Ristiäiset, joissa lasta ei edes saa pitää sylissä?

  • Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
Meillä poika nukahti kesken toimituksen ja heräsi vasta kun kemut olivat ohi. Ei käynyt kenenkään muun kuin isän sylissä. Ei tuossa mun mielestä mitään kummaa ollut, koska jos nukuttaa, niin sitten nukutaan.
 
No höh. Aika hassua. Meillä tyttö oli anopin, appiukon, kolmen kummin, mummin, enon, sukulaisten ja papin sylissä... Koko toimituksen oli SYLIkummin sylissä, niinkuin nimikin sen sanoo. Kuvia räpsittiin ja mäkin tahdoin kuvia joissa likka oli sukulaisten sylissä, teetin niitä sitten joululahjoiksi. Kyllä mä kovasti lahjoistakin kiittelin.

Tyttö nukahti sitten turvakaukaloonsa ja kaukalo oli pöydän päällä minne kaikki pääsi pällistelemään juhlan sankaria. Niin ja syötön (tuttipullosta) hoidin viereisessä huonessa, jonka jälkeen mentiin takaisin muiden seuraan. Mä olin tosi tyytyväinen kun joku muukin piteli lasta välillä, johan sitä oli tullut kaksi kuukautta vain kannettua ympäri asuntoa mahavaivojen takia.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Huoh!

Sitten ihmetellään, miksi lapsi huutaa perään 26 h vuorokaudessa, kun kukaan muu ei sitä osaa sylissä pitää kuin oma äiti.Ette te niitä lapsianne omista!
eipä ne vieraatkaan.. mitä ihmettä. kait nyt vanhemmat on juuri ne jotka saa ja pitääkin päättää missä ja monelta vauva nukkuu..
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Huoh!

Sitten ihmetellään, miksi lapsi huutaa perään 26 h vuorokaudessa, kun kukaan muu ei sitä osaa sylissä pitää kuin oma äiti.Ette te niitä lapsianne omista!
eipä ne vieraatkaan.. mitä ihmettä. kait nyt vanhemmat on juuri ne jotka saa ja pitääkin päättää missä ja monelta vauva nukkuu..
Toiset vaan muuttuu ihan jumalattoman kaikkivoipiksi ja viisaiski, kun se ensimmäinen lapsi on syntynyt. Kuljetaan nokka pystyssä, eikä oteta muita huomioon.
Olisivat pitäneet ristiäiset, jossa ei ole muuta kuin pappi ja vanhemmat jos ihmisiä pelkää ja kukaan ei saa edes vilkaista PirjoTapaniin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Huoh!

Sitten ihmetellään, miksi lapsi huutaa perään 26 h vuorokaudessa, kun kukaan muu ei sitä osaa sylissä pitää kuin oma äiti.Ette te niitä lapsianne omista!
eipä ne vieraatkaan.. mitä ihmettä. kait nyt vanhemmat on juuri ne jotka saa ja pitääkin päättää missä ja monelta vauva nukkuu..
Toiset vaan muuttuu ihan jumalattoman kaikkivoipiksi ja viisaiski, kun se ensimmäinen lapsi on syntynyt. Kuljetaan nokka pystyssä, eikä oteta muita huomioon.
Olisivat pitäneet ristiäiset, jossa ei ole muuta kuin pappi ja vanhemmat jos ihmisiä pelkää ja kukaan ei saa edes vilkaista PirjoTapaniin.
Jotkut ehkä juu. Mä en oo sellasia ihmisiä tavannut. Esikko mullakin kyseessä ja edelleen olen ihan hakusessa ja tasan valmis kokeilemaan muiden vinkkejä jos omat konstit loppuu kesken.

Ja vanha sananlasku pitää paikkaansa: Lapset eivät ole omia, ne on vain lainassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Huoh!

Sitten ihmetellään, miksi lapsi huutaa perään 26 h vuorokaudessa, kun kukaan muu ei sitä osaa sylissä pitää kuin oma äiti.Ette te niitä lapsianne omista!
eipä ne vieraatkaan.. mitä ihmettä. kait nyt vanhemmat on juuri ne jotka saa ja pitääkin päättää missä ja monelta vauva nukkuu..
Toiset vaan muuttuu ihan jumalattoman kaikkivoipiksi ja viisaiski, kun se ensimmäinen lapsi on syntynyt. Kuljetaan nokka pystyssä, eikä oteta muita huomioon.
Olisivat pitäneet ristiäiset, jossa ei ole muuta kuin pappi ja vanhemmat jos ihmisiä pelkää ja kukaan ei saa edes vilkaista PirjoTapaniin.
Pisteellä lapsia nolla? Kaikkeen on yleensä syynsä. Niinkuin meilläkin. Jos lasta väsyttää, niin annetaan vauvan silloin nukkua eikä hämmennetä. Ihme juttu taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Huoh!

Sitten ihmetellään, miksi lapsi huutaa perään 26 h vuorokaudessa, kun kukaan muu ei sitä osaa sylissä pitää kuin oma äiti.Ette te niitä lapsianne omista!
eipä ne vieraatkaan.. mitä ihmettä. kait nyt vanhemmat on juuri ne jotka saa ja pitääkin päättää missä ja monelta vauva nukkuu..
Toiset vaan muuttuu ihan jumalattoman kaikkivoipiksi ja viisaiski, kun se ensimmäinen lapsi on syntynyt. Kuljetaan nokka pystyssä, eikä oteta muita huomioon.
Olisivat pitäneet ristiäiset, jossa ei ole muuta kuin pappi ja vanhemmat jos ihmisiä pelkää ja kukaan ei saa edes vilkaista PirjoTapaniin.
:eek: Jospa se ensimmäinen lapsi vaan on niin ihmeellinen ja tärkeä, että ei aina tule mieleen ajatella, että se serkunkumminkaima haluaa vähän sylitellä? Ihme ongelmia teillä, en saanu pitää vauvaa sylissä :LOL: Sen vauvan vanhemmat siitä päättää, et sinä.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Joyride:
Pisteellä lapsia nolla? Kaikkeen on yleensä syynsä. Niinkuin meilläkin. Jos lasta väsyttää, niin annetaan vauvan silloin nukkua eikä hämmennetä. Ihme juttu taas.
On lapsia. Mutta en omi heitä =). Ehdin kyllä sylitellä sen 364 päivää vuodesta, jos yhtenä päivänä lapsen antaa jonkun muunkin syliin ;). Ei se siitä kulu tai saa traumoja ;).
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Joyride:
Pisteellä lapsia nolla? Kaikkeen on yleensä syynsä. Niinkuin meilläkin. Jos lasta väsyttää, niin annetaan vauvan silloin nukkua eikä hämmennetä. Ihme juttu taas.
On lapsia. Mutta en omi heitä =). Ehdin kyllä sylitellä sen 364 päivää vuodesta, jos yhtenä päivänä lapsen antaa jonkun muunkin syliin ;). Ei se siitä kulu tai saa traumoja ;).
Niin mullakin on jo useampi. Ja ehkä juuri siksi älyänkin, että lapsen mukaan eletään juhlapäivinäkin =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
:eek: Jospa se ensimmäinen lapsi vaan on niin ihmeellinen ja tärkeä, että ei aina tule mieleen ajatella, että se serkunkumminkaima haluaa vähän sylitellä? Ihme ongelmia teillä, en saanu pitää vauvaa sylissä :LOL: Sen vauvan vanhemmat siitä päättää, et sinä.
Varmasti on tärkeä. Kuka sitä on kyseenalaistanut? :O
Miksi tuottaa toisille paha mieli tuuppaamalla päivänsankari heti nimensaannin jälkeen huoneeseen ja varjelemalla sitä "pahoilta" vierailta. Herää kysymys, mitä varten niitä vieraita sitten on edes kutsuttu paikalle.
Ainiin, kuka muuten lahjoja toisi? ;)
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Joyride:
On lapsia. Mutta en omi heitä =). Ehdin kyllä sylitellä sen 364 päivää vuodesta, jos yhtenä päivänä lapsen antaa jonkun muunkin syliin ;). Ei se siitä kulu tai saa traumoja ;).
Niin mullakin on jo useampi. Ja ehkä juuri siksi älyänkin, että lapsen mukaan eletään juhlapäivinäkin =) [/quote]

Useimmiten tuon lapsenehdoilla lässytyksen alle tuupataan mitä vaan. Me myöhsätymme 3 tuntia päivälliskutsuilta, kun MattiSiskoa ei voi herättää kesken unien, eikä sen päiväunia voi siirtää sekuntiakaan.
:whistle:

Uskomattoman itsekkäitä jotkut äidit, sitten jauhetaan miten lapsettomat ovat ajattelemattomia ja kulkevat laput silmillä :LOL:
 
No otat kyllä hassusta asiasta herneen nenään. Ehkäpä äiti halusi ajatella lapsen parasta. Ei kk ikäinen lapsi jaksa sylistä syliin hyppiä jos sitä väsyttää.

Kyllä mää ainakin laitoin lapsen nukkuun aika pian seremonian jälkeen. En halunnut kuunnella sitä palosireeniä, mikä olisi tullut, jos olisin "väkisin" pitänyt lasta hereillä kun on pakko kierrättää muiden syliin. Tulkoon paremmalla ajalla sylitteleen lisää jos haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
:eek: Jospa se ensimmäinen lapsi vaan on niin ihmeellinen ja tärkeä, että ei aina tule mieleen ajatella, että se serkunkumminkaima haluaa vähän sylitellä? Ihme ongelmia teillä, en saanu pitää vauvaa sylissä :LOL: Sen vauvan vanhemmat siitä päättää, et sinä.
Varmasti on tärkeä. Kuka sitä on kyseenalaistanut? :O
Miksi tuottaa toisille paha mieli tuuppaamalla päivänsankari heti nimensaannin jälkeen huoneeseen ja varjelemalla sitä "pahoilta" vierailta. Herää kysymys, mitä varten niitä vieraita sitten on edes kutsuttu paikalle.
Ainiin, kuka muuten lahjoja toisi? ;)
Jospa kyse oli jostain ihan muusta? Jospa ei vanhempien tarkoitus ollut ihan tuo, mitä kirjoitit? Mitä jos vanhemmat ajattelivat että jutellaan nyt vieraiden kanssa, jos vauvalla oli aika menna unten maille tai jotain?
 
Nyt ei ollut kyse päivälliskutsuista vaan lapsen omista juhlista. Mitä mun olis pitänyt tehdä? Nipistellä kun ei muuten älyä herätä? Meillä poika kun nukkuu, niin se kans nukkuu, eikä sitä saa noin vain hereille. Tottahan mua harmitti vieraiden puolesta, mutta kyllä me kaikki kytättiin oven takana, että josko heräis...taidettiin käydä välillä herättelemässäkin, mutta kun ei...
 
En lukenut muiden vastauksia, mut muistan kun me päästiin ekaa kertaa kummeiksi. Lapsi oli miehen suvusta, joten kasteen ajan mä en saanut pitää lasta sylissä, koska en ollut verisukulainen, vaan mies piti. Mua harmitti se silloin tosi paljon, mut eipä tuo enää haittaa... Silloin vaan ajattelin, et kuinka sitten kummiksi kelpasin ollenkaan, kun en edes sylis saanu pitää. :ashamed:
 
ap
Mä en usko, että lapsella on koliikkia jos hän nukkuu rauhallisesti tai hereillä ollessaan katselee silmät pyöreinä maailman menoa. Jotenkin jäi vaan tunne, että vieraat (myös me kummit) oltiin tilaisuudessa välttämätön paha.
Eihän lasta riepotella tarvitse, mutta miksi kiikuttaa heti omaan kammariin kun pää on ehtinyt kastevedestä kuivua?
 
vieras
Minä en antanut vauvaa kenenkään syliin yksissä häissä, olisi noita sylittelijöitä ollut. Sanoin, että ristiäisissä sitten : ) Minä en pidä mitenkään järvevänä vauvan turvallisuuden tunteen kannalta, että hän seilaa kuin pokaali ihmisten syleissä, kaikki kun eivät osaa edes lasta pitää sylissä! Ja joo, ei kukaan lapsiaan omista, mutta ei niitä pidä minään kiertopalkintoinakaan pitää.

Voin kertoo senkin, että alkuun lapsi itki jopa isänsä sylissä, koska isällä oli liian hutera ote, kun opetin karhumaisemman otteen alkoi lapsi viihtyä isänkin sylissä.

Tämmöistä mulla.. En ota kantaa ap:n tapaukseen. Kuitenkin sitä mieltä, että parempi lasta siis VAUVAA on yrittää pumpulissa pitää, pikku hiljaa sitten totuttaa muuhun maailmaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en antanut vauvaa kenenkään syliin yksissä häissä, olisi noita sylittelijöitä ollut. Sanoin, että ristiäisissä sitten : ) Minä en pidä mitenkään järvevänä vauvan turvallisuuden tunteen kannalta, että hän seilaa kuin pokaali ihmisten syleissä, kaikki kun eivät osaa edes lasta pitää sylissä! Ja joo, ei kukaan lapsiaan omista, mutta ei niitä pidä minään kiertopalkintoinakaan pitää.

Voin kertoo senkin, että alkuun lapsi itki jopa isänsä sylissä, koska isällä oli liian hutera ote, kun opetin karhumaisemman otteen alkoi lapsi viihtyä isänkin sylissä.

Tämmöistä mulla.. En ota kantaa ap:n tapaukseen. Kuitenkin sitä mieltä, että parempi lasta siis VAUVAA on yrittää pumpulissa pitää, pikku hiljaa sitten totuttaa muuhun maailmaan.
Hei nämä olivat lapsen ristiäiset!
Lapsen turvallisuus varmasti kovasti järkkyy, jos joku muu (esim. useamman lapsen, kokeneempi äiti) kuin äiti pitää :whistle:
Itse olin tyytyväinen kun joku muukin kanniskeli, mulla oli kyllä muulloinkin aikaa lasta sylittää ja hellitellä. Eipä noille traumoja ole tullut.
 
Gluteus maximus
kummipoikani ristiäiset oli juuri tuollaiset! Äiti piti sylissä koko toimituksen ajan ja sitten poika äkkiä nukkumaan! Isäni sai äkkiä otettua vauvan hetkeksi syliinsä (onneksi sillä kuoli muutaman kuukauden päästä eikä olisi sitäkään iloa saanut kokea) Isoveljeni lapsesta siis kysymys ja sama peli jatkunut ihan koko lapsen elämän ajan. Täyttää nyt 5v ja osaa ONNEKSI sanoa jo äidilleen vastaan joka pitää lasta kuin vauvana! Näitä löytyy.

me ei kummeina olla saatu 5v kertaakaan lasta hoitoon eikä äitini lapsenlastaan. Ja itkien ollaan pyydetty, suunnilleen rukoiltu poikaa luoksemme. enää ei alennuta moiseen, jos ei kelpaa niin ei sitten.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Huoh!

Sitten ihmetellään, miksi lapsi huutaa perään 26 h vuorokaudessa, kun kukaan muu ei sitä osaa sylissä pitää kuin oma äiti.Ette te niitä lapsianne omista!
Ei kun lapset on yhteistä omaisuutta :headwall:
 
Samalla tavalla sairaalassa jo monet pitivät meidän vuorokauden vanhaa tyttöä sylissä. So what? Syli se on siinä missä äidin tai isänkin. Sitäpaitsi niin moni oli innoissaan odottanut tyttöä, on ensimmäinen lapsenlapsi ja kaveripiirin pienokainen. Ihmeellistä jos ei voi edes hetkeksi esim. isovanhemman syliin antaa, joka taatusti on vauvaa pitänyt aiemmin sylissä.
 

Yhteistyössä