Rikoin sitten arabian teema lautasen uunissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HaaveitaVain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HaaveitaVain

Aktiivinen jäsen
25.03.2008
1 023
0
36
Uuninkestävä
Arabian astioissa voi valmistaa ruokaa uunissa. Uunikäytössä astian pohjan on oltava koko kuumennuksen ajan nesteen tai ruoka-aineen peitossa. Lämpötila saa olla enintään 250 astetta ja etäisyys grillivastuksista vähintään 10 cm. Arabian astioita ei tule laittaa jäähdyttämättä pakastimeen, eikä suoraan pakastimesta kuumaan.

Ois varmaa pitäny ottaa asiasta selvää enenkun uuniin laittaa :headwall:

no eipä oo ennen missään lukenu, että pitäis olla jossain nesteessä!!! en ois kyllä mäkään tajunnu, oon monesti lämmittäny ruokaa lautasella uunissa eikä oo hajonnu. Paljon sulla oli lämpöä?

Alkuperäinen kirjoittaja äiteex:
225. Ei mullakaan oo ennen hajonnu vaikka ruokaa olen lämmittnyt. Kävin siks Arabian sivuilta lukemassa, että voiko tehä valituksen, mutta ei näköjään voi :(

No mäkin oon sieltä sivuilta joskus lukenu, mut takuulla ei oo tota nestejutskaa sillon vielä lukenut! Ne on lisänny sen vasta lähiaikoina...

Eli periaatteessa niillä ei voi lämmittää.. laita nyt ranskalaiset veteen lillumaan ku niitä lämmittelet. Toki kun noita lihapullia valmistin niin veden oisin sinne pohjalle voinnu laittaa. Mutta kun en tiennyt että täytyy :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Kaikkihan tietää, että posliiniastioita ei saa laittaa kuumaan uuniin... Saattaa käydä riks, raks ja poks :D

mun arabian astiassa lukee että saa laittaa uuniin ja että ei käy riks raks ja poks :/ ja ku vielä pohtii et miten posliiiniastiat tehään...

Juu, kyllä ne saa laittaa uuniin, mutta astian tulee lämmetä uunin mukana kuumaksi. Varsinkin, jos laittaa astiaan kylmiä aineksia. Itse lämmitän uunin vajaaseen 100 asteeseen, jonka jälkeen laitan astian uuniin ja sitten lisää lämpöä.

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Juu, kyllä ne saa laittaa uuniin, mutta astian tulee lämmetä uunin mukana kuumaksi. Varsinkin, jos laittaa astiaan kylmiä aineksia. Itse lämmitän uunin vajaaseen 100 asteeseen, jonka jälkeen laitan astian uuniin ja sitten lisää lämpöä.

aijaa :o no mä teen jatkossa näin vaikka meillä ei oo rikki mennytkään :)

Oletteko koskaan kuulleet uudesta ihmekeksinnöstä nimeltä mikroaaltouuni......? Kuka helkkari enää nykyaikana LÄMMITTÄÄ ruokaa uunissa?! Itselleni ei tulisi mieleenkään laittaa posliiniastioita yli 200 asteiseen uuniin, ihan sama mitä niiden astioiden pohjassa sanotaan; Ruoka valmistetaan uunipellillä tai -vuoassa, ja se TARJOILLAAN niiltä posliiniastioilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä76;29071909:
Oletteko koskaan kuulleet uudesta ihmekeksinnöstä nimeltä mikroaaltouuni......? Kuka helkkari enää nykyaikana LÄMMITTÄÄ ruokaa uunissa?! Itselleni ei tulisi mieleenkään laittaa posliiniastioita yli 200 asteiseen uuniin, ihan sama mitä niiden astioiden pohjassa sanotaan; Ruoka valmistetaan uunipellillä tai -vuoassa, ja se TARJOILLAAN niiltä posliiniastioilta.

Veljen puoliso hankki mikron vasta, kun muuttivat yhteen ja ikää on 32. Ei vaan ole aikaisemmin luottanut mikron toimintaan ja muuta höpinää.

Anteeksi että bumppaan ikivanhaa topiccia mutta oletko ikinä kuullut mikron haitallisuudesta ja vaikutuksesta ruokaan

Yhteistyössä