Rinnasta tulee maitoa :o

Rinnat on kamalan kipeät, etenkin vasenta rintaa pakottaa kuin aikoinaan imettäessä kun rinta oli täynnä. Menin sitten uteliaisuuttani kokeilemaan ja sieltähän kohosi useammasta tiehyestä pintaan maitoa (tai jotain sen näköistä) kun puristin :/

Menkat on myöhässä, mutta olen jo siinä iässä että ne ovat olleet vähän epäsäännöllisemmät välillä, nyt on kp 30. Aiemmin kierto oli noin 26-27 päivää. Tein varmuuden vuoksi aamulla jo raskaustestin ja se oli kyllä ihan nega. Onkohan tämä sellainen asia, että pitäisi varata lääkäri vai odottelenko vain? Villi mieleni miettii heti, että jos se on joku kasvain tms.?
 
Edellisen imetyksen lopetuksesta on jo 6 vuotta eli en usko että se sitäkään on.
Kävin äsken ostamassa herkän Apteqin testin, ja minun mielestä siihen tuli haamu. Mies ei usko näkevänsä mitään. Kirkkaassa valossa erottuu. Vai olisiko vain viivanpaikka.. En itse kyllä pidä itsekään todennäköisenä raskautta, kun ei ole tärpännyt vaikka ollaan toista vuotta jo ilman ehkäisyä menty, ja tässä kuussa ei edes puuhailtu siihen aikaan kun olen oviksen tulkinnut olevan. Mut menkat puuttuu edelleen... Hitsi. Siksi tätä mietin että varaanko lääkärin tuon nännieritteen takia vai mitä se on.
 
Toivottavasti sitten kuitenkin olisi plussasta johtuvaa, jos sitä toivotte (y) Vaikka kyllä sitä eritystä voi olla vielä kuusi vuotta imetyksen jälkeen. Mutta hyvähän se on käydä lääkärissä hakemassa varmistusta asialle.
 
Jännäilen ja odottelen tässä nyt ainakin pari päivää, että tulisiko ne menkat ja vahvistuisiko viivanpaikka. Ja sitten pääsiäisen jälkeen lääkäriin, jos ei selkeydy asia! Hurjan jännää, tämä oli jo vähän haudattu toive, mutta katsellaan jos se olisi positiivinen testi
 
  • Tykkää
Reactions: Helmiina1978
Ei mitään aamutestiin. Tosin se oli noita vähemmän herkkiä RFSU:n tikkuja. Alkoikohan mulla vain vaihdevuodet tällä rysäyksellä. Nyt jo kp 31 ilman menkkoja, yleensä kp 27 on vika. Jos se ois raskaus niin pitäishän sen jo näkyä? Oletetun oviksen perusteella olisin jo 4+6.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä oireet viittaisi että ehkä jotain on tapahtunut. Jospa ovis onkin ollut myöhemmin??
 
Kyllä oireet viittaisi että ehkä jotain on tapahtunut. Jospa ovis onkin ollut myöhemmin??
Siinä on ongelma, että meillä oli viikon verran vieraita eikä edes päästy harrastamaan seksiä, joten jo tuon oletetun oviksen kohta on 2 vrk edellisen seksin jälkeen, ja seuraava kerta oli vasta puolitoista viikkoa myöhemmin Siksi vähän epäilen tota mahdollisuutta, että olisiko se kuitenkin jotain muuta häiriötä kuin raskaus Toivon silti että se olis plussa...
 
Viimeksi muokattu:
Maitovuoto rinnoista voi myös viitata prolaktinoomaan, aivolisäkkeen hyvälaatuiseen kasvaimeen, joka erittää prolaktiinia. Tämä aiheuttaa myös lapsettomuutta, koska estää/vaikeuttaa ovulaatiota samalla tavoin kuin imettäminen.
 

Yhteistyössä