Rikkaat ei pääse taivaaseen

• Viestiketjun aloittaja Hesus
  • Ensimmäinen viesti
Onhan tuota
koitettu kääntää päälaelleen jo ammoisista ajoista lähtien.

Hyvä esimerkki on kalvinistit, jotka uskoo että hyvät ihmiset saa viitteitä taivaaseen pääsystään maallisen mammonansa mukaan, eli jos on hyvä uskova, niin Julle palkitsee jo maanpäällä!

No joo
Kyllä mä ainakin haluan olla rikas pääsen sitten taivaaseen tai en. Ei meistä kukaan taivaaseen pääse jos raamattua vähänki tarkemmin luetaan, jo se että on synnytty tähän yhteiskuntaan ja hyväksytään kaikki sen asettamat koukerot mukisematta on meille kaikille lippu ihan muualle ku raamatun mukaiseen taivaaseen :) joten Helvetissä rämpimistä maan päällä en joka tapauksessa valitse ellei ole pakko :).. Mutta niin kauan ku joka euron työllä tienataan niin kyllä aijon nauttia siitä että rahaa on meidän perheessä kaikkeen mitä haluaa tehdä ja kokea!!

"vieras"
Rikkaudella ei sanatarkasti tarkoiteta pelkkää omaisuutta, toki sitäkin. Raamatussa tässä tarkoitetaan sitä, että ihminen, jolla on paljon maallista omaisuutta ja henkistäkin sellaista eli ihminen ei tunne kaipaavansa ja tarvitsevansa elämään mitään, vaan omasta mielestään elää täyttä elämää, ei kaipaa siihen Jumalaa.
Ja joka ei halua Jeesusta omaan elämäänsä ja tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi, ei ole pääsevä taivasten valtakuntaa.

Onhan tälläkin palstalla monia, joiden mielestä usko ja Jeesustelu kuuluu reppanoille ja luusereille. Hekin ovat niitä raamatun rikkaita...

Mutta kun
Alkuperäinen kirjoittaja eikö;28684584:
Jos ihmisellä on synnit anteeksi, pääsee hän taivaaseen. Ei se rikkaus siinä este ole.
Raamatussa lukee näin:
18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22. Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

Mutta
[QUOTE="vieras";28684592]Rikkaudella ei sanatarkasti tarkoiteta pelkkää omaisuutta, toki sitäkin. Raamatussa tässä tarkoitetaan sitä, että ihminen, jolla on paljon maallista omaisuutta ja henkistäkin sellaista eli ihminen ei tunne kaipaavansa ja tarvitsevansa elämään mitään, vaan omasta mielestään elää täyttä elämää, ei kaipaa siihen Jumalaa.
Ja joka ei halua Jeesusta omaan elämäänsä ja tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi, ei ole pääsevä taivasten valtakuntaa.

Onhan tälläkin palstalla monia, joiden mielestä usko ja Jeesustelu kuuluu reppanoille ja luusereille. Hekin ovat niitä raamatun rikkaita...[/QUOTE]
kun jeesus puhuu nimenomaan omaisuudesta tuossa?

"vieras"
[QUOTE="jee";28684433]Aika omituista, että ihmiset haluaakaan olla rikkaita.
Miksei se riitä, että rahaa ja kaikkea on vaan tarpeeksi.[/QUOTE]

Koska sillä ylimääräisellä rahalla voi tehdä ja hankkia kaikkea hauskaa, joka tekee elämästä vielä pikkuisen mukavampaa.

"uskovainen"
Raamatussa lukee näin:
18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22. Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
ihan hyvin kopsattu, mutta katkaisitko turhan aikaisin? Eli jatkakaapa ihmettelijät lukemista... edes luvun loppuun..

Menolippu
Kristity kiistelee keskenään taivaaseen pääsystä. Mutta kukaan ei kerro mikä paikka se on, missä se on ja miten siellä sitten eletään. Kannattaako moiseen paikkaan edes yrittää lippua saada?

Yhteistyössä