RS-viirus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "napsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"napsu"

Vieras
Meillä lapsilla rs-viirus. Mua kiinostas kuulla et onko teillä muilla joilla todettu kyseinen virus ollu lapsilla suu kipeänä? Tai heittäytyneet ettei syötävä/juotava maistu? Mä mietin syytä et miksi en meinaa saada lapsia syömään enkä juomaan. Jäätelökään ei uponnu. Parhaiten menee alas hedelmäpiltti ja mansikka soppa sekä laimea mehu.

onko testit otettu, vai mistä tiedät että on just rs-virusta?
meillä perheessä just kova räkätauti menossa, ja suussa +mulla myös kämmenissä rakkuloita/näppyjä. viittaa enempi enteroon kuin rs:ään.

ok. millasia oireita teillä on ollut noin kaikenkaikkiaan? meillä on vain yksi lapsista ollut kuumeessa, mutta kaikki ollaan oltu ylipäätään tosi kipeitä. ja tosiaan niitä rakkuloita suussa, mulla muuallakin.
paranemisia! :)

yskä, kuume, hengenahdistus ja väsymys on yleisimmät oireet.

Entero mikä meillä sairastettiin oli kyl KARSEA tauti sekin! Pyydä tk:sta puudute geeliä, mitä laitat lapsille suuhun ennen syöntiä.

Kiitos. paranemisia myös teille

no mun oireet ainakin sopis tuohon aika hyvin, ne näpyt on ainoa "plussa" :D
henkeä on ahdistanut ihan urakalla, ja yskä ei ota loppuakseen. mut kattoo nyt. toivottavasti menee ohi äkkiä, on sit mitä hyvänsä..

oon antanu, mut ku en enään keksi et mikä ois se joka maistus.. ku yleensä silloin ku kuume on laskenu on ruokaki lystäny, mut nyt ei. Pelottaa et taas ollaan kohta osastolla jonku kans

[QUOTE="kätilö";28195390]no mun oireet ainakin sopis tuohon aika hyvin, ne näpyt on ainoa "plussa" :D
henkeä on ahdistanut ihan urakalla, ja yskä ei ota loppuakseen. mut kattoo nyt. toivottavasti menee ohi äkkiä, on sit mitä hyvänsä..[/QUOTE]

tai sit on kaks tautia päälekäin

vinkkejä mitä tarjota 9kk ikäiselle rintalapselle, joka ei suostu ottamaan pullosta mitään. Hedelmäsosetta sain menemään puoli pilttipurkkia. Tän päivän ruokamäärä rinnan lisäksi on ollu 2 pientä purkillista lihasosetta (rakeampaa ei alkanu syömään), sekä 1½dl hedelmäsosetta. Pissaa tulee, mut ei normaalisti. Rinnan syöntiki takkuaa.

RS-viruksessa limaa kertyy niin paljon hengitysteihin ja nieluun, että syöminen todennäköisesti on hankalaa tämän(kin) asian takia. Omat lapset ovat sairastaneet ko. viruksen ja se on tauti, joka saattaa viedä lapsen melko huonoon kuntoon. Ja mikä kurjinta, tauti saattaa kestää pitkään.

Itse seuraisin tiiviisti lapsen hengitystä. Kuumetta ja särkyä pitää lievittää särkylääkkeillä ja yrittää tarjota syötävää ja juotavaa vähän väliä. Ketään ei voi pakottaa syömään tai juomaan ja se tekee sairaan lapsen hoitamisesta rankkaa.

"napsulle" vielä sen verran, että tuo ruokamäärä on jo kohtuullinen. Eihän se tietystikään ole sama kuin terveenä päivänä, mutta parempi kuin ei mitään. Noissa soseissa on hirmuinen määrä vettä, joten nestettäkin on lapsesi onnistunut ruuan yhteydessä saamaan. Itse yrittäisin imettää mahdollisimman usein, myös yöllä. Vaikka lapsi ei söisi rintamaitoakaan normaaliin tapaan, kaikki alasmenevä on kuitenkin plussaa. Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";28196831]RS-viruksessa limaa kertyy niin paljon hengitysteihin ja nieluun, että syöminen todennäköisesti on hankalaa tämän(kin) asian takia. Omat lapset ovat sairastaneet ko. viruksen ja se on tauti, joka saattaa viedä lapsen melko huonoon kuntoon. Ja mikä kurjinta, tauti saattaa kestää pitkään.

Itse seuraisin tiiviisti lapsen hengitystä. Kuumetta ja särkyä pitää lievittää särkylääkkeillä ja yrittää tarjota syötävää ja juotavaa vähän väliä. Ketään ei voi pakottaa syömään tai juomaan ja se tekee sairaan lapsen hoitamisesta rankkaa.

"napsulle" vielä sen verran, että tuo ruokamäärä on jo kohtuullinen. Eihän se tietystikään ole sama kuin terveenä päivänä, mutta parempi kuin ei mitään. Noissa soseissa on hirmuinen määrä vettä, joten nestettäkin on lapsesi onnistunut ruuan yhteydessä saamaan. Itse yrittäisin imettää mahdollisimman usein, myös yöllä. Vaikka lapsi ei söisi rintamaitoakaan normaaliin tapaan, kaikki alasmenevä on kuitenkin plussaa. Tsemppiä![/QUOTE]

KIITOS! Mä tein jo jääkaapin oveen paperin, mihin oon laittanu ylös mitatut kuumeet, sekä annetut lääkkeet ja klo ajat. En muuten pysy kärryillä et mitä oon kellekki antanu ja milloin. Sairaana on siis neljä lasta joista vanhin on 5v. Aamulla vien kaikki näytille. Vauva mua huolettaa eniten, en usko et kellään mitään hätää on, mut tuo tän viikkoinen kahdenyön sairaalakeikka sai mut varovaiseksi. Meni 3v:llä henkiahtaalle ja samalla vauvaki otettiin seurantaan.
Lääkäri meinas että 5 ja 6 päivä oisivat vaikeimmat ja huomenna on lopuilla viides sairastamis päivä.