Risperdal

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä lapsella? Pojallani on adhd ja lääkityksenä concerta.Nyt olisi tarkoitus lisätä lääkitystä risperdalilla.Käytöshäiriöt ja raivokohtaukset niin pahoja,ettei pärjää koulussa ilman lisälääkitystä.Itse olen aivan loppu tilanteeseen ja niin on poikakin.Toivoi jo itsekin jotain ihmelääkettä,joka häntä auttaisi.

Meillä tytölle ehdotettu risperdalia lääkkeeksi psykiatrianpolilta. Harkitsen vielä koska mielestäni tutkimukset pitäisi tehdä ensin loppuun.
Mihin vaivaan teille tarkalleenottaeni tuota lääkettä määrättiin.
Mietin vain koska meidän tytölle lääkettä määrättäisiin ajoittaiseen todellisuudentajun hämärtymiseen. Lääkkeellä on varmasti monta tarkoitusta, mutta käsittääkseni lääke on kuitenkin antipsykoottinen neurolepti eikä esim.rauhoittava. Voi toki auttaa itsensä hallitsemisessa esim.raivareissa.

Pojalle määrätään lääke raivareihin,rauhoittaa mieltä.Itse toivoin jotain lääkettä kun ei tilanne muuten parane ja aikaa vain kuluu.Itsetunto kärsii eniten kun tulee vain yhteenottoja päivittäin.Tänään käytiin verikokeissa,ne on otettava ennenkuin lääkkeen voi aloittaa ja aika ajoin senkin jälkeen.Kyllä oli tahtojen taistelua.Poika kun pelkää TOSI paljon pistämistä ja verikokeiden ottoa.Tunnin väännettiin kättä kumpi antaa periksi.Minä en antannu kun tiesin,että sama on edessä kuitenkin.Sääliksi kävi toista kun pelkäsi niin paljon,mutta lopulta rohkeni sen verran,että sai kokeet otettua.Sen jälkeen menikin ihan veteläksi ja tuli paha olo.Mutta uskon,että on kumminkin ylpeä itsestään ja rohkeudestaan.Minä ainakin ylpeä hänestä.

Ostakaa vaikka puuduttavia Emla-laastareita apteekista, jos joudutte usein verikokeisiin tai vaikkei useinkaan, ettei pojalle jää neulakammoa koko elämän ajaksi. Verisuonia ei löydy ihan yhtä helposti jos on puudutettu, mutta kyllä ammattitaitoinen laboratoriohoitaja sen kokeen osaa ottaa kuitenkin (harjoittelija ei kenties niin helposti jos sellaiseen satutte törmäämään).

Yhteistyössä