Patti rinnassa

Hei!

Olen 20-vuotias 10 kk ikäisen tytön äiti. Toissapäivänä löysin muljuavan patin rinnan yläpuolelta, joka on tosi kipeä. Sain lääkekuurin. Lääkäri sanoi että kivun pitäisi lähteä viikossa ja patin 2.5 vk:ssa. Jos patti ei sula niin sitten ultraan tai mammografiaan.

Nyt olen sitten ihan maassa. Olen jo ihan varma että mulla on syöpä ja olen melkein jo luopunut kaikesta. Patti on kipeä kun sitä painaa. Iho ei ole kuopalla tai mitään siitä kohti ja patti on sellainen liikkuvainen, kuin joku rauhanen.

Kuitenkin kun joka paikasta lukee että rintasyöpä niin pelkää ihan kamalasti! Kuinka yleistä se tän ikäisellä on? En tiedä ketään suvustani jolla olisi ollut rintasyöpää tai edes syöpää.

Kipu ei kuulema ole merkki syövästä. Onko kellään kokemuksia? Vuosi sitten samainen rintani katsottiin ultralla koska siinä tuntui kyhmy, mutta oli normaalia rintarauhasta.

:(

Heips.En halua pelotella laisinkaan,mutta älä usko pidemmän päälle lääkäreitä jos aina vaan sanotaan että katsellaan.Jos et vielä ole menny lekuriin uudelleen ja patti aristaa(kasvaimet voi aristaa)varaa aika.Eikä se aina ole mitään vakavaa,joten mistään ei kannata olla varma ennen kuin saa tuloksia.Ja hei,nykypäivänä paranemisprosentit senkuin nousee,nuorella iällä saa extra hoitoa ja tarkkailua.Nuorella iällä se ei ole kovin yleistä,mutta yleistyy.Ite muutaman vuoden olin vanhempi kun sairastuin.Elämää on myös rintasyövän jälkeen=)

MOI!

Imetätkö vielä? tai lopetitko vasta?
Minä löysin yhtenään patteja kun poika oli pieni ja maitoa tississä.. taisin käydä 2 kertaa mammografiassa. ..ja aikoinaan nuorempana löysin kans patin joka oli häipynyt ennen mammografiaan pääsyä, oli siis turvonnu rauhanen.
Varmasti jännittää.. minä itse löydän itsestäni jatkuvasti jotain "vikaa" ja siitä on jo sairaus ihan tullu. Mut aattele niin että hyvä että nyt sen löysit, niin pääset nopeammin tutkimuksiin.

Tuoki että jos lääkäri epäilee vähäänkään, niin olisi kiirreellisenä lähetteen pistäny, niinku mulle teki. Eli luulenpa että lääkärikin on aikasta varma että se on maitorakkula.

Mitä mammografia muuten maksaa? Mulla on suvussa rintasyöpää, ja haluaisin käydä silloin tällöin itteni tsekkauttamassa... Ei ole kyhmyjä, mutta varalta, nyt olen jo kolmenkymmenen niin sitä tekevätkin jo.

Mulla on ollu rinnassa patti ja se on mastopatiaa. Ei ole vaarallinen ja niit pattei tulee yleensä menkkojen aikoihin. Tosin mulla ei oo ton yhen kerran jälkeen tullu. Eli patti ei tarkota aina syöpää.

Yksityisellä mammografia maksaa jonkun ehkä 100e.

Yhteistyössä