[QUOTE="vieras";28196831]RS-viruksessa limaa kertyy niin paljon hengitysteihin ja nieluun, että syöminen todennäköisesti on hankalaa tämän(kin) asian takia. Omat lapset ovat sairastaneet ko. viruksen ja se on tauti, joka saattaa viedä lapsen melko huonoon kuntoon. Ja mikä kurjinta, tauti saattaa kestää pitkään.
Itse seuraisin tiiviisti lapsen hengitystä. Kuumetta ja särkyä pitää lievittää särkylääkkeillä ja yrittää tarjota syötävää ja juotavaa vähän väliä. Ketään ei voi pakottaa syömään tai juomaan ja se tekee sairaan lapsen hoitamisesta rankkaa.
"napsulle" vielä sen verran, että tuo ruokamäärä on jo kohtuullinen. Eihän se tietystikään ole sama kuin terveenä päivänä, mutta parempi kuin ei mitään. Noissa soseissa on hirmuinen määrä vettä, joten nestettäkin on lapsesi onnistunut ruuan yhteydessä saamaan. Itse yrittäisin imettää mahdollisimman usein, myös yöllä. Vaikka lapsi ei söisi rintamaitoakaan normaaliin tapaan, kaikki alasmenevä on kuitenkin plussaa. Tsemppiä![/QUOTE]
KIITOS! Mä tein jo jääkaapin oveen paperin, mihin oon laittanu ylös mitatut kuumeet, sekä annetut lääkkeet ja klo ajat. En muuten pysy kärryillä et mitä oon kellekki antanu ja milloin. Sairaana on siis neljä lasta joista vanhin on 5v. Aamulla vien kaikki näytille. Vauva mua huolettaa eniten, en usko et kellään mitään hätää on, mut tuo tän viikkoinen kahdenyön sairaalakeikka sai mut varovaiseksi. Meni 3v:llä henkiahtaalle ja samalla vauvaki otettiin seurantaan.
Lääkäri meinas että 5 ja 6 päivä oisivat vaikeimmat ja huomenna on lopuilla viides sairastamis päivä.