Raamatussa lukee näin:Alkuperäinen kirjoittaja eikö;28684584:Jos ihmisellä on synnit anteeksi, pääsee hän taivaaseen. Ei se rikkaus siinä este ole.
Vanhoillislestadiolainen pyrkimässä taivaaseen:Alkuperäinen kirjoittaja eikö;28684584:Jos ihmisellä on synnit anteeksi, pääsee hän taivaaseen. Ei se rikkaus siinä este ole.
ihan hyvin kopsattu, mutta katkaisitko turhan aikaisin? Eli jatkakaapa ihmettelijät lukemista... edes luvun loppuun..Raamatussa lukee näin:
18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".
20. Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21. Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22. Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24. Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
Hyvin lohkaistu.Vanhoillislestadiolainen pyrkimässä taivaaseen:
Lestadiolainenkin pääsi taivaaseen | Omat polut © - etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia
Juuri sama oli mielessä - onko muilla kuin rikkaalla mitään pakotietä?Eli eikun omaisuutta kartuttamaan.
Pyttykin on varmaan kultaa, vaan kuka tekee ne jäte- ja sontahommat? Eihän taivaassa kenenkään tarvitse tollaista tehdä.Kai siellä kultakatujen kaupungissakin on jätettä ja paskaa. Vessa tarvitaan taivaassakin jos kerran siellä syödään ihania ruokia.
Puutteellinen aivokapasiteetti aiheuttaa aiheettomia pelkotiloja. Loogiseen ajatteluun kykenevää ihimistä ei voi pelotella helvetillä.Mistähän se pelko tulee?