Rinnasta löytyi patti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikan

Vieras
Lääkäri löysi rinnasta patin. Äsken tulin lääkäristä. Pehmeä patti, lääkäri sanoi että tuskin pahanlaatuinen, mut tutkitaan. Mammo on vasta kk päästä. Aikamoinen aika odottaa... :( ja kauankohan menee kun saa tulokset? kokemuksia, tukea?

Mummul epäillään just nyt rintasyöpää. Hänellä se rinta ultrattiin ja siel näkyis sellaisia hernemäisiä muutoksia sit nännistä tuli verta. Ultrassa sit otettiin näytteet tammikuun lopussa olisko ollut joku 23pv? ja nyt 18 pv helmikuuta pitäis tulla sit tulokset. Ihmeen kauan niis menee.

Tulokset tulee tosi äkkiä, jos on jotain vakavampaa ja jatkohoito. Lääkärisi on hyvin todennäköisesti oikeassa, ettei ole pahanlaatuista.

Kaverillani kävi niin, etteivät ensin meinanneet edes tutkia, koska oli nuori iältään.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tulokset tulee tosi äkkiä, jos on jotain vakavampaa ja jatkohoito. Lääkärisi on hyvin todennäköisesti oikeassa, ettei ole pahanlaatuista.

Kaverillani kävi niin, etteivät ensin meinanneet edes tutkia, koska oli nuori iältään.

Mites ne sen nopeampaa tulee jos ei kerran edes vielä tiedetä onko se vakavaa tai ei. Yhtä kauan siinä analysoinnissa menee kuin normaalitapauksissakin. Ja ei se hoitoon ottokaan niin nopeaa ole kuin luullaan.

Tuskin on mitään pahanlaatuista. Varsinkin, kun patti on pehmeä.
Hyvä, että laittoi kuitenkin mammografiaan. On varmaan myös lääkärin mielestä ei-kiireellinen ja vain varmistus, että on hyvän laatuinen.
Kuukausi on lopulta lyhyt aika. Jos olisikin pahanlaatuinen, ei se kuukaudessa kasva. Koita jaksaa odottaa ja mahdollisesti patti voi hävitäkin kuukauden aikana.

Rinnasta löytyy patteja, eikä ne kaikki ole syöpää. Luota lääkäriisi. Ja jos näyte osoittautuu pahanlaatuiseksi, prosessi etenee aika vauhdilla. Jos näytteessä selkeästi löytyy syöpää, niin sitä ei tarvitse tarkistella. Eli jos tutkimukseen menee aikaa, niin se on hyvä merkki.

Mulla itselläni on kyllä kokemus, että löydettyäni patin sain ajan seuraavalla maanantaille - kuulosti kyllä hurjalta kun lääkäri sanoi, että tämä tuntuu harmittomalta, mutta laitan lähetteen kuten se olisi syöpä. Sitten oli mammo, koepala ja ultra. Tutkiva lääkäri vakuutteli, ettei näytä pahanlaatuiselta ja koeviljely oli samaa mieltä. Harmiton sidekudoskasvain. Vaikka onkin aikamoisen kokoinen.

Mun oma implantti. Hei ja älä nyt hirveästi räplää pattia - vähemmästäkin kipeytyy eikä se auta asiaa. Jaksamisia!

• Tykkää
Reactions: mamma15
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

Mites ne sen nopeampaa tulee jos ei kerran edes vielä tiedetä onko se vakavaa tai ei. Yhtä kauan siinä analysoinnissa menee kuin normaalitapauksissakin. Ja ei se hoitoon ottokaan niin nopeaa ole kuin luullaan.

Tähänkin täytyy kyllä sanoa, että hoitoon pääsy oli tosi nopeaa. siitä, kun biopsian vastaukset oli tullut, meni 2 viikkoa ja minut leikattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pattitissi:
Rinnasta löytyy patteja, eikä ne kaikki ole syöpää. Luota lääkäriisi. Ja jos näyte osoittautuu pahanlaatuiseksi, prosessi etenee aika vauhdilla. Jos näytteessä selkeästi löytyy syöpää, niin sitä ei tarvitse tarkistella. Eli jos tutkimukseen menee aikaa, niin se on hyvä merkki.

