Ristiäiset pilalla :( ...hyvin todennäköisesti...

Kai niitä on sitten vaan pakko siirtää.

Saa nähdä miten ihmiset sitten enää pääsee tulemaan, kun ovat nyt tämän päivämäärän mukaan asiat järjestäneet.

Ja se tila tulee olemaan todella iso ongelma, koska tässä kaupungissa on vaan kaksi kirkkoa missä on ns. juhlatila samassa - muissa pitää sitten varata kirkko ja tila erikseen ja siirtyä sinne tilaan sen kirkko-osuuden jälkeen.
Miten tarjoilut ym pystyy laittamaan etukäteen, jos se juhlatila jää tyhjäksi välillä?

Ja kun ne oli jo täynnä pitkälle kevääseen

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Tulee kyllä itku - ei voi mitään :ashamed: :ashamed:
 
vieras
Ymmärrän, että harmittaa. Mut kaikki järjestyy, siirrätte tilaisuutta ja alat heti maanantaina soittelemaan tiloista. Se ei haittaa mitään vaikka ristiäiset pidettäis 4kk lapsen syntymän jälkeen, jos kerran nimen olette jo päättäneet niin ilmoitatte sen etukäteen maistraattiin. Meidänkin vauva oli jo 3kk ristiäisten aikaan eikä kukaan sanonut mitään. Vesirokosta paraneminen varsinkin aikuisiällä kestää viikkoa, siis että iho alkaa olla ok-kunnossa. Sä voit hyvinkin pistää tilaisuuden vaikka kuukauden tai kahden päähän, ei se ole niin tarkkaa ja ne on sentään sun omat hääsi, sun pitää olla onnellinen sinä päivänä eikä murehtia jotain vesirokkonäppylöitä. Ja sua harmittais loppuelämän ne valokuvatkin sieltä jos nyt et siirrä sitä tilaisuutta.
 
ei voi uskoa lukemaansa
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä hoituu:
siis oma ulkonäkö huolettaa? anttilasta ainakin tulee paketti alle viikossa. hyvä vaan jos vauva pitää rokon pienenä eikä vasta isona-jolloin se on paha yleensä-tosi paha.. pane ukko asioille!!!
öö, vesirokko on tuon ikäiselle aina hengenvaarallinen ja vaatii usein sairaalahoitoa. hyvä jos saa sen äidiltään?
 
