Rintarangan fasettilukko tai tukiperäistä jumitusta

  • Viestiketjun aloittaja Fasetti
  • Ensimmäinen viesti
selkävaivainen
mulla on tullut jopa rytmihäiriötuntemuksia fasettilukon vuoksi. henkeä ahdistaa pistää ja tietyissä asennoissa kipu yltyy kovemmaksi. kokeileppa tätä: laita kaksi tennispalloa sukan sisään ja mene lattialle selin maakuulle ja pallot molemmin puolin rankaa, saattaa lukot auetta.
 
mie
mul on ollut. tuntui ettei pystynyt kunnolla hengittää kun keuhkot ei pystynyt liikkuu kunnoll. Johtui siis että rintarangan lihakset niin jumissa ja meni jotenkin lukkoo et painoi keuhkoja.
 
vieras
Syvään kun vetää henkeä niin pistää ja kumarat asennot myös. V-mäinen vaiva, suosittelen kanssa tuota pallojen päällä makaamista tai sitten pyyhkeen laittaa rintarangan alle rullalle. Mulla ei auttanut kun kuukauden sairausloma ja fysioterapia, niin ja tujakat särkylääkkeet.
 
Ap
Sillä vaan kysyn,kun miehellä oli pari viikkoa sitten näitä sydänoireita,mutta ekg:ssä ei näkynyt mitään,ja rasitus-ekg:n jälkeen lääkäri sanoi hyväkuntoiseksi. Tänään oli tk-lääkärinsä sit soittanut ja sanonut jotain rintarangasta hälle,mut oli töissä eikä ollut oikein malttanut kuunnella asiaa..ei vaan,oli lääkäri käskenyt huomenna varaamaan aikaa labrasta ja samalla sitten kysyy vastaanotolta tuosta asiasta josta lääkäri oli soittanut.
 
vieras
On ollut vuosia.

Kävin fysioterapiassa ja OMT-fysioterapiassa, vahvistin lihaksia jne mutta mikään ei auttanut. Ongelmat loppuivat vasta kun vaihdoin työpaikkaa: stressi ja kuormitus vähenivät. Stressillä oli yllättävän suuri vaikutus; stressaantuneena helposti jännittää lihaksia ja työskentelee huonoissa asennoissa, jolloin fasettilukko syntyy herkemmin.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On ollut vuosia.

Kävin fysioterapiassa ja OMT-fysioterapiassa, vahvistin lihaksia jne mutta mikään ei auttanut. Ongelmat loppuivat vasta kun vaihdoin työpaikkaa: stressi ja kuormitus vähenivät. Stressillä oli yllättävän suuri vaikutus; stressaantuneena helposti jännittää lihaksia ja työskentelee huonoissa asennoissa, jolloin fasettilukko syntyy herkemmin.
Onko sulla tuntunut myös sydänoireita?Tai siis ns.sydänoireita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On ollut vuosia.

Kävin fysioterapiassa ja OMT-fysioterapiassa, vahvistin lihaksia jne mutta mikään ei auttanut. Ongelmat loppuivat vasta kun vaihdoin työpaikkaa: stressi ja kuormitus vähenivät. Stressillä oli yllättävän suuri vaikutus; stressaantuneena helposti jännittää lihaksia ja työskentelee huonoissa asennoissa, jolloin fasettilukko syntyy herkemmin.
Onko sulla tuntunut myös sydänoireita?Tai siis ns.sydänoireita.
Oli niitäkin. Kipu oli laaja-alainen silloin kun se oli oikein paha. Pahimmillaan ei voinut edes kävellä ja oli vaikea uskoa kun kuvissa ei näkynyt mitään.

Syvien lihasten vahvistamista vaan ja katsaus elämäntapoihin. Stressi, liikkumattomuus ja huonot työasennot ovat monien vaikeiden selkäongelmien taustalla. Tietysti pitää myös sulkea muut aiheuttajat pois jos niin ei ole jo tehty.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Fasetti:
Onko kellä/tutulla ollut? Tuleeko sydänperäisiä oireita,siis samanlaisia kuin rinnasta puristaisi ym? Entä muut oireet.

Kertokaa enemmän jos tietoa asiasta.

