Ruikuttavan omegamiehen kosto. Älä katso videota, jos asiat jäävät pyörimään päähäsi ja olet herkkä.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
psyka
Mä en laittais tässä asperger dg. kovinkaan suurta roolia tekoa selittävänä tekijänä. Mitä tota manifestiä nopeasti silmäilin, poika itseasiassa on osannut kuvata melko hyvin tunteitaan, ympäristön roolia ja sosiaalista kontekstia. Toki näkökulma on kapea ja itsekeskeinen. Huomattavaa on mielestäni se, että toleranssia sietää vastoinkäymisiä ja pettymyksiä ei ole ja oma minä koetaan ylempiarvoisena ja parempana. Tämä lienee eräänlainen defenssi haurasta minuutta ja heikkoa itsetuntoa kohtaan. Surullinen tapaus, jossa tekijä olisi kaivannut apua. Ilmeisesti olikin avun piirissä, mutta se ei nyt löytänyt maaliin. Loppujen lopuksi tekijä lukkiutui niin omiin mielikuviinsa, että koki tekonsa oikeutetuksi ja oikeaksi. Eli myös aika vahvasti väkivaltapelien maailmassa.
Asperger kyllä selittää vaikeudet sos.vuorovaikutuksessa, eräänlaisen pakkomielteisyyden ja ehkä hyvin varovaisesti mainiten väkivaltaisuudenkin. Enemmän tässä kuitenkin tulee kuva persoonallisuushäiriöisestä (psykopatia/sosiopatia), kuin autistisesta. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00407
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91 ja Owl
Peyote
Mä en laittais tässä asperger dg. kovinkaan suurta roolia tekoa selittävänä tekijänä. Mitä tota manifestiä nopeasti silmäilin, poika itseasiassa on osannut kuvata melko hyvin tunteitaan, ympäristön roolia ja sosiaalista kontekstia. Toki näkökulma on kapea ja itsekeskeinen. Huomattavaa on mielestäni se, että toleranssia sietää vastoinkäymisiä ja pettymyksiä ei ole ja oma minä koetaan ylempiarvoisena ja parempana. Tämä lienee eräänlainen defenssi haurasta minuutta ja heikkoa itsetuntoa kohtaan. Surullinen tapaus, jossa tekijä olisi kaivannut apua. Ilmeisesti olikin avun piirissä, mutta se ei nyt löytänyt maaliin. Loppujen lopuksi tekijä lukkiutui niin omiin mielikuviinsa, että koki tekonsa oikeutetuksi ja oikeaksi. Eli myös aika vahvasti väkivaltapelien maailmassa.
Asperger kyllä selittää vaikeudet sos.vuorovaikutuksessa, eräänlaisen pakkomielteisyyden ja ehkä hyvin varovaisesti mainiten väkivaltaisuudenkin. Enemmän tässä kuitenkin tulee kuva persoonallisuushäiriöisestä (psykopatia/sosiopatia), kuin autistisesta. Persoonallisuushäiriöt :: Terveyskirjasto
Niin minustakin.
 
Itseasiassa tuon pojan elämässä oli monia ihmissuhteita jotka katkesivat kuin seinään joko taas uuden muuton vuoksi, koulun vaihdon vuoksi tai kun rakastetty nanny joutui lähtemään.

Minkälainen vanhempi ei ajattele lapsiaan kun muutetaan jatkuvasti paikasta toiseen?! Varsinkin tuollainen herkkä ja sisäänpäinkääntynyt, jonka on vaikea solmia uusia ihmissuhteita, niin miten se vaikuttaa sellaiseen? Ei ainakaan positiivisesti, uskallan väittää. Et kyllä tuossa on varmasti vanhempienkin paikka katsoa peiliin vaikka lopputulos nyt onkin monen asian summa ja tuskin kukaan pelkästään kasvatusta syyttää.
Juu tuo on tosi raskasta lapselle ja ei todellakaan merkki hyvästä vanhemmasta. Lapsi tarvitsee pysyvät ihmissuhteet.
 
  • Tykkää
Reactions: *hubba*
Vierasmiess
Voi jeesus nää kaksi pässiä jaksaa.
Pejolla on miesvihakausi päällänsä ja käy tykkäilemässä kaikkia viestejä jossa se jannu olisikin "kusipää" eikä neuroottisesti sairas.

Ja HG-91 on niin täynnä vihaa, ruusunpunaisesssa hattarassan että. Vai, että syyllisen omaisille häkkiä! Selvä. Samaan syssyyn vielä opettajille sekä videopelien koodaajille. Ja postimiehelle joka toimitti videopelin.
 
