Röyhtäily raskausoireena??

• Viestiketjun aloittaja toiveita elättelen.. :)
  • Ensimmäinen viesti
Ekat raskausoireet mulla tuli välittömästi kiinnittymisen jälkeen. Arat tissit. Ne on ollu muissaki kierroissa arat, mutta normaalisti alkaa tasan viikko oviksesta, raskautumiskierrossa alkoi pari päivää aikasemmin. Sillon nousi "epäilyt" jo melkosen paljon, olin melkeen varma. :) Ja välittömästi oviksen jälkeen oli jotenki semmone tunne että nyt vois ollaki... Tietty aikasemmissaki kierroissa oli toiveita ja odotuksia, mutta se tunne oli silti vähä erilainen, jotenki luottavaisempi.
Vaistoon kannattaa luottaa. :)

"a p"
[QUOTE="vieras";22672615]Tutkitko sä jokaista kehosi muutosta noin ja syynäät heti että mikähän voi olla, kun tänään on lähtenyt harjatessa 32 hiusta kun normaalisti lähtee vain 27. Onko kyseessä kaljuuntuminen, päänahka-atopia vai olisinkohan kenties vaikka raskaana.

Kyllä minä keksin röyhtäyttämiselle äkkisiltään taas miljoona muuta selitystä ensin raskautta, no aika utopistista väittää, ettei muuta keksi. Eikä niille aina ole mitään syitäkään, kyllä minuakin pierettää joskus ykskaks vaikken ole syönyt mitään ihmeellistä.

Et varmasti tulekaan raskaaksi tuotamenoa kun pitää jo alkaa röyhtäysten syytäkin alanysoimaan ja hakemalla hakea syitä mistä mikäkin kehon toiminta johtuu.

Kannattaisiko ottaa rennosti ja tehdä jotain mukavaa, voisi se tärppikin nopeammin käydä.[/QUOTE]

Ei mene perille ei, huooh. Jos 25 röyhtäilemättömän vuoden jälkeen alkaa röyhtäillä kokoajan yhtäkkiä, niin se on eri asia kuin että jos lähtee 5 hiusta päästä.

Kiitos huolestasi, otan erittäin rennosti tämän yrittämisen, siksi en ole testaillut liiemmin ovista enkä raskautta =)

ok
[QUOTE="a p";22672624]22/34 mutta tuo 34 voi heittää.[/QUOTE]
Ok, no ennemmin kannattaa miettiä tuntuuko kiinnittymisoireita tuossa vaiheessa. Mutta hei onnea, ehkä oletkin raskaana, mutta lyön vetoa että röyhtäily tuossa vaiheessa on sattumaa (sulla ja muilla). Eli vaikka joku sanoo että joo mun raskaus alkoi röyhtäisystä, se ei ole minkään maailman todiste että se on raskausoire.

"vieras"
[QUOTE="a p";22672655]Ei mene perille ei, huooh. Jos 25 röyhtäilemättömän vuoden jälkeen alkaa röyhtäillä kokoajan yhtäkkiä, niin se on eri asia kuin että jos lähtee 5 hiusta päästä.

Kiitos huolestasi, otan erittäin rennosti tämän yrittämisen, siksi en ole testaillut liiemmin ovista enkä raskautta =)[/QUOTE]

Toiset eivät osaa röyhtäillä, mutta kun se saadaan tulemaan, kyllä se sitä sitten irtoaa kun tietää miten. Eli olet nyt vain oppinut sen ja ilma pääsee ulos luonnollisesti koska sitä ei tarvitse enää hautoa ruokatorvessa röyhtäilytaidottomuuden vuoksi.

Kysymys kuuluu onko röyhtäilysi tahatonta vai voitko hallita niitä? Olisin huolissani nimenomaan yhtäkkisestä tahattomasta röyhtäilystä, koska se viittaa sairauteen.

"a p"
[QUOTE="vieras";22672710]Toiset eivät osaa röyhtäillä, mutta kun se saadaan tulemaan, kyllä se sitä sitten irtoaa kun tietää miten. Eli olet nyt vain oppinut sen ja ilma pääsee ulos luonnollisesti koska sitä ei tarvitse enää hautoa ruokatorvessa röyhtäilytaidottomuuden vuoksi.