Mistähän mä keksin isomman kastepuvun? Meillä on tuollainen "perintöpuku" joka on ollut jo mun mummolla aikoinaan :/ Se ei enää mene parin kk päästä päälle, joten tarvitaan sekin uusi ja nehän on ihan älyttömän kalliita?? Olen ymmärtänyt, että jotain 50-100 euroa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Mistähän mä keksin isomman kastepuvun? Meillä on tuollainen "perintöpuku" joka on ollut jo mun mummolla aikoinaan :/ Se ei enää mene parin kk päästä päälle, joten tarvitaan sekin uusi ja nehän on ihan älyttömän kalliita?? Olen ymmärtänyt, että jotain 50-100 euroa?
virkkaa/neulo uusi perintöpuku :) Langat ei maksa paljoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Mistähän mä keksin isomman kastepuvun? Meillä on tuollainen "perintöpuku" joka on ollut jo mun mummolla aikoinaan :/ Se ei enää mene parin kk päästä päälle, joten tarvitaan sekin uusi ja nehän on ihan älyttömän kalliita?? Olen ymmärtänyt, että jotain 50-100 euroa?
virkkaa/neulo uusi perintöpuku :) Langat ei maksa paljoa.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Hei! Mä en osaa edes sukkia kutoa. Vois ehkä ehtiä valmiiksi sitten lapsenlapselle :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Mistähän mä keksin isomman kastepuvun? Meillä on tuollainen "perintöpuku" joka on ollut jo mun mummolla aikoinaan :/ Se ei enää mene parin kk päästä päälle, joten tarvitaan sekin uusi ja nehän on ihan älyttömän kalliita?? Olen ymmärtänyt, että jotain 50-100 euroa?
Mulla on kaksi jättiläispoikaa ja molemmilla perintöpuku on ollut auki takaa, kun ei oo mahtunut kiinni :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Ehkä olen vähän hankala tuon tila-asian suhteen, mutta meille tuollaiset juhlat on todella tärkeitä ja en ole juurikaan valmis tuosta asiasta tinkimään :ashamed: :ashamed: Me on kuitenkin once-in-lifetime-juttuja joten mä en vaan halua tuollaisten juhlien menevän "vähän sinne päin jossain missä sattuu olemaan tilaa" :ashamed: :ashamed:
No jos se on niin tärkeä, niin miksi tila varattiin niin myöhään että oli vain peruutuspaikkoja? :eek: Olisitte varanneet jo aikoja sitten, kyllähän lasketun ajan perusteella voi haarukoida ristiäisaikaa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Mistähän mä keksin isomman kastepuvun? Meillä on tuollainen "perintöpuku" joka on ollut jo mun mummolla aikoinaan :/ Se ei enää mene parin kk päästä päälle, joten tarvitaan sekin uusi ja nehän on ihan älyttömän kalliita?? Olen ymmärtänyt, että jotain 50-100 euroa?
virkkaa/neulo uusi perintöpuku :) Langat ei maksa paljoa.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Hei! Mä en osaa edes sukkia kutoa. Vois ehkä ehtiä valmiiksi sitten lapsenlapselle :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Sorry, enpä tiennyt että olet käsityötumpelo. Ja kaikki sukulaiset ja kaveritkin arvatenkin ovat yhtä tumpeloita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Ehkä olen vähän hankala tuon tila-asian suhteen, mutta meille tuollaiset juhlat on todella tärkeitä ja en ole juurikaan valmis tuosta asiasta tinkimään :ashamed: :ashamed: Me on kuitenkin once-in-lifetime-juttuja joten mä en vaan halua tuollaisten juhlien menevän "vähän sinne päin jossain missä sattuu olemaan tilaa" :ashamed: :ashamed:
No jos se on niin tärkeä, niin miksi tila varattiin niin myöhään että oli vain peruutuspaikkoja? :eek: Olisitte varanneet jo aikoja sitten, kyllähän lasketun ajan perusteella voi haarukoida ristiäisaikaa...
Kahdet ristiäiset tässä kaupungissa pitäneenä OLETIN TYHMÄNÄ, että tiloja on vapaana, kuten muinakin kertoina oli. Olin kuitenkin 5 vko etuajassa.
 
vilpitön
Minäkin siirtäisin once-in-alifetime juhlia siihen saakka kunnes olisi varaa laittaa se reilut 100 euroa tilaa varten. Ei millään phalla, mutta tuntuu hieman erikoiselta, että viikkoa ennen elämän tärkeintä päivää sulla ei ole vaatteita mietittynä...
Valitettavan vaikeaa on löytää kirkko ja juhlapaikka, jotka ovat vapaana piakkoin, lähinurkilla ja päiväaikaan... Ja vielä pitäisi löytää iso kastemekko ja olla varma että aika sopii kaikille. Toivotaan parasta! :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Ehkä olen vähän hankala tuon tila-asian suhteen, mutta meille tuollaiset juhlat on todella tärkeitä ja en ole juurikaan valmis tuosta asiasta tinkimään :ashamed: :ashamed: Me on kuitenkin once-in-lifetime-juttuja joten mä en vaan halua tuollaisten juhlien menevän "vähän sinne päin jossain missä sattuu olemaan tilaa" :ashamed: :ashamed:
No jos se on niin tärkeä, niin miksi tila varattiin niin myöhään että oli vain peruutuspaikkoja? :eek: Olisitte varanneet jo aikoja sitten, kyllähän lasketun ajan perusteella voi haarukoida ristiäisaikaa...
Kahdet ristiäiset tässä kaupungissa pitäneenä OLETIN TYHMÄNÄ, että tiloja on vapaana, kuten muinakin kertoina oli. Olin kuitenkin 5 vko etuajassa.
Sinänsä se ei asiaa muuta, että olet kipeä ja ajankohta ei sovi, mutta aika paksua väittää ettette halua "vähän-sinne-päin" kun tilakin on varattu vasta 5 vkoa etukäteen perustuen OLETUKSEEN ;)

Että jos se noin höveliä kuitenkin on niin joustakaa nyt vähän siitä juhlapaikastakin. Eikö se siunaus ole kuitenkin tärkeämpää kuin se, missä se tapahtuu.