Kyllä on ollut samoja oireita, mitkä on tyypillisiä sydänoireissa,. Rintakivut, jopa säteily savempaan käteen. Olen jopa kahdesti ollut rasitustestissä. vaivannut tosi pitkään. Syynä fasettilukko. Olsihan tuon pitännyt itsekkin ymmärtää.
Olen myös sitä mieltä, että stressillä on suuri merkitys oireitten pahenemiseen
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Fasetti:
Onko kellä/tutulla ollut? Tuleeko sydänperäisiä oireita,siis samanlaisia kuin rinnasta puristaisi ym? Entä muut oireet.

Kertokaa enemmän jos tietoa asiasta.

Kyllä on ollut samoja oireita, mitkä on tyypillisiä sydänoireissa,. Rintakivut, jopa säteily savempaan käteen. Olen jopa kahdesti ollut rasitustestissä. vaivannut tosi pitkään. Syynä fasettilukko. Olsihan tuon pitännyt itsekkin ymmärtää.
Olen myös sitä mieltä, että stressillä on suuri merkitys oireitten pahenemiseen
Kävitkö sydämen ua:ssa tai sydänperfuusiokuvauksissa? Saitko hoitoa fasettilukkoon?
 
Päivi
Minulla ollut rinrarangan fasettilukko n.vuodenverran.Joudun käymään urheiluhierojalla vähintään kerranviikossa..kalliiksi tulee mut eipähän ole vaihtoehtoja.Mulla on kaikki noi oireet:sydänoireet,käsienpuutumiset,rytmihäiriöt ja nyt tullut uusi vaiva että välilllä on niin pirun vaikea hengittää varsinkin yöllä..äärimmäisen pelottavaa vielää..vittumainen vaiva muuta en voi sanoa..kaikki pallojutut yrittäny tehdä mut hierojakin sanoi että mulla niitä ei itse auki saa:(
 
vieras
Käyttekö muut aukasuttamassa noita pahoja lukkoja?? Kun oikein paha tulee, menen omt-fysioterapeutille, kiropraktikolle tms. ja hän aukaisee pahan lukon ja olo helpottuu heti.
Ja pahassa fasettilukossa mulla on niin kauhea kipu yleensä vasemmalla puolella edessä, etten voi kunnolla hengittää, kuin sydämmestä ottaisi. En voi nukkua vasemmalla kyljellä yhtään sekunttia... Aivan kauheaa. Silloin on pakko mennä se aukasuttamaan.

Noita pienempiä lukkoja aukeaa monta päivittäin. Mies tietyllä tekniikalla niitä aukoo ja itse putken avulla. Meillä on rakennusajalta jäänyt putki, jonka ympärille laitan pyyheliinan. Se poikittan selän alle ja siihen päälle makaamaan. Putkea liikuttelen aina eri kohtaan rangan alla.

Jumppaliikkeitäkin on pari. Makaan kyljellään maassa, jalat koukussa edessä, kädet niskan takana (poskien päällä menee käsivarret). Sitten kierrän ylävartaloa auki. Kyynärpää pitäisi saada lattiaan asti, jos paikat on kunnolla auki eikä lihakset jumissa. Tätä liikettä joka päivä hetken, niin alkaa aueta. Polvet pitäisi pysyä yhdessä, niin liikkeessä on tehoa. Aukoo rintarankaa hyvin.
 
apsi
Voisikohan tuollainen oireilla polkupyörällä ajaessa? Äiti ei ole vuosiin suostunut ajamaan pyörällä, kun joskus on kuulemma tullut rytmihäiriöitä ja paha olo. Kun ajattelee selän, käsien ja rinnan asentoa ajaessa, vielä, jos on aika kapea ote ohjaustangosta.
 
vieras
Pyörällä ajaessa todellakin voi tulla huonoa oloa. Itsellä ainakin pitkään käsien puutumista pyörällä ajaessa ja rintaranka + niskatkin menneet todella pahasti jumiin muutaman kerran jonka seurauksena myös huimausta, kasvojen puutumista, yleistä huonoa oloa ja myöskin rytmihäiriön tunnetta toisinaan. Hengenahdistusta myös toisinaan esiintyy etenkin rasituksen jälkeen, vaikkei mitään astmaa ole todettu. Asiaa hieman auttoi ohjaustangon nostaminen ylös (vähän kuin mummon pyörässa), mutta kyllä pyöräily on selkävaivaiselle vihoviimeinen harrastusmuoto.. näin jo hierojatkin sanoneet useaan kertaan. Sauvakävelyn ainakin olen nykyisin todennut melko tehokkaaksi ja tämän jälkeen hyvät venytykset.
 
