Rikkoisitko lapsiltasi perheen, jos kumppanisi harrastaisi seksiä jonkun muun, kuin sinun kanssa?

ddssa
[QUOTE="Sanna";28407706]Toivottavasti ukko on sen verran fiksu, ettei jää koskaan kiinni, jos vieraissa käy. Minä nimittäin en haluaisi siitä tietää. Jos niin kuitenkin kävisi, niin ei se olisi mikään maailmanloppu. Ottaisin sen lupana itsekin käydä vieraissa.[/QUOTE]

Pettäjähän ei automaattisesti "anna lupaa" toisen käydä vieraissa ja suhde voi kariutua siihen. Jos vieraissa käyntiin on lupa ei kai kysymyksessä edes olisi pettäminen.
 
säpäle harmaana
Pitäisi, mutta joskus biologia menee järjen edelle ja järki astuu peliin vasta vahingon käytyä.
Jälkimainingeissa pitäisi mielestäni pyrkiä ongelmanratkaisuun, eikä automaattisesti kaiken lopulliseen tuhoon.
Jotenkin ymmärrän tämän ajatuksen, mutta toisaalta kyllähän saman logiikan sitten pitäisi toimia esimerkiksi väkivaltaisen käytöksenkin kohdalla. Jos mies pikaistuksissaan käyttäytyy väkivaltaisesti, sekin on vain tilapäinen naksahdus päässä ja se ei välttämättä tarkoita yhtään mitään tulevaisuuden kannalta (jos kyseessä on ensimmäinen kerta). Silti suuri osa on sitä mieltä, että ensimmäisestä lyönnistä pitää lähteä.
 
"hehee"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28414724:
Jotenkin ymmärrän tämän ajatuksen, mutta toisaalta kyllähän saman logiikan sitten pitäisi toimia esimerkiksi väkivaltaisen käytöksenkin kohdalla. Jos mies pikaistuksissaan käyttäytyy väkivaltaisesti, sekin on vain tilapäinen naksahdus päässä ja se ei välttämättä tarkoita yhtään mitään tulevaisuuden kannalta (jos kyseessä on ensimmäinen kerta). Silti suuri osa on sitä mieltä, että ensimmäisestä lyönnistä pitää lähteä.
Tätä mieltä minä olen. Jos olisi avioliittoa 10v takana ja kerran mies läppäsisi kunnon riidassa ärsyyntyneenä, minä mahdollisesti oikein tahallani ärsyttänyt, kannattaisiko heittää ihan kaikki hukkaan sen yhden läppäsyn takia jos mies haluaisi lähteä vaikka ammattiauttajalle puhumaan ja olisi aidosti kauhuissaan ja hyvin pahoillaan, no en heittäisi. Aika typerältä ratkaisulta kuulostaisi.

Olen minäkin mennyt tönäisemään miestäni suutuspäissään ja hän kerran heitti rätillä näiden vuosien aikana, silti en ottanut äkkiä eroa ja tuhonnut kaikkea.
 
leskirouva
Minua on elämä kolhinut sen verran että antaisin kyllä pettämisen (seksin) anteeksi jos molemmilla olisi halua jatkaa suhdetta. Jos mies olisi rakastunut toiseen niin erohan siitä tulisi.

Nuorempana olin kyllä aivan ehdoton minäkin. Yhtään virhettä en olisi antanut anteeksi.
 
En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta joillakin (ei kaikilla) se eka pettäminen tekee tokankin pettämisen helpoksi.
Mun mies ei juo koskaan itseään umpikänniin eikä käy baareissa, joten jos hän pettäisi, niin siinä ei kyllä yhtään lieventäviä asianhaaroja olisi (jos nyt känni semmoinen lieventävä asia edes on). En pystyisi pettämisen jälkeen luottamaan enää mieheeni, joten ero tulisi.
 