 
Esitin asian ehkä vähän epäselvästi noiden vaatteiden suhteen :ashamed: MULLE on siis katsottuna 3 eri pukua joita oli tarkoitus mennä sovittamaan ensiviikolla tiistaina.

Vauvalle puuttuu mekko, koska tästä kaupungista ei sellaista löydy, mutta muualta kyllä eli sen suhteen uskalsin jättää asian ns. viimehetkelle. Myös pojalle tarvii kauluspaidan, mutta sen saa myös tästä kaupungista.

Ja siis yksi tila oli halvimmillaan sen 100 euroa. Mutta se ei ole enää käytettävissä. Mm. pari jotain seuraintalontapaista oli yli 400 euroa reippaasti pelkkä tila.
Me järjestetään muutenkin nämä juhlat pienellä budjetilla, koska muutenhan me oltais järjestetty ihan kunnon häät erikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmmm:
Missä kaupungissa kirkkoa varataan sillä ajatuksella, että vain yksi tapahtuma päivää kohti?
Kirkkoa PLUS SEN YHDEYDESSÄ OLEVAA JUHLATILAA! Kirkkoa saa varattua vaikka kuinka monta kertaa päivässä, mutta sitä juhlatilaa ei. Eikä mitään niistä juhlatiloista.
Mm. Vanhassa Kirkossa tässä juhlatilassa on sunnuntaisin jotain tilaisuuksia 14-16 eli koko päivä on varattu vaikka tilaisuus kestää vaan pari tuntia. Nopeat siis syövät hitaat tässä tilanteessa ja se joka ehtii ensin niin sen saa - muulla ei väliä.
 
kiki
no jossei mikään kelpaa, niin kannattaa varmaan vaan pitää ne juhlat sitte viikon päästä. itse siirtäisin juhlia suosiolla vaikka myöhemmälle keväälle. ja miksi lapsella pitäis olla kastemekko, voihan sillä olla muuta vaatetta! jossei se siis enää keväämmällä mahdu se perintömekko.
 
kyllä se siitä
Tää ei varmaan auta alottajaa hirveesti, mutta kerron vähän vastaavasta tilanteestani. Mulla oli ylioppilasjuhlieni aikaan solunsalpaajahoidot päällä. No hiuksethan siinä meni muutamaa harvaa suortuvaa vaille kokonaan ja ajattelin etten sen näkösenä halua juhlia. Kuitenkin juhlat pidettiin ja menin sitten valokuvaan vasta hoitojen päätyttyä.
Juhlavieraat ovat läheisiäsi eivätkä varmaan hätkähdä vaikka sulla joku näppy näkyisi. Mulla yo-juhlassa oli niin hyvä tunnelma ja kaikki vilpittömän hyväntahtoisia ja iloisia juhlijoita, etten itse joutanut murehtimaan ulkonäköäni.
Eli olisko se ihan mahdoton ajatus, että pidätte juhlat, meikkaat maholliset jäljet niin hyvin piiloon kuin osaatte ja tarvittaessa vaikka retusoitte mahdollisia kuvia jälkien osalta.
Itse kielsin vierailta kuvaamisen, mutta koulultahan tietenkin joku ehti kuvia ottaa. Ei ne näin jälkikäteen edes haittaa ja tuota tilaisuuttahan mulla ei ollut mahdollista siirtää kun halusin vuosikurssini kanssa juhlia.
Onnellinen päiväsi ei mene välttämättä pilalle jos vähän täydellisyydestä poikkeaa. Ehkä vauvasikin olisi jo saanut näpyt ja rokon jos olisi sen saadakseen.
 