Vieras
Nostelen viestiä.

Itsellä ollut nyt lokakuusta 2010 lähtien yläselän fasetti lukko. Luulin että olen kuolemassa ja että keuhkosyöpä on iskenyt kun kesti aikansa ennenkuin tämä kiva vaiva löytyi ( keuhkokuvat negatiiviset yms ). Oireet olivat alussa käsien puutuminen, hengityksen loppuunvieminen kuten haukotus vaikeutui todella paljon ja tuntuu ettei saa täysin happea aina. Nyt se vaiva on vähän helpottunut mutta alussa se oli Todella paha!
( olen polttanut tupakkia pitkään )

Myöskin tuntuu sellainen "pala kurkussa" silloin tällöin. Verenpaineet ovat aina olleet korkealla. En ole saanut lukkoja auki itse, olen käynyt kaksi kertaa kiropraktikolla joka on kyllä paljon auttanut, suosittelen. Fysioterapeutti sanoi että istumis ryhtini on todella huono, ala selkä kaartuu eteenpäin kun pitäisi olla kupera asento. Sama juttu niska / kaula akselilla. Tässä olen sitten harjoitellut parantamaan noita asioita. Kaiken kaikkiaan paha fasetti lukko on todellinen vitsaus. Rintarankaa pitäisi saada liikkumaan hyvin. Esim uimassa käyminen on auttanut hyvin. Ton hengitys homman kun vielä saisi reilaan niin kivun kanssa on jo helpompi elää, vaikka kipuni ovat lieviä. Kerran kaksi tuli sellaiset pistokset jotka pistivät minut maahan. Ja kyllä, oli minullakin niitä sydän oireiden tapaisia oireita. Kävin EKG:ssa ja kaikki oli hyvin. Piti vielä mainita se, että kun muut oireet alkoivat, selkäni ei ollut vielä kipeä ollenkaan joka oli todella omiaan hämäämään koska lääkärille ei itse osannut sanoa siitä asiasta.
 
Jugi
Mulla on vaivannut niskat, hartiat ja rintaranka vuodesta 2005. OMT-keskuksessa niitä availtiin ja kotikonstein oireet pysyivät suhteellisen siedettävinä pitkään. Viime syksynä alkoi olla ns.sydänoireita ja niiden kanssa olen tässä juossut legurissa todella paljon. Holter-testi oli puhdas, samoin sydämen uä, mutta silti rintaa puristaa, käsiä vihloo milloin mistäkin ja monella eri tavalla ja hengitys välillä todella raskasta. Pakko tässä on silti vielä rasitustestiin mennä, että voi sulkea noi sydänoireet pois kokonaan mielestä. Vaikea kuitenkin uskoa että 27-vuotiaana olisi sydämen kanssa ongelmaa, vaikka sattuuhan sitäkin.
 
vieras
Mulla oli ennen useinkin fasettilukkoja. Meillä päin on tosi hyvä jäsenkorjaaja, joka sievästi lukot availi. Sen jälkeen kuin aloitin säännöillisesti käymään hierojalla lukkoja ei ole juuri tullut.
 
marjukka
Veikkaanpa että mulla on kanssa sama tilanne, hengitysvaikeuksia ollut nyt 3 kk. Tuntuu että pitää tosi usein vetää syvään henkeä mutta sitten ei saakaan loppuun asti. Haukottelu ei enää onnistu. Eilen pääsin sit lääkäriin,verikokeisiin ja röntgeniin, tulokset saan parin päivän päästä. Aika onneksi varattu OMT-fysioterapeutille, jospa se osais jotain sanoa asiaan kun veikkaan ettei keuhkokuvista kuitenkaan löydy mitään. Oon kyllä käynyt kiropraktikolla koko viime vuoden n. 1 kk välein mutta vaiva on alkanut vasta sen jälkeen, ihan vaivan alussa kun kävin kerran niin "niksauttelu" auttoi mutta nyt pelottaa kun kahdella viime kerralla edes kiropraktikko ei ole auttanut... Toivottavasti ei ole pallea surkastumassa tai jotain!
 

Yhteistyössä