Kysymys kuuluu onko röyhtäilysi tahatonta vai voitko hallita niitä? Olisin huolissani nimenomaan yhtäkkisestä tahattomasta röyhtäilystä, koska se viittaa sairauteen.[/QUOTE]

Tunnen kyllä röyhtäisyn hetken ennen kuin se tulee mutta en ole koittanut pystynkö pidättelemään. Olen siis joskus röyhtäissyt ihan vähän kun olen esim. juuri juonut limua eli ei se (kai) osaamattomuudesta ole ollut kiinni.

"höh"
[QUOTE="a p";22657634]Mulla pitäisi alkaa menkat 2 viikon päästä, ovulaatiosta on n. viikko aikaa. Toivotaan siis parasta!! :D

(Huomaatteko kuinka sujuvasti sivuutan monet negatiiviset vastaukset kun seasta löytyy yksi sellainen mitä toivoin kuulevani :D )[/QUOTE]

Jos menkkojen PITÄISI alkaa vasta 2 viikon päästä et voi olla vielä raskaana jos ovulaatio ei ole jostain syystä tullut aikaisemmin. Ovulaatio on nimittäin n. 2 viikkoa ennen menkkoja.

"vieras"
[QUOTE="a p";22672740]Tunnen kyllä röyhtäisyn hetken ennen kuin se tulee mutta en ole koittanut pystynkö pidättelemään. Olen siis joskus röyhtäissyt ihan vähän kun olen esim. juuri juonut limua eli ei se (kai) osaamattomuudesta ole ollut kiinni.[/QUOTE]

On se kinni siitä ettei se refleksi pelaa normaalisti , koska ei puoliksi röyhtäisy ole kuitenkaan ihan normaali. Se viittaa vaan siitä että ilmaa tulee väkisinkin ulos vähän kun hiilihappojen jälkeen kovasti lähes kaikki röyhtäytyttää. Hiilihappojen saama röyhtäyksen tunne on niin voimakas, että jos ei silti saa kuin vähän ilmoja ulos purettua, eihän se silloin ole ihan oikein toimitettu.

Minusta vaan vaikuttaa, että olet oppinut röyhtäisemään kunnolla, niin sitä tulee tehtyä , sillä onhan se luonnollista, että saa sen vaivaanvan olon ruokatorvesta ulos, helpotettua sillä kunnon röyhtäyksellä. Mutta se on totta, että on ihmisiä jotka eivät saa koskaan röyhtäistä, minäkin yhden sellaisen tunnen. Hänellä ruokatorvi pitääkin ihme kurinaa sen sijasta :D Mutta kyllä sitä varmaan voi oppia röyhtäisemään joskus.

"a p"
[QUOTE="höh";22672748]Jos menkkojen PITÄISI alkaa vasta 2 viikon päästä et voi olla vielä raskaana jos ovulaatio ei ole jostain syystä tullut aikaisemmin. Ovulaatio on nimittäin n. 2 viikkoa ennen menkkoja.[/QUOTE]

No kuten sanoin, kierto on heitellyt ja se on kerta kerralta lyhentynyt. Viime kierto taisi olla 32 pv kun nyt taas olen laskenut sen 34 pv:n mukaan. Jos kierto tälläkin kertaa lyhenee niin tuosta voinee ainakin pari päivää vähentää lisää jolloin menkkojen alkamispäivä olisikin 1vk 3pv:n päästä.

"a p"
[QUOTE="vieras";22672814]On se kinni siitä ettei se refleksi pelaa normaalisti , koska ei puoliksi röyhtäisy ole kuitenkaan ihan normaali. Se viittaa vaan siitä että ilmaa tulee väkisinkin ulos vähän kun hiilihappojen jälkeen kovasti lähes kaikki röyhtäytyttää. Hiilihappojen saama röyhtäyksen tunne on niin voimakas, että jos ei silti saa kuin vähän ilmoja ulos purettua, eihän se silloin ole ihan oikein toimitettu.

Minusta vaan vaikuttaa, että olet oppinut röyhtäisemään kunnolla, niin sitä tulee tehtyä , sillä onhan se luonnollista, että saa sen vaivaanvan olon ruokatorvesta ulos, helpotettua sillä kunnon röyhtäyksellä. Mutta se on totta, että on ihmisiä jotka eivät saa koskaan röyhtäistä, minäkin yhden sellaisen tunnen. Hänellä ruokatorvi pitääkin ihme kurinaa sen sijasta :D Mutta kyllä sitä varmaan voi oppia röyhtäisemään joskus.[/QUOTE]

Mutta nämä röyhtäilyt ovat nytkin samanlaisia kuin limun juonnin jälkeen, semmoisia pieniä äänettömiä. Mitähän se tarkoittaa? En todella osaa röyhtäistä väkisin kuten jotkut.