Mulla itselläni on kyllä kokemus, että löydettyäni patin sain ajan seuraavalla maanantaille - kuulosti kyllä hurjalta kun lääkäri sanoi, että tämä tuntuu harmittomalta, mutta laitan lähetteen kuten se olisi syöpä. Sitten oli mammo, koepala ja ultra. Tutkiva lääkäri vakuutteli, ettei näytä pahanlaatuiselta ja koeviljely oli samaa mieltä. Harmiton sidekudoskasvain. Vaikka onkin aikamoisen kokoinen.

Mun oma implantti. Hei ja älä nyt hirveästi räplää pattia - vähemmästäkin kipeytyy eikä se auta asiaa. Jaksamisia!

Käyhän kontrolloimassa sitä säännöllisesti. Minullakin oli tuollainen alkuun. Sitten todettiin syöväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Tähänkin täytyy kyllä sanoa, että hoitoon pääsy oli tosi nopeaa. siitä, kun biopsian vastaukset oli tullut, meni 2 viikkoa ja minut leikattiin.

No aika hyvin. Meillä päin tuloksia saa odottaa 2-3 viikkoa ja sen jälkeen hoitoja, toiset viikot. Toki varmaan jos kyseessä on ärhäkkä tapaus päästetään ohi leikkausjonojen, jos ei sädehoidolla ja solumyrkyillä pelkästään hoideta.

Multa löytyi kans iso patti viime syksynä. Viikon päästä siitä pääsin jo mammoon ja ultraan. Ja tulokset sai heti. Radiologi siis katsoi heti kuvat ja kertoi mitä näki niistä. Paksuneulanäytteeseen vielä jouduin, mutta vaarattomaksi kasvaimeksi tulkittiin. Neulanäytteen tulokset sain muistaakseni viikossa tai kahdessa.

kyllä minullakin lääkäri sanoi heti tunnusteltuaan että 99% varmuudella ei ole mitään pahalaatuista. sitä puolsi mun ikä ja muu "historia".
mutta sain lähetteen ultraan ja mammoon,oisko menny joku reilu parikolme viikkoo - en muista - ja sit eka ultras ja se riitti kertoo et ei vakavaa joten ei katottu mammolla ollenkaan.
ohutneulanäytteen otti ja tulokset tuli sitten aikanaan. ei ollut mitään syöpää tms.

tiedän että se odotus on kauheinta ja mielikuvitus laukkaa. mutta luota vaan lääkäriin ! :)

mulla löytyi patti joskus reilu parikymppisenä, paniikki oli valtava =( menin ensin peruslääkärille yksityiselle joka soitti erikoislääkärille patin tuntomerkit, siitä sitten eteenpäin . Menin mammografiaan ja siitä sitten ohutneulanäytteeseen, jossa vihdoin pitkien aikojen jälkeen ilmeni että se on jokin ihmeellinen , en edes muista sitä sanaa, mutta vaaraton! Voidaan myös leikata jos haluaa , mutta kosmeettinen haitta ja iso homma, joten tissiin jäi.

Voimia , ei se aina mitään syöpää sitten tarkoita ja mulla oli kova muutos ja kaksi senttiä halkaisija ja silti vaaraton =)

Alkuperäinen kirjoittaja huu:
mulla löytyi patti joskus reilu parikymppisenä, paniikki oli valtava =( menin ensin peruslääkärille yksityiselle joka soitti erikoislääkärille patin tuntomerkit, siitä sitten eteenpäin . Menin mammografiaan ja siitä sitten ohutneulanäytteeseen, jossa vihdoin pitkien aikojen jälkeen ilmeni että se on jokin ihmeellinen , en edes muista sitä sanaa, mutta vaaraton! Voidaan myös leikata jos haluaa , mutta kosmeettinen haitta ja iso homma, joten tissiin jäi.