Blue
Mä en laittais tässä asperger dg. kovinkaan suurta roolia tekoa selittävänä tekijänä. Mitä tota manifestiä nopeasti silmäilin, poika itseasiassa on osannut kuvata melko hyvin tunteitaan, ympäristön roolia ja sosiaalista kontekstia. Toki näkökulma on kapea ja itsekeskeinen. Huomattavaa on mielestäni se, että toleranssia sietää vastoinkäymisiä ja pettymyksiä ei ole ja oma minä koetaan ylempiarvoisena ja parempana. Tämä lienee eräänlainen defenssi haurasta minuutta ja heikkoa itsetuntoa kohtaan. Surullinen tapaus, jossa tekijä olisi kaivannut apua. Ilmeisesti olikin avun piirissä, mutta se ei nyt löytänyt maaliin. Loppujen lopuksi tekijä lukkiutui niin omiin mielikuviinsa, että koki tekonsa oikeutetuksi ja oikeaksi. Eli myös aika vahvasti väkivaltapelien maailmassa.
Asperger kyllä selittää vaikeudet sos.vuorovaikutuksessa, eräänlaisen pakkomielteisyyden ja ehkä hyvin varovaisesti mainiten väkivaltaisuudenkin. Enemmän tässä kuitenkin tulee kuva persoonallisuushäiriöisestä (psykopatia/sosiopatia), kuin autistisesta. Persoonallisuushäiriöt :: Terveyskirjasto
Jep. Neurologinen sairaus ei pistä ihmistä ajattelemaan noin monitahoisesti ja suunnittelemaan kostoa noin pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Minä taas en voi ymmärtää, että aina pitää syyttää niitä vanhempia vaikka ei ole mitään tietoa siitä kuinka hyviä vanhempia he ovat olleet. Ihmisten olisi korkea aika oppia, että mielenterveyden ongelmat eivät välttämättä johdu vanhemmista ja neurologiset ongelmat eivät todellakaan johdu vanhemmista.
En syytä mutta totean vain koska tekijä on oman ikäiseni, että ei varmaan ole ollut onnellinen lapsuus jos on noin tärähtänyt. Poika on ollut yliopistossa josta ei ole saanut kavereita, hyväksyntää joka myös lähipiirin olisi pitänyt ymmärtää olevan todella iso asia tuolle nuorelle miehelle. Mä olisin äitinä pitänyt yhteyttä tiiviisti ja kysellyt kuinka sujuu, ja ohjannut vaikka poliisivoimin hoitoon jos olisi ollut noin masentunut.
 
Peyote
Voi jeesus nää kaksi pässiä jaksaa.
Pejolla on miesvihakausi päällänsä ja käy tykkäilemässä kaikkia viestejä jossa se jannu olisikin "kusipää" eikä neuroottisesti sairas.

Ja HG-91 on niin täynnä vihaa, ruusunpunaisesssa hattarassan että. Vai, että syyllisen omaisille häkkiä! Selvä. Samaan syssyyn vielä opettajille sekä videopelien koodaajille. Ja postimiehelle joka toimitti videopelin.
Mitä sä nyt urpo sössötät siinä. Lukisit edes mitä tässä on puhuttu niin et vaikuttaisi ihan niin tyhmältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Voi jeesus nää kaksi pässiä jaksaa.
Pejolla on miesvihakausi päällänsä ja käy tykkäilemässä kaikkia viestejä jossa se jannu olisikin "kusipää" eikä neuroottisesti sairas.

Ja HG-91 on niin täynnä vihaa, ruusunpunaisesssa hattarassan että. Vai, että syyllisen omaisille häkkiä! Selvä. Samaan syssyyn vielä opettajille sekä videopelien koodaajille. Ja postimiehelle joka toimitti videopelin.
No en nyt oikeesti sitä tarkoita. Mutta kyllä olisi tarve syyttää ja saada joku vastuuseen teoista jos mun kaveri ois uhrina, tietenkin! Tietysti käy sääliksi todella nuo pojan vanhemmat, hirveä paikka heille loppuelämän.
 
Mä en laittais tässä asperger dg. kovinkaan suurta roolia tekoa selittävänä tekijänä. Mitä tota manifestiä nopeasti silmäilin, poika itseasiassa on osannut kuvata melko hyvin tunteitaan, ympäristön roolia ja sosiaalista kontekstia. Toki näkökulma on kapea ja itsekeskeinen. Huomattavaa on mielestäni se, että toleranssia sietää vastoinkäymisiä ja pettymyksiä ei ole ja oma minä koetaan ylempiarvoisena ja parempana. Tämä lienee eräänlainen defenssi haurasta minuutta ja heikkoa itsetuntoa kohtaan. Surullinen tapaus, jossa tekijä olisi kaivannut apua. Ilmeisesti olikin avun piirissä, mutta se ei nyt löytänyt maaliin. Loppujen lopuksi tekijä lukkiutui niin omiin mielikuviinsa, että koki tekonsa oikeutetuksi ja oikeaksi. Eli myös aika vahvasti väkivaltapelien maailmassa.
Asperger kyllä selittää vaikeudet sos.vuorovaikutuksessa, eräänlaisen pakkomielteisyyden ja ehkä hyvin varovaisesti mainiten väkivaltaisuudenkin. Enemmän tässä kuitenkin tulee kuva persoonallisuushäiriöisestä (psykopatia/sosiopatia), kuin autistisesta. Persoonallisuushäiriöt :: Terveyskirjasto
As oppii halutessaan imitoimaan muita ihmisiä, vaikka niitä tunteita ei siellä taustalla olekaan.

As ei välttämättä siedä yhtään pettymyksiä.


Laitoin videon (otos as ihmisen päiväkirjasta) ja nettisivun mistä löytyy tietoa aspergerin syndroomasta. Taitaa olla männä sivulla.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
psyka
Voi jeesus nää kaksi pässiä jaksaa.
Pejolla on miesvihakausi päällänsä ja käy tykkäilemässä kaikkia viestejä jossa se jannu olisikin "kusipää" eikä neuroottisesti sairas.

Ja HG-91 on niin täynnä vihaa, ruusunpunaisesssa hattarassan että. Vai, että syyllisen omaisille häkkiä! Selvä. Samaan syssyyn vielä opettajille sekä videopelien koodaajille. Ja postimiehelle joka toimitti videopelin.
Kadun jo melkein vastaamistani, mutta jäin vain kovasti (varsinkin) ihmettelemään, mitä tarkoitat neurologisesti sairaalla ja "kuspäällä"??
 

Yhteistyössä