon riippumatta lompakosta ja postiosoitteesta.
Mutta edelleenkään nyt ei ollut kyse tästä. Nyt oli kyse siitä pääseekö hoitoon siinä vaiheessa kun joku on jo mennyt pieleen.
 
Minusta tässä ei ole mitään hassua. Ei ole ainakaan siitä johtuvaa joku tappaminen oikeesti, et kukaan ei antanut. On välillä vasn kiva kun se Don Kihomato ei ole paikalla.
Eihän itse sarjamurhaamisessa olekkaan mitään hauskaa, vaan itse kommentoijien omituisuuksia mielipiteissään tässä nyt haettiin.

Mr. Kuujotti on kyllä läsnä aina tällä palstalla, näyttelijä vaan vaihtuu.
 
Mutta edelleenkään nyt ei ollut kyse tästä. Nyt oli kyse siitä pääseekö hoitoon siinä vaiheessa kun joku on jo mennyt pieleen.
Niin kun sanoin niin en ala vänkäämään tästä kun aina on joku tyytymätön, kenen mielestä Suomessa ei pääse psykiatriseen hoitoon vaikka olisi mikä.

Mä itse olin sairauslomalla masennuksen takia vasta ja sain loistavaa hoitoa. Lääkäri tarjosi paljon eri vaihtoehtoja ja tuki ja kuunteli. Pääsin jo seuraavalla viikolla juttelemaan psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja tätä omalääkäriä näin myös usein. Hän olisi laittanut sairauslomaa vaikka kuinka pitkälle tahansa, eikä aikaa hänelle tarvinnut juuri jonottaa kun soitettiin sinne. Eli kyllä ihmisillä on erilaisia kokemuksia :)
 
vierasa
Mutta se vika voi olla myös siellä korvien välissä. Jotkut vihaa viranomaisia ihan vain vihaamisen ilosta ja tavasta.
Kyllähän sellaisiakin ihmisiä löytyy, mutta sä tunnut elävän jossain vaaleanpunaisessa kuplassa, jossa Suomessa kaikki asiat on hyvin, hoitoon (jopa pakkohoitoon) pääsee kuka vaan millon vaan ja se hoito vielä auttaakin aina sataprosenttisesti.
 

Yhteistyössä