Elämää kokenut
Meillä on miehellä patjassa reikä ja se saa riittää. Jos oikean naisen kanssa lähtee pettämään niin ero tulee. Reikäpatjan hyväksyn juuri ja juuri kun itse en seksiä halua miehelle antaa.
Suosittelen reikäpatjaa kaikille pariskunnille jos on mahdollisuus pettämiseen. Monella tutulla ja meilläkin avioliiton pelastus on ollut reikäpatja. Ei tee miehen mieli vierasta jos on reikä tarjolla joka yö.
 
Itselle se riippuisi pitkälti siitä mitä kautta saisin tietää, jos puoliso itse kertoisi ja katuisi sitä voisin yrittää jatkaa, mutta omilla ehdoillani kunnes luottamus palautuisi. Rehellisyys kumminkin on itselle tärkeä asia parisuhteessa ja sitä arvostan myös niissä ikävissä asioissa. Jos taas jonkun kolmannen osapuolen kautta tai itse saisin selville niin todennäköisesti se suhde olisi siinä.

Nämä tietenkin myös riippuu kauanko on tätä jatkunut ja tosiaankin yhden kerran voisin katsoa läpi sormien jos useampia niin se on sitten siitä poikki. Enkä minä rikkoisi perhettä vaan se toinen osapuoli.
 
vierailija
Eihän tuossa pelkkä petetyksi tulija rikkoisi perhettä vaan pettäjä ottaisi sen riskin että perhe saattaisi rikkoontua jos pettäisi. Vaikea sanoa miten sitä itse tuollaisessa tilanteessa reagoisi ja mitä miettisi jos noin tapahtuisi. Osaisiko tai pystyisikö enää luottaan toiseen ja miltä pettäminen itsestä tuntuisi. Riippuisi ehkä siitäkin onko se tapahtunut kerran, useamman kerran vai ollut kenties joku suhdekin samalla.
 
vierailija
Vaikea kuvitella että tuo maajussi missään ehtisi sivusuhteisiin :D Mutta jos kerran hairahtuisi niin en voisi noin vain lähteä: yhteinen maatila eli yhteinen yritys ja työ, yhteiset velat (yli 300 000e) ja sitten toki nuo lapsetkin yhteisiä. Tässä painaa kyllä vaakakupissa moni muu asia enemmän kuin meidän parisuhde. Onneksi parisuhde on hyvällä tolalla.
 
En kyllä jaksais erota ainakaan tällä hetkellä, ei vaan huvita. Mutta pitkävihaisena ihmisenä voisin tähän vedota vaikka 10-vuoden päästä ja haistataa pitkät paskat.
Luultavasti alkaisin pettämään itsekkin. Eihän se mitään loppujen lopuksi merkitse ellei siinä ole tunteita pelissä, mutta se nyt on jo jotain ihan muuta kuin perus pettämistä.
 
Pey
Kaikenlaista olen antanut anteeksi, mutta sitten jos mä en enää tuntisi olevani miehen ykkösvalinta, niin en taitaisi pystyä. Eli kyllähän se varmaan tulis lapsilta perhe rikottua jos menis pettämään. Tai mielestäni pettäminen sen rikkoisi, erottaisiin tai ei. Ajattelisin, että perhe on rikki ja ettei sitä ehkä saa korjattua.
 
Mä olen jo eronnut lapsieni isästä, mutta. Jos se olisi pettänyt mua, olisin eronnut oitis. Muta avoimeen liittoon, jossa kummallakin olisi lupa olla muiden kanssa, olisin suostunut. Itseasiassa sitä ehdotinkin ennen eroa.
 
vierailija
Avoin suhde on tietysti sillä tavalla eri juttu kun siinä on sovittu sen sopivan molemmille osapuolille mutta voihan siinäkin käydä niin että ihastuukin johonkin toiseen. Silloin ei tietenkään syynä mahdolliseen eroon olisi pettäminen vaan ihastuminen.
 
