RIKU, ROOPE ja RINGO..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saraste

Jäsen
20.05.2006
942
0
16
Luin tossa juuri tytölle (3v ) iltasadun, ja se oli yllätys yllätys, TAAS Mauri Kunnaksen Riku, Roope ja Ringo, värikäs päivä. Ei siinä mitään, hyvä kirja. Mutta kun tyttö haluaa kuulla sen joka ilta! Aina saman kirjan. Mä en jaksais lukea samaa kirjaa ihan joka ilta, mutta mitä sitä ei tekis lastensa tähden... Osaan ton kirjan jo ihan ulkoa.. ja niin osaa tyttökin. Ja huomenna sitä luetaan varmaan taas.
Mites muilla? Onko teillä joku kirja, jota muksut haluaa kuulla kerta toisensa jälkeen?

tyttäreni halusi jostain syystä pienempänä että luetaan samaa kirjaa niin kauan että osaa ulkoa. nauratti kun luettiin pepi sirkustähtenä (ei mikään ihan lyhyt kirja) niin "luki" mun kanssa yhteen ääneen sitä kirjaa kun osasi sanasta sanaa ulkoa...sit se kirja onneks hävis johki...

Meidän lapsilla ei ole ollut mitään selvää suosikkikirjaa. Mutta itse vaadin pienenä, että mulle luettiin Tammen kultaisten kirjojen Pikkuäiti -kirja, jonka sitten osasinkin ulkoa =)

Meillä noi muksut (7v poika ja 5v tyttö) on nyt 4 iltana perätysteen halunneet kuulla SAAPASJALKAKISSA sadun. Pitkästä aikaa luin ko.sadun, ja nyt näköjään siitä tuli heti suosikki.

Tuli muuten mieleen kun itse olin lapsi ja isä luki meille aina iltasadun. Aina oltiin kanssa haluttu sama satu joka ikinen ilta... isä oli sitten aina kyllästyttyään vienyt kirjan hetkeksi työpaikallensa pukukaappiin :laugh: :laugh: :laugh: oli pakko lukea välillä jotain muuta

sama kirja kun meillä tossa muutama viikko takaperin :laugh: :laugh: :laugh: sitten jonkun 50 luentakerran jälkeen kävelin kauppaan ja tyttö sai valita kirjan (vaikka meillä kirjahyllyt pullottaa jo ennestään), no nyt luetaan 'Tomppa ja mummolan yö' tai 'Aino ja pakkasen poika'...

Meidän 2,5-vuotias on monta kuukautta halunnut iltasaduksi aina saman kirjan: Ainon äiti on vihainen. Sanoo sitä äitikirjaksi ja erityisesti tietyt sivut kiinnostavat, mm. se kun äiti menettää Ainolle malttinsa ja kiskoo sukkikset väkisin jaloista ja kun äiti Ainon nukahdettua tulee morkkiksessa halaamaan... :xmas: Mainio ja elämänmakuinen kirja, tosin äiti alkaa jo kyllästyä siihen...

Meiltä puuttuu noista Riku, Roope ja Ringo kirjoista juuri tuo...

Meillä on kausia. Yhteen aikaan luettiin (ja lopulta revittiin pieniksi palasiksi) Scurryn Iloinen autokirja. Sitten on luettu Veera maalaistalossa tms kerta toisensa jälkeen ja nyt meidän 2v4kk lukee (itse lähinnä) joka aamu ja ilta sängyssä Veera ja Menopelit. Myös Tatu ja Patu päiväkodissa on suosikkeja, lukee tuon menopelit kirjan jälkeen.

Täytyy varmaan ostaa lisää Tatu ja Patu kirjajoja varastoon, osa vaan on hieman vanhemmille lapsille sopivampaa kuin meitin pikkuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
sama kirja kun meillä tossa muutama viikko takaperin :laugh: :laugh: :laugh: sitten jonkun 50 luentakerran jälkeen kävelin kauppaan ja tyttö sai valita kirjan (vaikka meillä kirjahyllyt pullottaa jo ennestään), no nyt luetaan 'Tomppa ja mummolan yö' tai 'Aino ja pakkasen poika'...

Meilläkin on paljon lasten kirjoja, eli vallinnan varaa ois. Mutta haluaa kuulla vaan tota tällä haavaa. Yhdessä vaiheessa tykkäs "kaisamummin yövieraat" kirjasta, jonka kirjailijaa en muuten nyt saa päähäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Meidän 2,5-vuotias on monta kuukautta halunnut iltasaduksi aina saman kirjan: Ainon äiti on vihainen. Sanoo sitä äitikirjaksi ja erityisesti tietyt sivut kiinnostavat, mm. se kun äiti menettää Ainolle malttinsa ja kiskoo sukkikset väkisin jaloista ja kun äiti Ainon nukahdettua tulee morkkiksessa halaamaan... :xmas: Mainio ja elämänmakuinen kirja, tosin äiti alkaa jo kyllästyä siihen...

Kirjaa en ole lukenut mutta kylläpä kuulostaa silti tutulta tuo tarina... :whistle: =)

=) Heh, tommosta se on....meillä oli suosikkina Anita Jeramin "Pupuseni Nuppuseni" ja sen mä osasin tosiaan sanasta sanaan ulkoa...ja tyttö myös, tottakai. Vieläkin joskus sitä siteeraan..Pupuseni, nuppuseni..missä sinä olet????

Meidän poika haluaa aina kuulla "liili" -kirjan. Eli Semperiltä mainospostina tulleen lorukirjan :) Tykkää siitä siili kohdasta eniten, ja vauvakuvista. Ikää 1 v 5kk on ite jo niin iso vissiin, kun kaikki muut on vauvoja :)

Meillä luettiin kanssa paria kirjaa pitkän aikaa kunnes keksittiin alkaa käymään kirjastossa. Nyt käymme kuukauden välein lainaamassa 6 kpl kirjoja niitä sitten luetaan iltasaduiksi aina sen kuukauden ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä luettiin kanssa paria kirjaa pitkän aikaa kunnes keksittiin alkaa käymään kirjastossa. Nyt käymme kuukauden välein lainaamassa 6 kpl kirjoja niitä sitten luetaan iltasaduiksi aina sen kuukauden ajan.

Hmm, voisin kyllä mennä kirjastoon lainailee. Jos ei muut kelpais niin ehkä Kunnaksen joku muu Riku, Roope ja Ringo kirja.

Yhteistyössä