Rollolainen...tohditko kertoa muutaman sanan sun säästämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Lissu";22126917]Kylkeä myydään ainakin valmiina viipaleina :p ja lapaa/etuselkää mä toisinaan laitan uunilihaksi sinappikuorrutuksella. Kyllähän niitäkin myynnissä on. Luulisin myös että niitä löytyy sika-nautajauhelihapaketista.[/QUOTE]
Mä kiersin Citymarketin lihaosaston läpi eikä ollut sen paremmin valmiiksi pakattuna kuin lihatiskissäkään naudan lapaa tai etuselkää. Enkä kyllä huomannut vastaavaa sianlihaakaan. Mut joo, luultavasti menee nuo ruhonosat pitkälti jauhelihaan.

[QUOTE="Lissu";22126917]Kylkeä myydään ainakin valmiina viipaleina :p ja lapaa/etuselkää mä toisinaan laitan uunilihaksi sinappikuorrutuksella. Kyllähän niitäkin myynnissä on. Luulisin myös että niitä löytyy sika-nautajauhelihapaketista.[/QUOTE]

Tarkoitat varmaan sian kylkeä. Naudan kylkeä en muista kaupassa nähneeni ja tuskin sitä juuri kukaan ostais kun ei siitä voi juuri muuta tehdä kuin keittoa.

mut mä en käy lidlssä, kun joutuisin KUITENKIN käymään sit vielä prismassa, lidlssä ei ole edelleenkään kaikkia tuotteita mitä me ostetaan. se vasta tyhmää on MONESSA kaupassa juosta

No jos kaikki kaupat ei lähekkän niin toki sitten on tyhmää :/
Meillä kaikki kaupat on suht vierekkäin joten on tyhmää taas olla parkeeramatta autoa yhden kaupan pihaan ja olla juoksematta niihin muihin viereisiinkin kauppoihin,
siis kävellen ;)

Ja anteeksi mitä tuohon maito episodiin tulee niin olen noin vajaa 3 vuotta palstaillut silloin tällöin, joten nopeasti sinulla 10vuotta menee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22126969:
Mä kiersin Citymarketin lihaosaston läpi eikä ollut sen paremmin valmiiksi pakattuna kuin lihatiskissäkään naudan lapaa tai etuselkää. Enkä kyllä huomannut vastaavaa sianlihaakaan. Mut joo, luultavasti menee nuo ruhonosat pitkälti jauhelihaan.

uunilihan nimellä on ainakin atrialla hyvää läskistä etu-osan lihaa esim. kukkoon. mutta mä ostan mieluumin pakkaamattomia kun niitä täällä itä-rajalla on hyvin (edullisesti) tarjolla. tokmannikin myy aina possun etu varttia 2,99kilo, siitä saa vaikka mihin ruokaan lihaa ja sylttytarpeet viel mummolle! :)

Tuo kirpputorikysymys on kyllä mielenkiintoinen. Oma äitini taivasteli taannoin, miten kehtaan ostaa lapsellekin tavaraa kirppikseltä. Vaatteita ja sitterin olen ostanut. Mutsin mielestä kirpparilta ostaminen tarkoittaa vain ja ainoastaan, ettei ole varaa ostaa muualta. Minä taas liputan ekologisuuden puolesta, olisin kyllä voinut rahan puolesta ostaa sitterini vauvatarvikeliikkeestäkin. Mutta miksi?

No jos kaikki kaupat ei lähekkän niin toki sitten on tyhmää :/
Meillä kaikki kaupat on suht vierekkäin joten on tyhmää taas olla parkeeramatta autoa yhden kaupan pihaan ja olla juoksematta niihin muihin viereisiinkin kauppoihin,
siis kävellen ;)

Ja anteeksi mitä tuohon maito episodiin tulee niin olen noin vajaa 3 vuotta palstaillut silloin tällöin, joten nopeasti sinulla 10vuotta menee ;)

Minäkin muistan tämän ja oon palstaillut vaan pari vuotta.. Jäi mieleen, jos tää on se sama ketju missä pohdittiin sitä tuleeko maidosta rasvatonta ku siihen lisää vettä.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22127343:
puolesta kilosta jauhelihaa saadaan sekä kasti että keitto koko perheelle

Riippuu paljolti minkä kokoiselle perheelle.
Meillä 5 henkeä ja 800g menee jauhista per ateria, ainakin kastikkeessa. Pieni tippa siitä jää ylitse, ei edes kahdelle muksulle välttis enää riitä. Yleensä syön seuraavana päivänä sen jämän itse.
Eikä meillä ole kastike täynnä pelkkää lihaa, meillä vaan ilmeiseti muksuilla hyvä ruokahalu (ei kuitenkaan pyöreitä muksuja) ja meillä saa syödä niin paljon kuin haluaa.

Löytyy myös lisukkeet ruokiin.

[QUOTE="sondersson";22127489]Tuolla vähärasvaisuudella ei kyllä säästä yhtikäs mitään. Kun saa reippaasti rasvaa, ei tarvii syödä niin paljoa.[/QUOTE]

höpöp höpö. ei meidän tarvitse syödä jättiannoksia. Me syömme vähärasvaista sen takia kun perheessä on sepelvatimotautinen, jonka on vältettävä kovia eläinrasvoja

Onko teille väliä, mistä maasta ruoka tulee? Pihvit ostan lähes aina ulkolaisina, hintaero suomalaisiin on iso ja muulle perheelle on ihan sama onko ruoka peräisin Saksasta vai Suomesta.

höpöp höpö. ei meidän tarvitse syödä jättiannoksia. Me syömme vähärasvaista sen takia kun perheessä on sepelvatimotautinen, jonka on vältettävä kovia eläinrasvoja

Kyllä mun ainakin tarvii syödä aika paljon että saan vatsani täyteen, enkä edes tosiaankaan ole iso. Kun lisään ruokaan reippaasti rasvaa, annoskoko pienenee huomattavasti. Rasvojahan on muitakin, ku kovat eläinrasvat. Ja et ole vissiin huomannut viime aikaista rasvakeskustelua? Ne ei ole lainkaan niin vaarallisia ku mitä on uskoteltu.

lisäksi kun käy kerjäämässä seurakunnalta ruokaa säästää pitkän pennin. yksi 100g karkkipussi kelpaa lapsille jaettavaksi ja ovet onnellisia.
vastapainona voi ostella pleikkapelejä,kalliita astiastoja joita käyttää kerran vuodessa ja kaikille kerralla uudet polkupyörät

Yhteistyössä