rintakumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marke

Vieras
Joudun käyttämään matalien ja kipeiden rinnanpäiden takia rintakumia. Meneeköhän tuon rintakumin kanssa enemmän ilmaa vauvan massuun kuin ilman kumia? Olen kyllä pyrkinyt laittamaan rintakumin tiiviisti rintaa vasten.

Miten te muut jotka käytätte rintakumia? Onnistuuko istualtaan imettäminen? Minulta ei vielä ainakaan, vauva vasta 1 vkon ja 2 päivää vanha. Kumin kanssa pelaaminen rasittaa, mutta toisaalta haluan kuitenkin imettää ja niin sitten käytän ennemmin kumia kuin annan korviketta jos vaan maitoa pisaa.

Vauvalla välillä kovasti vatsan väänteitä enkä saa röyhtäytystä tulemaan. Mikähän tuohon neuvoksi. Kiitos jo etukäteen kommenteistanne! =)

menee ilmaa ja paljon, se on niin vaikee laittaa tiiviisti se kumi ja reunasta hörppää ilmaa. kastele ne reunat niin pysyy vähän paremmin. meillä auttoi cuplaton ja relatipat
makuultaan oli paras syöttää
mä vieroitin kumista parin kk iässä oli vähän hankalaa mut ei montaa päivää menny. sit olikin jo helppoa.

koko imetyksen ajan esikoisen kanssa. Tän pienen kanssa en edes ajatellut moista mahdollisuutta ;) vaan imetin ihan "normaalisti". En tiedä siitä ilman masuun menosta ... saattaa vähän mennäkin, mut parempi sekin kun pullomaito. Mä imetin esikoista vaan istuallaan, muuta ei mulle synnärillä opetettukaan. Tän kakkosen imetin makuullaan ja se on paljon hankalampi vaihtoehto. Istuallaan voi imettää vaikka kaupan sovituskopissa. Eli mun neuvo on et opeta vauva imemään niin että istut ja harjotuta vauvaa imemään myös ilman rintakumia, vaik kerran päivässä aluks. Se saattaa yllättäen onnistuakin kun vauva on tarpeeks nälkänen. Mulla oli kans matalat rinnanpäät, mutta kyllä tää pieni imi ihan hyvin kun en vaihtoehtoa antanu.

Minä myös imetin matalien ja kipeiden rinnanpäiden takia rintakumeilla. Niiden kanssa pelaaminen oli rasittavaa, joten harjoittelimme joka päivä myös ilman niitä imettämistä. Usein se ei onnistunut ollenkaan -lapsi ei saanut otetta yhtään ja teki hirvittävän kipeää, mutta sinnikkäästi yritimme sen verran kun kunakin päivänä pystyin. Pikkuhiljaa vauvan ote parani ja jotenkin omat rinnat muokkautuivat niin että imettäminen alkoi sujumaan ilmankin. :) Nyt vauva on 2,5 kk imettäminen on muuttunut mukavaksi ja rintakumia joudumme käyttämään ehkä kerran viikossa.
En osaa sanoa tuosta ilman menemisestä. Vauvalla oli kyllä aluksi enemmän ilmavaivoja, mutta en tiedä olisiko niin ollut myös ilman kumeja, sillä onhan pikkuisen suolisto alussa joka tapauksessa vielä hyvin herkkä.

Käytin rintakumia 2 ekaa kuukautta. Aloitin käytön, koska vauva ei saanut otetta rinnasta, kun se oli niin täynnä maitoa. Sitten itse jäin jotenkin koukkuun kumiin ja tuntui ettei se onnistu ilman sitä. Mutta sitten aika ykskaks lopetin käytön ja vauva osaisi imeä ilman kumia. Ei tullut rintakumin käytöstä meille vatsakipuja. Hienoa että imetät, rintakumilla tai ilman. Ikävää tietysti nuo vatsavaivat, mutta niitähän voisi olla ilman kumiakin. Olethan vähentänyt/jättänyt ruokavaliostasi pois ainakin kahvin ja suklaan, ne aiheuttaa monesti vatsakipua vauvalle.

Yhteistyössä