"vieras"
Tuttu juttu! Joka kuukausi toivon raskautta, syön paljon ja loppukierrosta maha pömpöllään ja närästää ja röyhtelyttää. :D Saattaa olla joskus pahoinvointiakin mässäilystä johtuen. Rintojen kipu yms. raskausoireet ihan joka kierrossa!

v
[QUOTE="a p";22672836]No kuten sanoin, kierto on heitellyt ja se on kerta kerralta lyhentynyt. Viime kierto taisi olla 32 pv kun nyt taas olen laskenut sen 34 pv:n mukaan. Jos kierto tälläkin kertaa lyhenee niin tuosta voinee ainakin pari päivää vähentää lisää jolloin menkkojen alkamispäivä olisikin 1vk 3pv:n päästä.[/QUOTE]

Eli luulet saavasi raskausoireita jo ennen kiinnittymistä.. :D Kun jo pari päivää sitten tätä kyselit.

"a p"
[QUOTE="vieras";22672974]Tuttu juttu! Joka kuukausi toivon raskautta, syön paljon ja loppukierrosta maha pömpöllään ja närästää ja röyhtelyttää. :D Saattaa olla joskus pahoinvointiakin mässäilystä johtuen. Rintojen kipu yms. raskausoireet ihan joka kierrossa![/QUOTE]

Minä en syö paljon eikä minua ole muissa kierroissa röyhtäyttänyt eikä ikinä ollut pahoinvointia. Kaikkea oiretta on joka kierroissa mm. rintoihin sattuu, vatsaa vihloo mutta ne johtuvat tulevista menkoista.

"vieras"
[QUOTE="a p";22673198]Minä en syö paljon eikä minua ole muissa kierroissa röyhtäyttänyt eikä ikinä ollut pahoinvointia. Kaikkea oiretta on joka kierroissa mm. rintoihin sattuu, vatsaa vihloo mutta ne johtuvat tulevista menkoista.[/QUOTE]

Joka tapauksessa, kokemusta on myös plussasta testissä, silloin oli r-oireena pyörryttäminen ja nenäverenvuoto, varmimpana se, että lämmöt ovat yli 37.

v
[QUOTE="a p";22673176]Eikö kiinnittyminen tapahdu n. viikko oviksesta? Ja pari päivää sitten oli n. viikko oviksesta. Eli mitä tarkoitat?[/QUOTE]

..ja silti meinaat että menkkojen alkamispäivä olisi 10-14 päivää tästä eteenpäin? Ei ovis tapahdu 3 viikkoa ennen menkkoja.

"a p"
..ja silti meinaat että menkkojen alkamispäivä olisi 10-14 päivää tästä eteenpäin? Ei ovis tapahdu 3 viikkoa ennen menkkoja.
En tiennyt ketjua aloittaessani että menkat tulevat 2 viikkoa oviksesta. Kierron pituuden olen arvioinut aiemman perusteella. Ilmeisesti tämä kierto on n. viikon lyhyempi kuin mitä arvioin koska mielestäni minulla oli ovis vähän yli viikko sitten.

"a p"
[QUOTE="hmm";22673321]Miksi ap noin sitkeästi väität röyhtäilyn olevan raskausoire kun noilla päivillä et vielä oireilisi yhtään millään tavalla?[/QUOTE]

Joillain tulee ensimmäiset oireet viikko oviksen jälkeen ja monet ovat sanoneet että heillä närästys alkoi ennen kuin kuukautiset olivat myöhässä.

"a p"
[QUOTE="vieras";22673243]Joka tapauksessa, kokemusta on myös plussasta testissä, silloin oli r-oireena pyörryttäminen ja nenäverenvuoto, varmimpana se, että lämmöt ovat yli 37.[/QUOTE]

Tästähän varmasti skeptikot riemastuvat mutta tulipa minullakin tällä viikolla vähän verta nenästä ja viikonloppuna olin pitkän aikaa pyörtymäisilläni. En kyllä ajatellut että nuokaan liittyisivät raskauteen. Lämpöä en ole mitannut.

Yhteistyössä