Voimia , ei se aina mitään syöpää sitten tarkoita ja mulla oli kova muutos ja kaksi senttiä halkaisija ja silti vaaraton =)

olikohan fibroadenooma ( = sidekudoskasvain ) sun patti ?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

olikohan fibroadenooma ( = sidekudoskasvain ) sun patti ?

just se , kiitos =) ja äitillä sama, todettiin yli viisikymppisenä ja mulla parikymppisenä ...

just se , kiitos =) ja äitillä sama, todettiin yli viisikymppisenä ja mulla parikymppisenä ...

ok.
mulla ollut samoja pari vuotta sitten, kolme kappaletta ja mulle lääkärit kyllä suositteli että poistettas, kun ovat kuitenkin tissiin kuulumattomia ja sit ei tarvitte niitä seurailla tai miettiä että JOS muuttuvatkin pahempaan ( harvinaista kaiketi, mutta ei täysin poissuljettua ,näin käsitin ).

Aika pehmeä tuo patti, itse olisin luullut kuuluvan rintakudokseen. Yritän nyt elää positiivisella mielellä, ei se kuolemantuomio ole vaikka syöpä olisi. Murehdin sitten jos murehdittavaa löytyy :)

Mulla vastaavat kokemukset olin 37 löysin ite rinnasta patin tk.n lekuri meinas ettei siin mitää vaarallista oo mut kun ei sinne kuulus ja laitto mammoon ja sielä huomattiin n,1 x 0,8 kokoine patti tuntu sormesa selvästi, "kova herne" no samantein ultras ja otti näytteen ja siin meni n.3 viik.tuloksisa tk.n lekuri sanoi et otetaan vielä sairaalasa uusiksi kaikki, no sinne pääsin 3viik.päästä sielä taas 3viik. et vastaukset ja ei mitää hyvälaatunen biopsia ja seurataan kasvaako jne. mutta 3kk.den päästä se oli pienentynyt ja taas 5 kk.de päästä ni ei muutosta sitte 3v.de välei katottu nyt siit on 8v. mulla löytyi molemmista rinnoista uusia biopsia rykelmiä otettiin näytteitä niin ohutneulalla kuin paksullaneulalla, tulokset tasan 2viikkoa kun menin kuuleen ne tulos solumuutoksia toisessa rinnassa olevassa ja kasvua oli taas, n.3.5viikon päähä leikkaus aika jota siirettiin muutama viikko kun oli tullut useita isoja syöpäleikkauksia ja ajat myöhässä, no kun leikkaukseen menin ja mennessä ultrataan ja lankamerkkaus laitetaan ultralla ni oli uusi pesäke tullut siinä reilun kuukauden aikana sen vanhimman patin alle joten kaikki molemmilta puolin poistettiin ja siittä ei ole vielä minkäänlaista tietoa minkä laatunen on oottelen vaan milloin postilaatikossa on tulokset, olen nyt saikulla ollut reilun viikon leikkauksesta, koitan saaha aikani kulumaan tekemättä mitään, alkuun ei voinut ees koneella olla kun lihaksiin sattu jne..mutta pikkuhiljaa. Enkä pelkää yhtään tulevaa vastausta se mikä tulee se on otettava vastaan, minulla on niin paljon ollut kaikenlaista vastusta että mikä pahan tappas kuin paha ite :)ei en tarkoita vähätellä ei ole pikkujuttu jos on pahempaa mutta ei se auta asiaa jos hermoilee jne. tekee asiat vaan itelle raskaammaksi, olen selvinnyt kohtuleikkaukseta sieläkin oli syöpäepäijy mutta oli inneksi hyvänlaatuisia 10x8 cm patteja useita isoja ja pieniä eikä ollut pikku leikkaus ja kaikki muu mikä mun kohalle on sattunut on vaan vahvistanut jaksaan eteenpäin tarmokkaasti, sillä me ite olemme se joka autamme eniten itteemme .

Mulla todettiin fibroadenooma rinnassa ja paksuneulanäyte otettiin. Hyvänlaatuinen kasvain mutta Ykkös kiireellisyysluokan mukaan leikkaukseen eli kuukauden sisään leikattava pois. Tosiaankin oon vasta 23v.

Yhteistyössä