vieeeraaalijaaaa
Selvää on, että pettämistilanteessa se perheen rikkoja on se PETTÄJÄ!! Tietysti! Pettäjä on se, joka toimii väärin ja on todellakin väärin sälyttää vastuu perheen säilyttämisestä petetylle...ihan ennenkuulumatonta. Pettäminen ei myöskään ole mikään "inhimillinen virhe" vaan jokaisella terveellä aikuisella on omasta harkintakyvystä/halusta kiinni miten toimii missäkin tilanteessa. alkoholikaan ei juurikaan lievennä asiaa..Ihan on oma valinta, mitä kurkustaan alas kaataa ja miten sen vaikutuksesta toimii sitten..Itsekäs siinä on se pettäjä. eli sanomattakin selvää, että erohan siitä tulisi ja syy on silloin pettäjän.

Ja en ole enää nuori muuten...jonkun yksittäisen yhden nillan jutun (alkohlin vaikutuksesta sattuneen) saattaisin voida antaa anteeksi....tai sitten en...no anteeksi antaisin kyllä, vaikka sen pidemmän suhteen, mutta suhde olisi loppu.
 
vierailija
Selvää on, että pettämistilanteessa se perheen rikkoja on se PETTÄJÄ!! Tietysti! Pettäjä on se, joka toimii väärin ja on todellakin väärin sälyttää vastuu perheen säilyttämisestä petetylle...ihan ennenkuulumatonta. Pettäminen ei myöskään ole mikään "inhimillinen virhe" vaan jokaisella terveellä aikuisella on omasta harkintakyvystä/halusta kiinni miten toimii missäkin tilanteessa. alkoholikaan ei juurikaan lievennä asiaa..Ihan on oma valinta, mitä kurkustaan alas kaataa ja miten sen vaikutuksesta toimii sitten..Itsekäs siinä on se pettäjä. eli sanomattakin selvää, että erohan siitä tulisi ja syy on silloin pettäjän.
Juurikin näin. Itsekin ihmettelen miksi petettyä pidettäisiin perheen rikkojana jos ero pettämisen takia tulisi.
 
vierailija
[QUOTE="Mammutti";28395778]Meillä on miehellä patjassa reikä ja se saa riittää. Jos oikean naisen kanssa lähtee pettämään niin ero tulee. Reikäpatjan hyväksyn juuri ja juuri kun itse en seksiä halua miehelle antaa.
Reikäpatja on pettämistä. Siinä mies ajattelee iso perseisiä ja ns rakastelee vierasta.

Meillä ei mies reikäpatjaa rakastele![/QUOTE]
Samaa mieltä! Meillä mies ruinasi aiemmin että olisi saanut tehdä patjaa reiän kun minulla olivat halut kadoksissa. Ilmoitin että laitan heti avioerohakemuksen vetämään jos patjaan ilmestyy reikä tai jos huomaan että patjojen väliin on tyydytetty itseään. Uskoi onneksi ja on lopettanut älyttömän ruinauksensa
 
vierailija
Vanhempani erosivat tästä syystä ja "syytön" osapuoli on tuonut sitä esiin (täysin turhaan) meille lapsille. Olimme alle kouluikäisiä ja tämä muutti lopun lapsuudestamme radikaalisti. Molemmat vanhemmistani aloittivat puhtaalta pöydältä ja meistä tuli ulkopuolisia heittosäkkejä, kumman tahansa vanhemman luona olimmekaan.f

itse en eroaisi tästä syystä, mutta olen muutenkin tahdikkaampi ja vastuullisempi vanhempi kuin omani olivat.
 
vierailija
Rikoin ja tekisin sen uudelleenkin. Silloin ei ole sitoutunut suhteeseen tai kunnioita sitä toista osapuolta, jos pitää hakea vierasta. Sillä useimmiten se tapahtuu toisen selän takana ja salaa. Eri asia on, jos on sovittu, että saa mennä.
 

Yhteistyössä