Rotarix-rokote

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Te ketkä ootte ottanu tuon rotavirus-rokotteen ennen heinäkuuta syntyneille vauvoille (kun ei kuulu rokotusohjelmaan) niin ootteko saanu tai hakenu Kelalta tai jostain siitä korvausta ? On meinaan aika suuri summa toi 160 e.. Ja jos ootte saanu siitä korvausta, niin miten sitä haetaan? Oon vähän ummikko näissä asioissa :)
 
Meillä ayntyi vauva juhannuksena, eikä siis saada ilmaiseksi. Meillä tuo tosin ei ole edes rokote, vaan suuhun annettava ampulli, joka annetaan kolmesti. Ja yksi maksaa 60 e, eli yht. 180 e, eikä korvauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei saa korvauksia mistään:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
meillä se on ilmainen


niin koska oletettaavasti vauvasi on syntynyt heinäkuun 1. pvn jälkeen! sitä ennen syntyneille on maksullinen jos sen haluaa..

miten ilmainen?kuuluuko vauva johonkin riskiryhmään vai osallistuitteko johonkin kokeiluun?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miten ilmainen?kuuluuko vauva johonkin riskiryhmään vai osallistuitteko johonkin kokeiluun?

Rotavirusrokote kuuluu nyt yleiseen rokotusohjelmaan, joten kaikki 1.7.09 jälkeen syntyneet vauvat saa sen ilmaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miten ilmainen?kuuluuko vauva johonkin riskiryhmään vai osallistuitteko johonkin kokeiluun?

Rotavirusrokote kuuluu nyt yleiseen rokotusohjelmaan, joten kaikki 1.7.09 jälkeen syntyneet vauvat saa sen ilmaiseksi.

hih mulla ois ollu la 3.7 mut pikkunen päätti syntyä aiemmin=)eli ite pitää rokote maksaa...no samapa tuo jos siittä avun saa=)
 

Yhteistyössä