Rinnat aivan liian täynnä

Aaaargh!

Pumppuun ei heru kuin 20-50ml puolen tunnin pumppaamisen jälkeen, käsin ei tule kun on niin kivikovat ettei voi edes koskea, suihku ei auta, lämmin ei auta. Maitoa vaan nousee lisää ja imettäminen sattuu aivan prkleesti. Vauvan on vaikea saada otetta.. Mitä mä teen!? Esikoisen kanssa samaa ongelmaa ja tulehdushan siitä tuli, mutta näin paljon ei silloinkaan tissit täyttynyt. Nyt tuntuu että halkean!!
 
"vieras"
Kokeile ottaa vauva rinnalle ja kun heruminen alkaa, päästä maitoa esim. harsoon. Mulla oli samaa ongelmaa (ja esikoisen aikana niin monta rintatulehdusta että imetys piti lopettaa -huono imuote vauvalla syynä) ja vauva kakoi ja pärski kun maitoa tuli liikaa. Auttoi kun antoi herua ensin harsoon pahimmat paineet. Vauvan imu on pumppua parempi. Kylmät kaalinlehdet viilentää mutta ei toki poista maitoa. Vissy vähensi mulla maidontuloa, sitä voit kokeilla kans.
 
[QUOTE="vieras";28922917]Kokeile ottaa vauva rinnalle ja kun heruminen alkaa, päästä maitoa esim. harsoon. Mulla oli samaa ongelmaa (ja esikoisen aikana niin monta rintatulehdusta että imetys piti lopettaa -huono imuote vauvalla syynä) ja vauva kakoi ja pärski kun maitoa tuli liikaa. Auttoi kun antoi herua ensin harsoon pahimmat paineet. Vauvan imu on pumppua parempi. Kylmät kaalinlehdet viilentää mutta ei toki poista maitoa. Vissy vähensi mulla maidontuloa, sitä voit kokeilla kans.[/QUOTE]

Esikoisen kanssa rinnoista vaan valui se ylimääräinen maito pois, nyt ei mitään! Pumppasin ja pumppasin, syötin kaksi kertaa samasta tissistä ja rinta oli niiden jälkeen vain isompi ja kovempi! Ei tästä tuu mitään :D

Mä vihaan imettämistä!!
 
"vieras"
Mitä jos otat vauvan irti kun on muutaman kerran imaissut, eikö maito suihkua sitten itsekseen pois? Luulis, että tulee jos heruminen on kunnolla käynnissä. Mä jouduin kans joskus ottamaan vauvan syömään ennen kuin itse halusi kun en vaan pystynyt olemaan. Toi on inhottavaa mutta kyllä se ohi menee. Mä oletan että sun vauva on vielä pieni?
 
"vieras"
Jatkan vielä, ettei mulla koskaan valunut liika maito pois ilman että vauva söi. Liivinsuojiin toki tuli vähän maitoa mutta ei sitä määrää että siitä ois apua ollut ja tuntui että sitä vähemmän valui muutenkin jos oli rinnat ihan täys. Ne meni tavallaan tukkoon siitä paineesta. Maidonkerääjää piti tosin käyttää toisessa rinnassa kun vauva söi, sillon vähän enemmän tuli. Suosittelen tota vauvan imun kokeilua, eli annat imeä niin kauan että heruminen alkaa ja sitten irti ja harso tilalle.
 

Yhteistyössä