Röyhtäily raskausoireena??

• Viestiketjun aloittaja toiveita elättelen.. :)
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="vieras";22658068]Tämä mullekin tuli mieleen. Kannattaa siis miettiä mitä on syönyt. Voi olla, että raskausaikana närästää sellaiset ruuat, mistä tavallisesti ei aiheudu mitään. Paprika ja omena nyt aikakin on yleisin närästyksen aiheuttajia. Ja mua röyhytäyttää aina, kun olen juonut jotain hiilihapollista juomaa.[/QUOTE]

Kahvia olen juonut kuten ennenkin mutta en mielestäni muuta närästävää ruokaa.

Mulla oli :)
Oireet ensimmäisessä raskaudessa pari päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa oli röyhtäily, alaselkä kipu ja olin tosi pirteä. Kaikilla ei tosiaan ole ne perus väsymys, palelu, pahaolo oireet.

"vieras"
[QUOTE="a p";22658045]Yritän muistaa tulla kertomaan :) Jotenkin olen aika varma raskaudesta mutta saas nähä![/QUOTE]

tuo "varma" tunne raskaudesta on luultavasti röyhtäilyäkin varmempi merkki. Minä ainakin olen selvästi tiennyt olevani joka kerta raskaana vaikkei olisi ollut mitään valtakunnan oireitakaan vielä.
Toivottavasti on tärpännyt!

ok
[QUOTE="vieras";22658696]Mut eikös pitkissä kierroissa mene niin, että ovulaatio tapahtuu myöhemmin mutta tuo n. 14 vrk ovulaatiosta menkkoihin on aina vakio kierron pituudesta tai lyhyydestä riippuen..?[/QUOTE]
Tai yleensä 10-16 päivää ovulaatiosta menkkoihin. Mutta tuskin 3 viikkoa, kuten ap meinasi.

"a p"
Noniin, tein testin aamulla mutta vielä ainakin näytti negaa.

Yksi kysymys siihen liittyen:
Jos kerran röyhtäilyn pitäisi johtua raskaushormoneista, niin eikö hormoneiden pitäisi näkyä testissäkin, vai voiko hormonin määrä olla sellainen että aiheuttaa närästystä mutta ei ihan näy vielä testissä? Menkathan alkaisivat aikaisintaan viikon päästä vasta.

Testistä huolimatta luulen että olen raskaana, nyt on vähän höh-olo : /

[QUOTE="a p";22662874]Mistä se sitten johtuu? Mielestäni luinkin jostain (keskustelusta) eilen että johtuu hormoneista...[/QUOTE]

No moni muukin asia sitä voi aiheuttaa.

Tarkoitus ei ole lannistaa, tee uusi testi jonkin ajan kuluttua.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22662885:
No moni muukin asia sitä voi aiheuttaa.

Tarkoitus ei ole lannistaa, tee uusi testi jonkin ajan kuluttua.
Joo teen kyllä :) Jos malttaisi odottaa vaikka sunnuntaille tai maanantaille asti ja silloin testaisi.

[QUOTE="a p";22662893]Joo teen kyllä :) Jos malttaisi odottaa vaikka sunnuntaille tai maanantaille asti ja silloin testaisi.[/QUOTE]

Malta malta. Oikeasti. Turha sitä rahaa on testeihin paasata eurotolkulla.
Onhan se yhtä tuskaa odotella, mutta tuskaa se on testailla monasti ja pähkäillä tulosta että onko vaiko eikö.

"a p"
[QUOTE="hmm";22662995]Oliskohan piereskelykin sit raskausoire... Olet ap huvittava.[/QUOTE]

Joo kyllä kuulemma ilmavaivatkin ovat joillain raskausoireena =) Kerro sitten miksi olen röyhtäillyt monta päivää vaikken yleensä röyhtäile ollenkaan?

"odottaja"
Rv 7+4 menossa, kolmatta lasta odottelen. N.viikko sitten alkoi armoton röyhtäily, pahoinvointi pahentunut varsinkin iltaisin. Väsymys piinaa.
Itselläni ovulaatio tapahtui yllättäen kp.6, josta tulinkin raskaaksi. Kierrot olleet mitä sattuu, joten ov.ajankohdasta ei ole ollut mitään käsitystä. Näin minulla.

