Röyhtäily raskausoireena??

• Viestiketjun aloittaja toiveita elättelen.. :)
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="vieras";22672035]Ei sitä noin vain voi lopettaa :) Eikä kukaan pidä tyhmänä, estetään vaan liika pettyminen kun et elättele turhia toiveita.[/QUOTE]

Ahaa eli luulette että estätte minua pettymästä väittämällä oireita keksimikseni. No, ette onnistu siinä koska petyn joka tapauksessa yhtä paljon. Vaikka nyt mietin voiko tuo olla oire niin en pety enempää kuin muinakaan kertoina. Ja - sori nyt vaan - kyllä sen voi lopettaa. Lopetin sen kun huomasin että pikkuoireet eivät ikinä merkinneet raskautta.

Kukaan ei ole väittänyt sitä keksimiseksi että olet alkanut röyhtäilemään, vaan yrittänyt sanoa että se mahdollisena oireena raskaudesta on melkoisen tuulesta temmattua ja toiveajattelua. Kyllähän moni ikänsä terveenä ollut on sairastunutkin äkillisesti vakavasti, eikä se ole oire raskaudesta :headwall:

"a p"
Kukaan ei ole väittänyt sitä keksimiseksi että olet alkanut röyhtäilemään, vaan yrittänyt sanoa että se mahdollisena oireena raskaudesta on melkoisen tuulesta temmattua ja toiveajattelua. Kyllähän moni ikänsä terveenä ollut on sairastunutkin äkillisesti vakavasti, eikä se ole oire raskaudesta :headwall:
Onhan sanonut! Juuri tuo edellinen väitti että olen itse kehittänyt fyysisiä oireita koska toivon raskautta. Lyö vaan päätä seinään mutta kun kerran vauvaa yritetään niin minusta on todennäköisempää että röyhtäily on oire raskaudesta kuin sairaudesta, varsinkin kun tämä alkoi juuri viikko ovulaatiosta. Voi olla että olen väärässä mutta näköjään aika monilla tuo on ollut raskauden ensimmäinen oire!

"Sara"
No höh, onpa taas tullut töykeitä vastauksia... :(

Mulla on yhdessä raskaudessa närästys ollut ensimmäisiä raskausoireita, enkä todellakaan ollut sitä kehitellyt päästäni, kun en ehtinyt varsinaisesti edes odottaa raskautta. Ihme lynkkaamista täällä!

Eihän tietenkään se röyhtäily raskautta välttämättä tarkoita, mutta eiköhän ap sen tajua ilman viisastelijoitakin.

"a p"
[QUOTE="Sara";22672361]No höh, onpa taas tullut töykeitä vastauksia... :(

Mulla on yhdessä raskaudessa närästys ollut ensimmäisiä raskausoireita, enkä todellakaan ollut sitä kehitellyt päästäni, kun en ehtinyt varsinaisesti edes odottaa raskautta. Ihme lynkkaamista täällä!

Eihän tietenkään se röyhtäily raskautta välttämättä tarkoita, mutta eiköhän ap sen tajua ilman viisastelijoitakin.[/QUOTE]

Kiitos! :) Missä vaiheessa sinulla alkoi närästys?

"vieras"
[QUOTE="a p";22672353]Onhan sanonut! Juuri tuo edellinen väitti että olen itse kehittänyt fyysisiä oireita koska toivon raskautta. Lyö vaan päätä seinään mutta kun kerran vauvaa yritetään niin minusta on todennäköisempää että röyhtäily on oire raskaudesta kuin sairaudesta, varsinkin kun tämä alkoi juuri viikko ovulaatiosta. Voi olla että olen väärässä mutta näköjään aika monilla tuo on ollut raskauden ensimmäinen oire![/QUOTE]

No ei todellakaan röyhtäily ole raskaus oire, lue vaikka perhesuunnittelun kotisivuilta nuo raskausoireet.

Mulla oli joskus rv 8-12 tienoilla iltaisin nukkuun mennessä semmosta painetta nii että röyhtäilytti sitte, oli vähä pakkoki koittaa puristaa sitä röyhtäystä jos ei muuten tullu. Närästykseen liittyvää polttelua ei ollu, ainoastaan tuo paine ylämahalla.
Koskaan aiemmin ei ole tuollaista ollut, joten raskausoire se oli. :) Ja tiedän yhen muunki jolla on ollu röyhtäilyä suunnilleen samoilla viikoilla.

"a p"
No jos sä oot niin varma siitä raskaudesta niin mitä ihmettä sä täällä enää kyselet varmistuksia asialle :D
Halusin kysellä kuinka yleistä se on, koska netissä ei löytynyt suoraan keskustelua aiheesta. Jos täällä olisi käynyt ilmi että kellään se ei ole ollut oireena niin en elättelisi toiveita raskaudesta röyhtäilyn perusteella. Ja ei, en ole varma raskaudesta vaan olen vain luottavaisemmin mielin kuin muissa kierroissa, on sellainen tunne että olisin. Mutta turha sinulle on vastata kun et osaa lukea.

"Sara"
[QUOTE="vieras";22672413]No ei todellakaan röyhtäily ole raskaus oire, lue vaikka perhesuunnittelun kotisivuilta nuo raskausoireet.[/QUOTE]

No eipä siellä lukenut esim. repäisykipujakaan ja se on ollut mulla ja monilla muillakin myös raskausoireena.

"vieras"
Okei, olet raskaana kun kerran röyhtäilet. Soita heti neuvolaan ja varaa aika, kerro toi röyhtäily ja että plussaat ensi viikolla!
Niinpä ja mitä sitä enää edes tesdtaamaan, varma juttuhan se nyt on että raskaana hän on kun kerran on kolme päivää röyhtäillyt poikkeuksellisesti.

Suoraan vaan neuvolaan soitto, että on raskaana ilman sen kummempia selittelyjä. Voi alkaa sitten käydä vastaanotolla suoraan raskausajan tutkimuksissa mahdollisimman pian :)

ok
Mulla oli joskus rv 8-12 tienoilla iltaisin nukkuun mennessä semmosta painetta nii että röyhtäilytti sitte, oli vähä pakkoki koittaa puristaa sitä röyhtäystä jos ei muuten tullu. Närästykseen liittyvää polttelua ei ollu, ainoastaan tuo paine ylämahalla.
Koskaan aiemmin ei ole tuollaista ollut, joten raskausoire se oli. :) Ja tiedän yhen muunki jolla on ollu röyhtäilyä suunnilleen samoilla viikoilla.
rv 8-12 on vähän eri asia kuin ap:n itselleen miettimä rv 3.. Ja ap, luepa vähän sitä ovulaation ajankohtaa tarkemmin. Kuinka pitkä kierto sulla on ja monesko kiertopäivä nyt menossa?

"vieras"
[QUOTE="Sara";22672361]No höh, onpa taas tullut töykeitä vastauksia... :(

Eihän tietenkään se röyhtäily raskautta välttämättä tarkoita, mutta eiköhän ap sen tajua ilman viisastelijoitakin.[/QUOTE]

No jos ap on niin varma röyhtäilyn olevan raskausoire, niin mitä peeveliä hän sitä täällä varmistelee, jos joku sanoo ettei todellakaan voi olla mikään oire, niin se on sitten töykeä vastaus... Aina vastaukset ei ole sellaisia kuin itse niiden toivoo olevan...

"a p"
[QUOTE="vieras";22672470]No jos ap on niin varma röyhtäilyn olevan raskausoire, niin mitä peeveliä hän sitä täällä varmistelee, jos joku sanoo ettei todellakaan voi olla mikään oire, niin se on sitten töykeä vastaus... Aina vastaukset ei ole sellaisia kuin itse niiden toivoo olevan...[/QUOTE]

En ole pitänyt töykeinä niitä missä sanotaan että ei ole itsellä ollut oireena. Mutta niitä missä minua syytetään oireen keksimisestä, ne suututtavat. Enkä ole varma että röyhtäily johtuu juuri raskaudesta mutta muutakaan selitystä en keksi.

"Sara"
[QUOTE="vieras";22672470]No jos ap on niin varma röyhtäilyn olevan raskausoire, niin mitä peeveliä hän sitä täällä varmistelee, jos joku sanoo ettei todellakaan voi olla mikään oire, niin se on sitten töykeä vastaus... Aina vastaukset ei ole sellaisia kuin itse niiden toivoo olevan...[/QUOTE]

Ap itse kertoi halunneensa varmistaa, että kuinka yleistä se on ja aika moni täällä on sanonut, että röyhtäily/närästys on ollut raskausoireena. Millä tiedolla sä väität, että se ei missään nimessä voi olla raskauoire?
Miksi täytyy alkaa viisastelemaan vaikka itse on sitä mieltä, että se ei ole raskausoire, tyyliin "soita heti neuvolaan, oot varmasti raskaana"? Asiat pystyy sanomaan ihan nätistikin, jos on halua.

"vieras"
[QUOTE="a p";22672508]Hienosti sivuutit esim. Saran kommentin jonka mukaan hänellä alkoi sama vaiva ennen kuin menkkojen olisi pitänyt tulla =)[/QUOTE]

Ja sä uskot kaikkeen mitä joku keskustelupalstalla kirjoittaa , joku voi ihan sun hyväuskoisen kiusaksi keksiä minkätahansa jutun ja nauttii kun saa sut vielä enemmän pyörälle päästä ja leijumaan. Kannattaisi joskus vähän suodattaa juttuja ja edes yrittää kyetä loogiseen ajatteluun.

ok
[QUOTE="a p";22672508]Hienosti sivuutit esim. Saran kommentin jonka mukaan hänellä alkoi sama vaiva ennen kuin menkkojen olisi pitänyt tulla =)[/QUOTE]

Niin että mikä kiertopäivä sulla on ja kuinka pitkä kierto? Kun sanoit että menkat pitäisi alkaa kahden viikon päästä? =)

"vieras"
[QUOTE="a p";22672531]En ole pitänyt töykeinä niitä missä sanotaan että ei ole itsellä ollut oireena. Mutta niitä missä minua syytetään oireen keksimisestä, ne suututtavat. Enkä ole varma että röyhtäily johtuu juuri raskaudesta mutta muutakaan selitystä en keksi.[/QUOTE]

Tutkitko sä jokaista kehosi muutosta noin ja syynäät heti että mikähän voi olla, kun tänään on lähtenyt harjatessa 32 hiusta kun normaalisti lähtee vain 27. Onko kyseessä kaljuuntuminen, päänahka-atopia vai olisinkohan kenties vaikka raskaana.

Kyllä minä keksin röyhtäyttämiselle äkkisiltään taas miljoona muuta selitystä ensin raskautta, no aika utopistista väittää, ettei muuta keksi. Eikä niille aina ole mitään syitäkään, kyllä minuakin pierettää joskus ykskaks vaikken ole syönyt mitään ihmeellistä.

Et varmasti tulekaan raskaaksi tuotamenoa kun pitää jo alkaa röyhtäysten syytäkin alanysoimaan ja hakemalla hakea syitä mistä mikäkin kehon toiminta johtuu.

Kannattaisiko ottaa rennosti ja tehdä jotain mukavaa, voisi se tärppikin nopeammin käydä.

Yhteistyössä