röntgenhoitaja ei aluksi voinut pitää sylissä meidän tyttöä...

KullanMurutx4

Aktiivinen jäsen
27.05.2004
10 344
0
36
siis käytiin 2v. tytön kaa tänää käden rtg:ssä.
no eihä se yksin suostunut siinä penkissä istuun ja minä en taas voinut pitää tytöä sylissä ku olen raskaana.
se hoitsu sitten et voidaanko tulla joku toinen päivä uudelleen et tyttö tulis vaikka isän kans tms. :/
sanoin että menee liian vaikeeksi tää yhen käden kuvaus ja mies ei voi tulla huomena eikä ylihuomena ku on reissussa.
sanoin että eikö se kuulu teidän tehtäviin ni ei kuulema kuulu :o :headwall:
he kuulemma auttavat muutenkin niin paljon vanhuksia ja saavat muutenkin niin paljon ylimäärästä säteilyä!!
miksi sitten ovat lähteneet tuohon ammattiin prkl |O

me sit mentii siihe käytävälle odottaan et se kysyy joltai et josko joku tulis pitää tyttöä sylissä hetken ja kohta se sitten tuli ja sanoi et "tämän kerran pidän sylissä" :o :/
minusta jotenki todella outoa!!

no kuvat saatiin otettua mutta jäipä paska maku sieltä suuhun!! :/

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En mäkään altistaisi itseäni säteilylle.

Anteeksi vaan, mutta en. Äitinä kyllä, röntgenhoitajana en.

mutta eikö niillä ole sitä varten ne helevetin liivit ja kaikki?

röntgenhoitajana voin sinulle kertoa, että vaikka on liivit, niin ei ne anna täyttä suojaa siihen, että voi päivät pitkät olla säteilyssä. Aika monessa paikassa, jossa kuvataan lapsia, on myös lastenhoitajat, jotka voivat olla kuvissa kiinnipitäjinä. Röntgenhoitajan joutuu käymään aika paljon myös osaston ulkopuolisissa kuvauksissa, joissa altistuu säteilylle, joten en ihmettele että sinulta kysyttiin mahdollisuutta tulla toisella kertaa, jos tyttösi ranteen kuvaus ei ollut sen päivän asia.

Ne ovat kyllä pääasiassa potilaita varten, säteilysuojat siis :)

Henkilökunnan ei ole pakko altistaa itseään säteilylle. Saa, jos haluaa, mutta siitä pitää ilmoittaa (potilastietoihin tulee kiinnipitäjän nimi), henkilökunnalla on dosimetri joka mittaa säteilyannosta ja niille on rajat jotka eivät saa ylittyä, jne.

Monet vanhemmat röntgenhoitajat eivät ole asian kanssa niin tarkkoja (sen oon huomannut) mutta nuorempien on ihan fiksuakin välttää turhaa säteilyä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Miksi joidenkin pitäs altistua sun penskas takia..ja raskaus ei oo syy ettei voi röntgenissä käydä.

no niin se mulle sanoi et en voi pitää sylissä raskauden takia!
ja meillä ei oo penskoja ku lapsia,penska! ;)

Raskaana ollessa ei saa altistua säteilylle, eli ap ei olisi voinut olla kiinnipitäjänä ko. kuvauksessa.

Ne ovat kyllä pääasiassa potilaita varten, säteilysuojat siis :)

Henkilökunnan ei ole pakko altistaa itseään säteilylle. Saa, jos haluaa, mutta siitä pitää ilmoittaa (potilastietoihin tulee kiinnipitäjän nimi), henkilökunnalla on dosimetri joka mittaa säteilyannosta ja niille on rajat jotka eivät saa ylittyä, jne.

Monet vanhemmat röntgenhoitajat eivät ole asian kanssa niin tarkkoja (sen oon huomannut) mutta nuorempien on ihan fiksuakin välttää turhaa säteilyä.

no tää hoitsu nimenomaan oli vanhempaa sorttia :/

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
No hyvä tavaton, onhan niitä lyijyliivejä ollu vaikka kuinka kauan olemassa.

no sellasen se hoitsu sit puki päällesä mut olin aika yllättyny et vanhuksia autetaan mut lapsia ei!

Lapset ovat huoltajansa vastuulla, vanhuksilla ei ole välttämättä ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Lapset ovat huoltajansa vastuulla, vanhuksilla ei ole välttämättä ketään.

Juuh.
Ja vuodeosastolta keuhkokuume-epäilyn takia tai sydämentahdistimen asennuksen takia tuleva vanhus ei voi odottaa, parivuotias käsipotilas yleensä voi.

En mäkään altistaisi itseäni säteilylle.

Anteeksi vaan, mutta en. Äitinä kyllä, röntgenhoitajana en.

peesi tälle. Musta on röyhkeää vaatia edes tuollaista. työtään se vaan tekee. Jonkun käden takia siis ihan tyhmää tuollasista vaatia, se on isän velvollisuus tai äidin.
toiselta vaaditaan oman terveyden vaarantamista ap:n kakrun takia, mutta mies ei voi ottaa takkiin rahallisesti, jos ap itse ei halua.

Apn mielestä siis röntgenhoitaja ammatinvalinnallaan on tuomittu ylimääräiseen säteilyannokseen?

ei se niin mene, tietysti he välttävät säteilyä viimeiseen asti.

Ennen vanhaan ei vältelty --> kaverin isoäiti kuoli nuorena syöpään kun oli ollut röntgenhoitaja.

:(

No olisko ollut fiksua sopia alun perin niin, että joku muu menee röntgeniin tytön kanssa, kun itse olet kerran raskaana? Ei ne röntgenhoitajat ihan oikeasti voi sitä säteilyä moneen kertaan päivässä ottaa.

Ne rongen-hoitajat ihan oikeasti altistuu sille säteilylle joka päivä, monta kertaa ja työohjeisiin varmana kuuluu se, että niiden pitää aina suojautua niiltä säteiltä. Aika tyhmää alkaa vaatia sitä hoitajaa altistumaan niille säteille, varsinkaan, jos miehen reissut on noin tärkeitä. Kuitenkin kyseessä oli teidän lapsi ja asian pitäs olla tärkeä TEILLE.

Ja aika törkeetä, jos sulle jäi paska maku suuhun, vaikka röntgenhoitaja oli niin kiltti, että otti lapsen syliinsä, vaikka hänen ei kuuluisi altistaa itseään yhtään sille säteilylle.

Yhteistyössä