[QUOTE="vieras";22658681]tuo "varma" tunne raskaudesta on luultavasti röyhtäilyäkin varmempi merkki. Minä ainakin olen selvästi tiennyt olevani joka kerta raskaana vaikkei olisi ollut mitään valtakunnan oireitakaan vielä. [/QUOTE]

No nää 'oireiden kuulostelijathan' on joka kierrossa ihan varmoja että nyt ovat raskaana kun kutittaa korvaa, röyhtäyttää, tuntuu nippailuja mahassa jne... Ja ap kirjoitti että
en ole kehitellyt oireita enää aikoihin kun aina sai pettyä
.. Mitä muuta tää oireiden kuulostelu on ku just sitä ittiään :D

"a p"
No nää 'oireiden kuulostelijathan' on joka kierrossa ihan varmoja että nyt ovat raskaana kun kutittaa korvaa, röyhtäyttää, tuntuu nippailuja mahassa jne... Ja ap kirjoitti että .. Mitä muuta tää oireiden kuulostelu on ku just sitä ittiään :D
Mikä siinä on kun pitää yleistää? Myönnän että kun alettiin yrittämään vauvaa, kuulostelin oireita ja tein testejä ym. Mutta kun joka kerta tuli pettymys, lopetin testailunkin enkä ole kiinnittänyt huomiota kaikkiin oireisiin. Kerran tätä ennen olen ollut varma raskaudesta mutta silloin olin väärässä.
Mutta joku fysiologinen syyhän täytyy olla siihen että 25 vuoteen en ole röyhtäillyt mutta nyt yhtäkkiä on alkanut. Vai luuletko tosissaan että kuvittelen röyhtäilytkin?

Pitäisi jättää tuollaiset kommentit omaan arvoonsa mutta ärsyttää kun pitää luokitella ihmiset yhden asian perusteella.

"vieras"
[QUOTE="a p";22671926]Mikä siinä on kun pitää yleistää? Myönnän että kun alettiin yrittämään vauvaa, kuulostelin oireita ja tein testejä ym. Mutta kun joka kerta tuli pettymys, lopetin testailunkin enkä ole kiinnittänyt huomiota kaikkiin oireisiin. Kerran tätä ennen olen ollut varma raskaudesta mutta silloin olin väärässä.
Mutta joku fysiologinen syyhän täytyy olla siihen että 25 vuoteen en ole röyhtäillyt mutta nyt yhtäkkiä on alkanut. Vai luuletko tosissaan että kuvittelen röyhtäilytkin?

Pitäisi jättää tuollaiset kommentit omaan arvoonsa mutta ärsyttää kun pitää luokitella ihmiset yhden asian perusteella.[/QUOTE]

Ihmismieli on outo ja pelkän mielikuvituksen avulla voi kehittää itselleen fyysisiä oireita, siksi röyhtäilet.

"a p"
[QUOTE="vieras";22671952]Ihmismieli on outo ja pelkän mielikuvituksen avulla voi kehittää itselleen fyysisiä oireita, siksi röyhtäilet.[/QUOTE]

MINÄ TIEDÄN SEN että fyysisiä oireita voi kehittää! Mutta kuten sanoin niin olen lopettanut sen! Itse asiassa ehdin röyhtäillä 3 päivää ennen kuin tajusin edes miettiä että se voisi johtua raskaudesta. Suututtaa kun minua pidetään tyhmänä, tiedän itse että tyhmä en ole.

"vieras"
[QUOTE="a p";22671994]MINÄ TIEDÄN SEN että fyysisiä oireita voi kehittää! Mutta kuten sanoin niin olen lopettanut sen! Itse asiassa ehdin röyhtäillä 3 päivää ennen kuin tajusin edes miettiä että se voisi johtua raskaudesta. Suututtaa kun minua pidetään tyhmänä, tiedän itse että tyhmä en ole.[/QUOTE]

Ei sitä noin vain voi lopettaa :) Eikä kukaan pidä tyhmänä, estetään vaan liika pettyminen kun et elättele turhia toiveita.

Yhteistyössä