vieras
noin siinä usein käy, kun suunnittelee ja kuvittelee kaiken täydelliseksi. tuleekin jotain joka ei mene niinkuin on suunnitellut ja sitten onkin muka kaikki pilalla. kannattaisko joustaa aina hieman, miettiä että mikä lopulta on tärkeää. ne vähemmän täydelliset bileet saattaakin olla lopulta paljon ihanammat kuin ne "täydelliset" olis olleet.

 
vieras
Kyllä yks tosiasia on se minkä joku tuossa jo mainitsikin, ettet voi vesirokkoisena olla vanhusten ym muiden ihmisten ympärillä. Vanhempi ihminen voi saada vyöruusun, ja muillekin ketkä eivät ole sairastaneet vielä vesirokkoa voi rokko sitten tulla. Ainakinjos joku sattuis vielä olemaan raskaana seolis vaarallistakin. Ja kun asia niin jo nyt tuskastuttaa niin miksi pilata tärkeetä päivää pitämällä se väkisin sairaana. Ristiäisethän tosiaan voit pitää milloin vaan, 2 kk on vain ohjeistus. Itsellä oli aikuisena vesirokko, ja kyllä siinä viikko meni että naama oli kunossa, ja 2 että kaikki näppylät oli poissa...eikä tosiaan puhkeavien näpyyjen kanssa tehny mieli alkaa mitään...että tuskin sinäkään jaksat juhliesi eteen mitään tehdä. Sairastat nyt taudin pois ja sitten uusintamatsi juhlien kanssa...vaikka harmittaahan se varmasti.
 
minä
Itse kysyisin vierailta, että onko heidän joukossaan montaa sellaista joita vesirokko häiritsisi. Jos kaikille ok, että voi saada tartunnan, niin pitäisin juhlat oikeana ajankohtana. Moni varmaan sen jo sairastanut. Sekä riskiryhmäläiset varmana rokotettu.
Sinulta tauti on sitten jo poismenossa. Rupia ehkä vielä.
Vauva jos sinulta taudin saa, niin siinä on kuitenkin itämisaika ja ei ole vielä edes välttämättä puhjennut, jos sitten edes tuleekaan.
Äitisi varmana auttaa sitten ensiviikon ja silti voit vesirokkoisena tehdä kotona valmisteluja.
Soitto vaatekauppoihin ja kerrot tilanteen. Jos sitten saisit kotisovitukseen vaatteita. Vaikka ne jo maksettaisiin ja sitten saisit rahat takaisin, kun ne ei sopivat palautetaan, jos ei muuten sovi kaupoille.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä yks tosiasia on se minkä joku tuossa jo mainitsikin, ettet voi vesirokkoisena olla vanhusten ym muiden ihmisten ympärillä. Vanhempi ihminen voi saada vyöruusun, ja muillekin ketkä eivät ole sairastaneet vielä vesirokkoa voi rokko sitten tulla. Ainakinjos joku sattuis vielä olemaan raskaana seolis vaarallistakin. Ja kun asia niin jo nyt tuskastuttaa niin miksi pilata tärkeetä päivää pitämällä se väkisin sairaana. Ristiäisethän tosiaan voit pitää milloin vaan, 2 kk on vain ohjeistus. Itsellä oli aikuisena vesirokko, ja kyllä siinä viikko meni että naama oli kunossa, ja 2 että kaikki näppylät oli poissa...eikä tosiaan puhkeavien näpyyjen kanssa tehny mieli alkaa mitään...että tuskin sinäkään jaksat juhliesi eteen mitään tehdä. Sairastat nyt taudin pois ja sitten uusintamatsi juhlien kanssa...vaikka harmittaahan se varmasti.
Tauti alkanut jo keskiviikkona, niin laskujen mukaan alkaisi olemaan jo pois 4.4. Tämä viikko kaikista pahinta.
 

Yhteistyössä