Ristiisiin kummiksi erityisluvalla...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippoliina

Aktiivinen jäsen
25.01.2005
3 041
0
36
Hausjärvi
Kuinkahan helposti sellainen lupa on mahdollista saada. Siis itsellä sellainen tilanne, että lapsi kastetaan heinäkuussa ja mun pikkuveli pääsee ripille vasta kuukautta myöhemmin. Pikkuveljeni haluaisin kummiksi ehdottomasti.
Mistä sitä lupaa sitten pyydetään?

Mä oon käsittänyt ettei se ole enää mahdollista.
Kummipoikamme kastettiin viime kesäkuussa, äidin veli pääsi ripille elokuussa. Pappi ei hyväksynyt häntä MITENKÄÄN kummiksi.

Mun oma sisko taas pääsi ripille pari kuukautta myöhemmin, kuin esikoiseni kastettiin, hän pääsi kummiksi. Tuosta tosin 8v aikaa..

Mun pikkuveli on mun likan kummi vaikka pääsi ripille vasta ristiäisten jälkeen. Pitää olla papereihin heti merkitä kaksi kummia. Veli oli mukana kasteessa ja sitten myöhemmin laitettiin viralliseksi kummiksi.

Meidän herran kummi pääsi ripille vuosi ristiäisten jälkeen. Ei ollu virallinen kummi ennen konfirmaatiota, sitten sai virallistettua herran kastepapille soittamalla. (eli piti olla ne 2 virallista kummia silloin ristiäisissä tämän lisäksi).

Ja tämä siis tapahtui 2005.

meidän neiti kastettiin maaliskuussa 2001 ja kummitäti pääsi kesäkuussa 2001 ripille, onnistui ihan hyvin. ja minun omakin kummi on aikoinaan päässyt minun kummiksi, vaikka pääsi ripille vasta seuraavana kesänä :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä