Ristiäiset, joissa lasta ei edes saa pitää sylissä?

  • Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oli varmaan, noh selvitetään meidän teinipissis-äidille termi lapsen etu. Lapsen etu on, asia joka ajaa lapsen tervettä kehitystä, se on turvallisuuden tunne tässä tapauksessa. Ei se, että lapsi kiertää mummojen ja marjojen sylissä 3h..
Men oo pissis... Ja miten se vähentäis lapsen etua, jos muutkin saa pitää sylissä, kuin äiti ja isä? Miksei lapsen elämässä saa olla muitakin läheisiä/turvallisia ihmisiä, jotka voivat lasta sylitellä, kuin omat vanhemmat? Miten muiden ihmisten sylittely häiritsee tervettä kehitystä?



 
j2
eli alle 3kk ei tarvitse muita sylejä kuin äidin ja isän. Vanhempien valinta on antaako vauvan "vieraille"kiertoon...itse en näe tätä hyvänä asiana.Vastsyntynythän ei maailmasta sinänsä vielä paljoa ymmärrä, mutta omat turvalliset vanhemmat hän jo osaa hahmottaa.Ristiäis-hälinäkin on lapselle uusi ja ihmeellinen kokemus ja äidin syli rauhoittaa vieraassa tilanteessa.....Eri asia on sitten kun lapsi on vanhempi...mitä enemmän läheisiä ihmisiä lapsen ympärillä ja sylittelemässä...sen parempi:)
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja j2:
eli alle 3kk ei tarvitse muita sylejä kuin äidin ja isän. Vanhempien valinta on antaako vauvan "vieraille"kiertoon...itse en näe tätä hyvänä asiana.
Muutama tunti vauvan elämästä vieraan ihmisen sylissä ja niin on senkin pienen ihmisen tulevaisuus pilattu??

Mistä teitä hysteerikkoja sikiää :LOL:
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
musta ei ole mitään outoa, eipä meilläkään lapsi kiertänyt, tein selväksi etten halunnut sitä joka syliin roikkumaan. jo oudosta asioista otatte herneitä nenään.
Minä en kyllä kutsuis ristiäisiin sellasia ihmisiä jotka ei ole vauvalle ja minulle niin läheisiä, että vauva voi mennä heidän syliin koska vaan :(
No varmaan ne lahjat kelpaa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
musta ei ole mitään outoa, eipä meilläkään lapsi kiertänyt, tein selväksi etten halunnut sitä joka syliin roikkumaan. jo oudosta asioista otatte herneitä nenään.
Minä en kyllä kutsuis ristiäisiin sellasia ihmisiä jotka ei ole vauvalle ja minulle niin läheisiä, että vauva voi mennä heidän syliin koska vaan :(
No varmaan ne lahjat kelpaa...
Eipä tainnut niistäkään iloa olla, koska yhtään kaunista kiitosta ei kuulunut. Eikä niitä (lahjoja) edes ollut montaa.
 
vieras
Minusta ristiäisissä kuuluu ottaa kuvia vauvasta isovanhempien kanssa, kummien kanssa, vanhempien kanssa, joten kyllä niiden sillon tulee saada lapsi syliinsä. Se vain minusta kuuluu asiaan.
Toisaalta ei sitä lasta tarvitse kierrättämällä kierrättää, eikä niin kait suurin osa teekään, mutta jos lapsi viedään suoraan kasteen jälkeen toiseen huoneeseen, niin kyllä minä katsoisin myös hieman kieroon niitä vanhempia.

Itse olen ollut kastetilaisuudessa isäni sylissä ja se oli minulle pienenä aikamoinen pettymys, sillä mä olisin halunnut, että mullakin olisi ollut sylikummi. Omalle lapselle tulee sylikummi, sanoi pappi sitten mitä tahansa.
 
Meillä kakkonen veti sikeitä toimituksen jälkeen koko juhlien ajan mulla kantoliinassa. Hän oli siihen aikaan hirmu itkuinen ja vierasti kaikkia. Hän oli niin väsy lisäks tuona päivänä, että ei nukahtanu mihkää muualle ku liinaan ja kun hänet siihen viimein sain sammumaan niin en alkanu repiä häntä sieltä syliteltäväksi - kuten jotkut pyytelivät.
Jos siitä joku veti herneet nenään, niin... no se on sitten voivoi.
 
koi
no ymmärrän kyllä vanhempia, jos vauva oli väsy jne...olisivat voineet tietty selittää asian vieraille....ite olen ollut sylikummi ja muistan kuinka tärkeää oli saada pitää kääröä ylpeänä sylissä:) Vauva ei ollut muiden kun minun ja vanhempiensa sylissä...nukkui tyytyväisenä.Kyseessä oli pienet juhlat ei mitään hälyä.
 

Yhteistyössä